Udskiftning af pickup Philips 212 Electronic

Analog når det bedst

Udskiftning af pickup Philips 212 Electronic

Indlægaf NicolaiL » tirs 5. feb 2019 12:15

Hej :p

Jeg har fået gang i min gamle pladespiller igen. Vil tro at pickuppen er 15 år gammel. Mit spørgsmål går på, om den er moden til udskiftningen. Det er en Philips GP 400. Og hvad vil i anbefale hvis den skal skiftes ?
Budgettet er på max 1000,-
Pft Nicolai
NicolaiL
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: 10 feb 2017
Lokalitet: Horsens

Re: Udskiftning af pickup Philips 212 Electronic

Indlægaf trikker » tirs 5. feb 2019 13:08

Hvordan ville du have det med denne ?
https://www.av-connection.dk/?PGr=12371 ... btEALw_wcB

Den giver en behagelig lyd og koster ikke mange basører.
Brugeravatar
trikker
 
Indlæg: 357
Tilmeldt: 29 jul 2018
Geografisk sted: Foran højtalerne
Lokalitet: Viborg

Re: Udskiftning af pickup Philips 212 Electronic

Indlægaf Gah » tirs 5. feb 2019 15:04

Hvorfor vil du skifte din GP400 ?
Det faktisk en ganske god Pick-up.
Jeg bruger den selv og er ganske tilfreds og jeg har så også læst på diverse udenlandske forums, at der er flere end mig, som mener at denne “hemmelige kvalitets” Pick-up er ganske undervurderet.
Hvis du køber en anden, så er jeg ganske sikker på at du vender tilbage til din GP400 og vil give mig ret.
Men selvfølgelig hvis du vil betale tusindvis af kroner for en ny Pick-up, så kan du sikkert finde noget som lyder marginalt bedre.

Link til lidt lencoheaven info.

https://www.lencoheaven.net/forum/index ... pic=6805.0
Gah
 
Indlæg: 96
Tilmeldt: 03 okt 2013
Lokalitet: Tårnby

Re: Udskiftning af pickup Philips 212 Electronic

Indlægaf NicolaiL » tirs 5. feb 2019 16:37

Gah skrev:Hvorfor vil du skifte din GP400 ?


det vil jeg såmænd heller ikke, men snakkede lidt løst med en forhandler, der påstod, at med den alder var pickuppen formentlig færdig. Men hvordan fastslår man om en pickup er færdig ?

og helt enig den lyder fremragende sammen med bla rolling stones sticky fingers ;)
NicolaiL
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: 10 feb 2017
Lokalitet: Horsens

Re: Udskiftning af pickup Philips 212 Electronic

Indlægaf MaxJ » tirs 5. feb 2019 17:00

NicolaiL skrev:
Gah skrev:Hvorfor vil du skifte din GP400 ?


det vil jeg såmænd heller ikke, men snakkede lidt løst med en forhandler, der påstod, at med den alder var pickuppen formentlig færdig. Men hvordan fastslår man om en pickup er færdig ?

og helt enig den lyder fremragende sammen med bla rolling stones sticky fingers ;)


Måske han forsøgte at sælge noget. :-) Min Ortofon nærmer sig også de 15 år og den spiller aldeles fremragende stadig.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Udskiftning af pickup Philips 212 Electronic

Indlægaf his067 » tirs 5. feb 2019 18:21

Min ortofon MC200 er fra 1981 og spiller mindst lige så godt som min nyrenoverede SPU Anniversary, så jeg ville stole på mine ører!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster