Luxman pd 441

Analog når det bedst

Re: Luxman pd 441

Indlægaf nhj4 » man 28. jan 2019 15:50

Hej der!

Tillykke med din plov, den FR 201 har jeg lyttet til i 80´erne, ikke noget jeg vil bruge penge på den gang så heller noget anet,
vis den ikke lyder godt så på med en ny stift af Ortefon modellerne https://www.ortofon.com/hifi
nhj4
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 13 maj 2010
Lokalitet: København

Re: Luxman pd 441

Indlægaf Tonni » man 28. jan 2019 19:10

Tror T30 er en fornuftig trafo til den. Men FR's egne, som dog er temmelig sjældne.
Ellers findes der separate RIAA'er, der kan indstilles til mange forskellige impedanser.
Til den slags øvelser har jeg megen glæde af en ikke helt vintage DaliRIAA...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Luxman pd 441

Indlægaf smallcam » tirs 29. jan 2019 10:13

Jep, man kunne jo skifte MC201 ud med en Ortofon, men sagerne skulle jo gerne lige høres inden, det hele evt. skal sælges. T-30 hænger jo ligefrem ikke på brugtvognstræerne, så måske er Tonni’s DaliRiaa indspark en farbar vej? Ganske vist er jeg heller ikke lige faldet over sådan een undervejs i junglen.... :?
smallcam
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17 jan 2019
Lokalitet: Holbaek

Re: Luxman pd 441

Indlægaf Fredmarantz » ons 30. jan 2019 23:33

..Og for lige at afspore tråden yderligere :oops: og sorry, føler jeg mig nødsaget over for de, der har fulgt med i den, at henlede opmærksomheden på, at redaktionen nu har haft lejlighed til at åbne den "sticky-tråd" på info-siden, som omhandler billedupload.

Den er her: viewtopic.php?f=433&t=3162

Egentlig er der ikke så meget nyt - andet end at man nu kan skrive i den for at komme med gode tips&tricks til at billeduploade. Husk venligst alle - af hensyn til trafikomkostningerne, at holde billedstørrelser så små som muligt (dvs. reducér / resize) og så videre - det er god skik. Nogle devices gør det åbenbart automatisk?

alt efterfølgende vedr. billedupload foregår fremtidigt i den info-tråd, som jeg har linket til.

Undskyld forstyrrelsen og tilbage til den fine PD441

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster