Historien om en anderledes pladespiller.Forsinket anmeldelse

Analog når det bedst

Historien om en anderledes pladespiller.Forsinket anmeldelse

Indlægaf Cockernes herre » man 7. maj 2018 21:17

Har haft et projekt,hvor jeg ville have forskellige pladespillere med forskellig opbygning. Sådan at der er en Lenco L75 for mellemhjul, Rega planar 3 for rem , Beogram 1202 for et kombineret system...

I min søgen efter en direkte drevet deltager... Var det selvfølgelig japanske firmaer, der var åbenlyse så som Luxman og Technics...
Men så faldt jeg (ikke bogstaveligt) over en billig Sharp Optonica rp3500 som jeg ikke kendte til. Den er bygget i Japan i 1975. En anderledes pladespiller, der har en plint af noget marmor lignende sten placeret på en palisander ramme, kraftig ac motor( efter Googles mening magnetisk fremdrift!) , stor (ca 13") magnesium kopi arm, hastighedskontrol, højdejusterbare fødder, gode rca phono terminaler, støvlåg med underlig metalkapsel, på den her var pickuppen en om30. Alt i alt med en kampvægt på 17 kg

Men var den så et godt bud på direkte drevet deltager?
Den lyder godt -med god bund og top.
Den er meget ligeglad med rystelser og forstyrrelser
Er gennemført og gennemtænkt
Accelerer hurtigt op og holder hastigheden stabilt
Billig anskaffelsespris
Eneste minus er nok størrelsen på den

Så hermed en anbefaling herfra..Min bliver under alle omstændigheder her - om ikke andet fordi den giver ondt i ryggen :-)

Billeder følger
DSC_2433.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Cockernes herre ons 30. maj 2018 00:34, rettet i alt 2 gange.
Bedste hilsner
Cockernes herre
Cockernes herre
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 24 feb 2018
Lokalitet: Ribe

Re: Historien om en anderledes pladespiller.Forsinket anmeld

Indlægaf tctla » man 7. maj 2018 21:45

Det lyder som en OK grmf.
Jeg har den rigtige service-manual (ikke den på Vinylengine)
Hvis du gerne vil have en kopi, så send en pb med din e-mail adresse.
(Tilbud gælder alle)
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Historien om en anderledes pladespiller.Forsinket anmeld

Indlægaf AnalogBo » man 7. maj 2018 22:31

Jeg synes noget af indmaden, print og køleplade, ligner en Luxman PD-282 eller er det PD-272?
Måske tager jeg fejl?
Mvh Bo
Brugeravatar
AnalogBo
Branchemedlem
 
Indlæg: 114
Tilmeldt: 04 feb 2013
Lokalitet: Glostrup

Re: Historien om en anderledes pladespiller.Forsinket anmeld

Indlægaf bjerager » tirs 8. maj 2018 05:50

AnalogBo skrev:Jeg synes noget af indmaden, print og køleplade, ligner en Luxman PD-282 eller er det PD-272?
Måske tager jeg fejl?
Mvh Bo


De to har Micro Seiki jo haft fingrene nede i - det er jo ikke utænkeligt at de også har det i forhold til den her. Det havde de jo ret mange steder.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1869
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Historien om en anderledes pladespiller.Forsinket anmeld

Indlægaf hificlassic » tirs 8. maj 2018 13:32

Har selv haft sådan en RP3500. Og Ja den er stor og lækker. Ja der sidder en 10" arm på den og armbasen er nem at skifte hvis man vil prøve en anden arm, men den der sidder på er faktisk glimrende.
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: aqrannes og 45 gæster