SME 3009 Serie II - Dashpot service - anyone?

Analog når det bedst

SME 3009 Serie II - Dashpot service - anyone?

Indlægaf Fredmarantz » lør 30. mar 2019 01:37

Har nogen her erfaring med adskillelse af den tidlige dashpot - på 3009 series II (altså den tidligere arm) ?

Den pgl dashpot er med helt rundt hul i toppen. Internettet siger, at adskillelse mere eller mindre ikke er muligt og at SME vil have defekte dashpots af denne type sendt til dem for "service" - og hvad de så gør ved dem, vides ikke.

Mange af de, der har disse arme, har erfaret, at liften ikke længere er dæmpet men "falder ned" i takt med den måde man betjener liften på.

Skulle nogen ligge inde med et fantastisk råd til, hvordan man kan komme ind i dem for at fylde dæmpesilicone, eller hvad det nu kan være, på, så liften igen virker som tilsigtet - udover at sende den til SME, vil det være fantastisk.

Altså...den med det helt runde hul i toppen, hvor dæmpe/løfte-pinden kommer op. :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: SME 3009 Serie II - Dashpot service - anyone?

Indlægaf Fredmarantz » lør 30. mar 2019 02:34

Jeg fandt dette:

https://elmo1963.blog.so-net.ne.jp/2007-05-26

det synes tydeligt, at denne arm er en Serie 2 improved - men bærer det gamle dashpot/liftarrangement - altså en "custom hybrid" - nok hjemmereppet.

Han skiller det tilsyneladende ad - kan nogle kommentere?

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: SME 3009 Serie II - Dashpot service - anyone?

Indlægaf his067 » lør 30. mar 2019 17:12

Jeg hev Alu-huset af og deponerede en ring ad silikoneolie omkring "dimsen" som stikker op og løfter. Men her kommer så det langhårede: det tager en dag eller to for silikoneolien at sive ned i brønden.

Som du ved, er tålmodighed en dyd; men her er det også en nødvendighed.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: SME 3009 Serie II - Dashpot service - anyone?

Indlægaf ralphandersen » søn 31. mar 2019 08:09

his067 skrev:Jeg hev Alu-huset af og deponerede en ring ad silikoneolie omkring "dimsen" som stikker op og løfter. Men her kommer så det langhårede: det tager en dag eller to for silikoneolien at sive ned i brønden.

Som du ved, er tålmodighed en dyd; men her er det også en nødvendighed.


Jeg prøvede det du skriver, men jeg synes aldrig at min olie sivede ned. Hvor viskøs er din olie? Kan du huske hvad du gjorde helt præcist? Hvor meget hjalp det?

Jeg har vænnet mig til at undvære armliften, men det ville da være rart, hvis jeg kunne få den til at virke.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster