Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus

Analog når det bedst

Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus

Indlægaf Tobias5 » man 1. apr 2019 11:11

Hej

Ved ikke om det er det rigtige forum til det her opslag, men så må I sige til!

Har fået en gammel lp afspiller af mine svigerforældre som mangler et eftersyn.

Kan nogen anbefale et godt sted i eller omkring Århus der kan hjælpe med at få den til at virke igen?

Som I kan se på billedet er der også lavet lidt hjemmearbejde på stikket :).

Mvh. Tobias
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Tobias5
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 01 apr 2019
Lokalitet: Aarhus C

Re: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus

Indlægaf Sorenki » man 1. apr 2019 16:07

Hej Tobias
Velkommen til!

Det du ser på stikket er helt almindelig; hvis man skal forbinde en pladespiller med fastgjorte RCA-stik til en forstærker med DIN indgang. Der er adapteren altså en helt normal måde at gøre dette på, den mere hjemmelavede løsning ville være at klippe RCA-stikkene af og fastgøre et DIN stik.

Hvad er det for en pladespiller (mærke og model), og hvad fejler den?

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus

Indlægaf tctla » man 1. apr 2019 17:04

Philips 22AF677 er fra sidst i 70'erne.
Det er en af de bedre Philips pladespillere, en rem-drevet model med servo-motor.
Den blev solgt med pick-up'er fra mellem til god kvalitet (GP400 ~ GP422) og den fortjener at blive restaureret, hvis den ellers er i nogenlunde mekanisk stand.
Nu skriver du ikke hvilke problemer der er med grammofonen, men man kunne jo mene, at den nok trænger til en renovering af styre-elektronikken, hvor gamle elektrolyt-kondensatorer trænger til udskiftning.
Her får man sig dog en lang næse, for der er kun een elektrolyt i spillen, og den sidder i strømforsyningen. Hvis den dør, og det er ikke ret sandsynligt, så enten klipper den sikringen, eller også vil elektronikken opføre sig helt tosset med total ustabil rotation af pladetallerkenen til følge.
Beskriv grammofonens problemer og så vil der sikkert komme mange forslag her, til løsning af disse, fra medlemmerne.

Mvh.,

/Torben
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus

Indlægaf Tobias5 » man 1. apr 2019 21:52

Tak for svar. Er ikke den store ekspert, så vil ikke kunne lave noget selv. Så mangler et sted jeg bare kan aflevere den og få den efterset :).

Mvh. Tobias
Tobias5
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 01 apr 2019
Lokalitet: Aarhus C

Re: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus

Indlægaf Fredmarantz » man 1. apr 2019 23:42

Hej Tobias!

Jeg forstår godt, du gerne vil have den "efterset" - men hvis den ikke fejler noget, så er det jo bare om at komme igang med at spille plader.

Grunden til, at du spørger her, kan være fordi du tror, at den ikke er i orden?- og derfor er du jo heldigvis forsigtig, inden du bare tager den i brug. :thumbsup:

Dog kunne det være rigtig fint, hvis du kunne fortælle, hvorfor du efterspørger service på den - er det fordi, du har oplevet, at den er i stykker eller bare virker forkert?- eller fordi du bare gerne vil have en "ren helbredsattest" på den inden du tager den i brug?

Jeg kan desværre ikke bare lige henvise til en repper eller eftersynsmand i Århus - men de kan da sikkert findes, hvis de fx lige melder ind her.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus

Indlægaf Tobias5 » tirs 2. apr 2019 07:22

For det første kommer der slet ikke gang i den når jeg sætter den i strømstikket så det skal fikses før jeg ved om der er andet galt.

Vh. Tobias
Tobias5
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 01 apr 2019
Lokalitet: Aarhus C


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: JMP og 41 gæster