Denon DP-67L reparation

Analog når det bedst

Denon DP-67L reparation

Indlægaf Allan. A » søn 23. dec 2018 22:00

Hejsa.

Jeg har nu prøvet at smøre arm lifter'en på min pladespiller med en dråbe olie, og det har ikke hjulpet på "klik" lyden. Den er begyndt at hæve og sænke i små ryk som om noget længere nede forhindrer den i at gøre arbejdet korrekt? Jeg fik solgt min JVC pladespiller i dag og ham som hentede den, nævnte hans kammerat var Denon guru men ikke havde tiden og overskuddet til at lave min lifter... Han mener dog det er nede under lifter'en der skal kigges på det

Har vi mon endnu en Denon guru herinde som kan lave/servicere arm lifter på en Denon DP-67L? En som ved hvad han laver?
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Denon DP-67L reparation

Indlægaf cdp » tirs 25. dec 2018 21:33

Hejsa
Hvis det er nede under der er fejl, kan du evt. Tage et par gode nærbilleder af herlighederne, så er det meget nemmere og finde evt. Fejlkilde. Jeg vil tro en lille servo motor styrer lifthandlingen, så " kunne. " fejlen være mekanisk eller elektronisk.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Denon DP-67L reparation

Indlægaf Allan. A » tirs 25. dec 2018 21:48

cdp skrev:Hejsa
Hvis det er nede under der er fejl, kan du evt. Tage et par gode nærbilleder af herlighederne, så er det meget nemmere og finde evt. Fejlkilde. Jeg vil tro en lille servo motor styrer lifthandlingen, så " kunne. " fejlen være mekanisk eller elektronisk.


Hejsa :) Jeg tør ikke rigtig skille det ad. Jeg er ikke den store elektronik nørd hihi. Jeg ved den er motor drevet eller en slags elektro magnet
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Denon DP-67L reparation

Indlægaf Fredmarantz » ons 26. dec 2018 02:08

Umiddelbart kan jeg (måske af mangel på viden om andre) kun anbefale at du tager den med til enten Viborg eller Arnborg. Der er vel lige langt for dig :-) De er begge knalddygtige (nej - jeg får absolut ingen procenter)

Det er de to, som jeg ville turde tiltro dette her i det jydske. Du har en pladespiller, som fungerer utilfredsstilllende i et område, som du ikke selv tør/bør pille ved (dette forstår jeg meget godt) - men du efterlyser klogeligt nogle der kan - og mit bedste bud er de ovennævnte.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Denon DP-67L reparation

Indlægaf Allan. A » ons 26. dec 2018 02:14

Fredmarantz skrev:Umiddelbart kan jeg (måske af mangel på viden om andre) kun anbefale at du tager den med til enten Viborg eller Arnborg. Der er vel lige langt for dig :-) De er begge knalddygtige (nej - jeg får absolut ingen procenter)

Det er de to, som jeg ville turde tiltro dette her i det jydske. Du har en pladespiller, som fungerer utilfredsstilllende i et område, som du ikke selv tør/bør pille ved (dette forstår jeg meget godt) - men du efterlyser klogeligt nogle der kan - og mit bedste bud er de ovennævnte.

Vh
Freddy


Hejsa Freddy,

Jeg har spurgt Lars i Viborg og de mener ikke de kan/vil tage opgaven,, Så der er jeg lidt lost, og ja de er dygtig i Viborg men det nytter ikke når de ikke vil rode med den
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Denon DP-67L reparation

Indlægaf Fredmarantz » ons 26. dec 2018 02:22

Så spørg evt. "Arnborg" - han er finmekanisk og finelektronisk indendørs Dansk mester 2016 og 2017 på højniveau. Han er bruger her - så du kan evt. skyde ham en Pb.?

vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Denon DP-67L reparation

Indlægaf Allan. A » ons 26. dec 2018 10:39

[quote="Fredmarantz"]Så spørg evt. "Arnborg" - han er finmekanisk og finelektronisk indendørs Dansk mester 2016 og 2017 på højniveau. Han er bruger her - så du kan evt. skyde ham en Pb.?

vh

Okay det må jeg prøve,
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster