Garrard 401 projekt

Analog når det bedst

Re: Garrard 401 projekt

Indlægaf hmt » tors 18. apr 2019 20:19

ralphandersen skrev:
hmt skrev:Hvordan spiller den op mod DDX-1000 - som vist nok var den M.S. Ortofon selv havde stående til at lytte til PU'ere på?


Jeg synes den spiller en tand bedre end DDX'eren. Nu er den jo også ny og tonearmen er også ny, så om det er tonearmen eller pladespilleren (eller mig) ved jeg ikke. Men altså: Jeg synes aldrig jeg har haft bedre pladespillerlyd end nu, så det er jo dejligt.

Jeg skal forøvrigt høre om andres erfaringer med Garrarden: Skal stroboskobstregerne stå helt stille? (for det gør de altså ikke.



Jeg er også stærkt begejstret for Garrard-lyden. Først fra en 401 og nu fra en 301. Prøv også en af de gamle Shure PU'ere, som fx M3D. Den passer perfekt til de tunge arme og supplerer Garrard-lyden ganske overbevisende.

Mht til hastighed, så burde den køre helt præcist efter at den har været til service. Men lad den eventuelt køre over en længere periode i døgndrift, det fik min gamle 401 til at køre ultrapræcist.

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Garrard 401 projekt

Indlægaf Ehapa » fre 19. apr 2019 13:42

Ser godt ud :cool1:

Bedste mellemhjuler jeg har haft var en 401 med kokomo-kit mk2/Mørch up4/ Yamaha MC-505.

Go påske
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster