Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Analog når det bedst

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf Fredmarantz » tirs 18. dec 2018 18:41

Den på det sidste billede her - er helt sikkerrt fuldoriginal mht. træet og sikkert også det øvrige. . tilmed øjensynligt meget meget velholdt.

Jeg tror, at det er den, der passer supergodt til både dit budget - og til din SU-8600. jeg tror, at den pick-up, der sidder på den på billedet også er fin - det er en Shure m75B type 2, som er en udemærket pick-up. DE øvrige ting på den pladespiller ser også originale og fine ud. Det er nok begrænset, hvor meget der skal ofres ekstra.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » tirs 18. dec 2018 18:50

Fredmarantz skrev:Den på det sidste billede her - er helt sikkerrt fuldoriginal mht. træet og sikkert også det øvrige. . tilmed øjensynligt meget meget velholdt.

Jeg tror, at det er den, der passer supergodt til både dit budget - og til din SU-8600. jeg tror, at den pick-up, der sidder på den på billedet også er fin - det er en Shure m75B type 2, som er en udemærket pick-up. DE øvrige ting på den pladespiller ser også originale og fine ud. Det er nok begrænset, hvor meget der skal ofres ekstra.

Vh
Freddy


https://www.dba.dk/pladespiller-pioneer ... ncy0-7Days ???

Gider bare ikke skal bruge tid og energi på at tage til Odense for at få en ny pickup monteret, det jo ikke lige frem en let pladespiller ;)
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf Fredmarantz » tirs 18. dec 2018 18:56

Så køb den på det sidste billede, som du sendte (den med det mørke træ) - der er en udemærket pick-up på, som jeg skrev.

Skal du ikke til Odense alligevel for at få en ny pick-up monteret uanset hvilken pladespiller du køber? - medmindre du beholder den pick-up på, som følger med? Den på billedet har jo allerede en udmærket pick-up på - og så kan det jo også være, at du godt selv kan montere en ny pick-up, hvis du er lidt fiks på fingrene. så svært er det heller ikke.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » tirs 18. dec 2018 19:32

Nu går der så lidt tid før det er aktuelt med en ny pickup samlignet med en brugt, er det en At95E, en AT N3600L eller en af dem fra ortofon f.eks en 2M (ortofons red og blue skulle være helt ok), så tager det 30 sekunder for at skifte nålen og jeg slipper for at skulle slæbe pladespilleren med i toget/bussen til Odense :OLO:

Jeg har ikke noget udstyr til at justere en pickup med selv om en protractor kan fås gratis på nettet har jeg ingen nåletryksmåler så vægten bliver præcis og ingen erfarringer med vta hvis det skal justeres manuelt, hvis ikke det bare er en kontra vægt som på f.eks nogen project,thorens pladespiller.

Havde en rega rp1 pladespiller som er solgt, der kunne jeg løfte pickuppen og når jeg sænkede den, gik den tilbage i nummeret, det der skulle justeres kan jeg ikke finde ud af og fik det aldrig lavet, men virkede og lød helt ok.

Jeg vil gerne have noget der virker og først skal til en forhandler hvis noget går i stykker eller jeg vil have en helt anden pickup, det der med at pille ved noget man ikke kan finde af, så heller bare holde fingerne væk så det virker indtil eksperten,forhandleeren fortager de justeringer der skal laves.

Har skrevet til sælger af den anden pladespiller om han vil sende, men ikke fået svar. (ligner en ortofon om pickup der er på den mørke pioneer Pl112d), havde en project essential på et tidspunkt, det passede ikke til mit anlæg og lød tyndt og lyst med en ortofon om 5 eller 10 pickup.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » tirs 18. dec 2018 20:05

Sælgeren af den mørke pioneer Pl112d har lige skrevet tilbage at han vil ikke sende.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf Fredmarantz » tirs 18. dec 2018 20:10

Jeg henleder din opmærksomhed på denne mulighed: Kurer - hjælp

viewforum.php?f=601

- at få sendt en pladespiller kan være en risikabel affære - medmindre sælger pakker den ualmindeligt godt.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » tirs 18. dec 2018 20:14

Fredmarantz skrev:Jeg henleder din opmærksomhed på denne mulighed: Kurer - hjælp

viewforum.php?f=601

- at få sendt en pladespiller kan være en risikabel affære - medmindre sælger pakker den ualmindeligt godt.

Vh
Freddy


Det jo et hvis man ikke har den originale kasse med mere så må man nøjes med hvad man har.

Tror nu ikke mange skal fra grenaa til aarup på fyn

Det er en overraskende let pladespiller og han være overfølsom for støj (se review) https://www.vinylengine.com/library/pioneer/pl-112d.shtml
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf Fredmarantz » tirs 18. dec 2018 20:17

næ - men der er måske folk fra Aarhus, som kan tage imod og hjælpe den videre - sådan lidt stafetagtigt.

Tror ikke, at du skal forvente hverken original emballage eller god pakning. Selv om man så har original emballage, så er det slet ikke sikkert, at den bliver pakket rigtigt i den - og så kan der være noget med transportskruer osv....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf Fredmarantz » tirs 18. dec 2018 20:21

gasolin skrev:
Det er en overraskende let pladespiller og han være overfølsom for støj (se review) https://www.vinylengine.com/library/pioneer/pl-112d.shtml


Nu er du jo også ude i et billigt køb og der kan du altså ikke forvente topresultater. En PL12D eller PL112 er gode pladespillere til den pris, du ønsker at betale.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » tirs 18. dec 2018 20:23

Det jo det, har selv kassen og alt originalt til min første high end cdafspiller og tuner selv om de er over 25 år gammel.

Alene det man har original kasser gør mulighed for at sende varen væsentlig højere, derfor har jeg stadig original kasserne på det jeg har købt nyt.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf Fredmarantz » tirs 18. dec 2018 20:25

Som jeg skrev ovenfor, så er det jo godt, hvis der er en original emballage, men det er langtfra sikkert, at sælger kan pakke det, som fabrikanten gjorde det - og så er der risiko for skader, hvis der bliver kastet lidt med kasserne.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » tirs 18. dec 2018 20:33

Fredmarantz skrev:
gasolin skrev:
Det er en overraskende let pladespiller og han være overfølsom for støj (se review) https://www.vinylengine.com/library/pioneer/pl-112d.shtml


Nu er du jo også ude i et billigt køb og der kan du altså ikke forvente topresultater. En PL12D eller PL112 er gode pladespillere til den pris, du ønsker at betale.

Vh
Freddy


Selv om det er billige pladespilere og at Pioneer PL-112D har lidt bedre specs (wow & flutter) så vejer den mindre end en PL-12D, det må da klart have en betydning når der spille højt eller musik med meget bund/dynamik, PL-12D vejer ca 7.5kg, over 2kg mere end en Pioneer PL-112D.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf Fredmarantz » tirs 18. dec 2018 20:41

Så bør du kigge efter en PL12D - som også både Captain Phoenix i et tidligere indlæg, og nu også jeg, anbefaler dig at købe.

Så konklusionen her fra forum må være: Hold øjnene åbne efter en Pioneer PL12D med mørk træplint, velholdt og velfungerende ...med en ligegyldig pick-up (du vil alligevel skifte) - og så skal den befinde sig tæt på Aarup. max 2000,-

Er det ikke også din konklusion?

Du kan oprette en købesannonce her på siden: viewforum.php?f=651
Retningslinjer for dette: viewtopic.php?f=651&t=3383

Eller/og holde godt øje i DBA og andre steder, som du jo allerede gør -

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » tirs 18. dec 2018 21:19

Fredmarantz skrev:Så bør du kigge efter en PL12D - som også både Captain Phoenix i et tidligere indlæg, og nu også jeg, anbefaler dig at købe.

Så konklusionen her fra forum må være: Hold øjnene åbne efter en Pioneer PL12D med mørk træplint, velholdt og velfungerende ...med en ligegyldig pick-up (du vil alligevel skifte) - og så skal den befinde sig tæt på Aarup. max 2000,-

Er det ikke også din konklusion?

Du kan oprette en købesannonce her på siden: viewforum.php?f=651
Retningslinjer for dette: viewtopic.php?f=651&t=3383

Eller/og holde godt øje i DBA og andre steder, som du jo allerede gør -

Vh
Freddy


Nej

Vil helst ikke bruge tid på at tage til Odense for at få en ny pickup da en pladespiler er lidt tung (og der er en masse vejarbejde pga af en letbane og busserne køre og holde ikke som de plejer).

At få en ny pickup og få den monteret er ikke noget problem i Odense, Hifiklubben eller hvis det skal være billigere Audiocompagniet, da de har et større udvalg af pickupper til under 1000kr, en god pickup hvor nålen kan skiftes ud (som er super nemt), vil være at fortrække.

Så kan jeg købe nålen det billigste sted på nettet og selv montere den.

Vil gerne under 2000kr incl alt, har gået med tanken om at prøve en record clamp for det har jeg aldrig haft.

Så længe sælger kan sende den forsvarligt eller aflevere den er afstanden lige meget.

Pioneer PL-12D, den som IKKE er i en mørk farver koster 1800kr med en AT95E, ATN3600L erstaningsnålen har jeg læst skulle være en lille smule bedre, lidt billigere og lidt bedre lyd som skulle passe med en AT95E (har gode erfarringer med en rega carbon som laves af AT), 14 dages returret,30 dages ombytningsret,3 måneders fuld garanti mod funktionsfejl + fragt leveret hos mig fra søndersø til aarup. Kan sikkert få den lidt billigere.

Den overholder jo stort set alle mine krav (og mere til, returret,ombytningsmulighed,garanti,fragt og helt ny pickup) selv om den ikke er så mørk som mine højtaler, så stadig ok .

http://www.hifigenbrug.dk/93907009
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Hvilken vintage-pladespiller kunne matche min SU-8600 ?

Indlægaf gasolin » tirs 18. dec 2018 21:47

Update, ringede til sælger og spurgte angående pris med mere, regnede med 1600kr og han sagde 1500kr, som er helt iorden, lørdag formiddag vil jeg kunne få den (så kan jeg nå af finde og bestille en record clamp, for det har jeg bestemt mig til at jeg vil prøve).
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

ForegåendeNæste

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 123 gæster