Autostop TD 320 II

Analog når det bedst

Autostop TD 320 II

Indlægaf Stottrup » man 20. aug 2018 17:04

Kære kloge hoveder

Min dejlige spille er begyndt at drille, idet den ofte svigter, når pladen når udløbsrillen. Den skulle jo gerne hæve pick-uppen og standse tallerkenen, men det sker ikke så tit mere. Det gør ikke nogen forskel, hvor langt ind udløbsrillen bevæger sig. Det er en såkaldt opto-elektrisk funktion - og det har jeg (heller) ikke megen forstand på :(
Nogen erfaringer/gode råd?

Jeg har fået fat i en ældre Ortofon pu, som jeg gerne vil prøve, men med mindre jeg fodrer med mellemstykker i huset, når nålen ikke helt ned til pladen. Lader det sig gøre at sænke arm, antiskating og lift - uden at have den store hi-fi eksamen?

Vh Stottrup
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Autostop TD 320 II

Indlægaf cdp » ons 22. aug 2018 22:47

Min dejlige spille er begyndt at drille, idet den ofte svigter, når pladen når udløbsrillen. Den skulle jo gerne hæve pick-uppen og standse tallerkenen, men det sker ikke så tit mere. Det gør ikke nogen forskel, hvor langt ind udløbsrillen bevæger sig. Det er en såkaldt opto-elektrisk funktion ...


Godt nok et link til en 146 model, men problemet ligner dit. Du skal nok undersøge, om der er liv i lampen først, så enten tallerken eller bunden skal af. ( forsigtigt ).
http://www.audiokarma.org/forums/index. ... ly.218729/
Hvilke tonearm bruger du ? gerne et foto af spillen. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Autostop TD 320 II

Indlægaf Tonni » ons 22. aug 2018 22:55

Ellers er der en mulig hjælp i servicemanualen her:
https://www.vinylengine.com/library/thorens/td320.shtml
- Det er gratis at oprette bruger, hvor efter du kan downloade...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Autostop TD 320 II

Indlægaf Stottrup » tors 23. aug 2018 12:44

Tak for input. Lampen må være i live, da armen nogle gange hæver sig. Der er ikke meget at se fra toppen, så den må om på ryggen. Det lugter af en hyggeaften :shock: . Manualen fra VE ser meget illustrativ ud - så skal jeg bare have skaffet den armhøjdejusteringsnøgle, der fulgte med, da pladespilleren var ny - mon nogen på forum har en ekstra til salg?

Vh Stottrup
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Autostop TD 320 II

Indlægaf Tonni » tors 23. aug 2018 21:47

Hvis det er TP90 armen der sidder på, skal du passe rigtig godt på. Det er en temmelig god arm, mange mener Thorens bedste, men den er ved at have en alder, hvor plastdelene bliver møre! Mange af de arme er døde ved man har forsøgt at hæve dem, uden at løsne skruen der holder armen i fast højde. Der skal ikke meget til...
Og ja, jeg har to af de arme, jeg har fået grundet knækkede plastikdele.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Autostop TD 320 II

Indlægaf Stottrup » fre 24. aug 2018 07:02

Tak for advarslen. Det er ganske rigtigt en TP90. Jeg er af natur forsigtig, når det handler om finmekanik, så jeg skal nok passe på :thumbsup:

Vh Stottrup
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster