Retipping mm. af mc pickupper

Analog når det bedst

Re: Retipping mm. af mc pickupper

Indlægaf Tophøj » man 20. maj 2019 09:48

Det ser sgu godt ud! Hvad er prisen for sådan noget?

/Per
Technics SL-110 m. SME 3009R og Ortofon MC30 super. SL 1210 MKll og Denon DL 160. Technics SL-P999. Yamaha M85. Studiomaster Mosfet 1000. Yamaha C60. HH Electronics V800. Revox B77 x 2. Beovox 5700. JBL 4333/4401. Technics SV-DA10. Alpine AL85. Beosystem 5500.
Brugeravatar
Tophøj

Lokalitet: 3230

Indlægaf Hackenberg » man 20. maj 2019 10:09

Nu må vi se. Jeg har indbyttet en Denon DL103 fra Techneaudio som er råmodificeret af dem og spiller fabelagtigt. Den tabte desværre spidsen mens den var lånt ud.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf Hackenberg » fre 14. jun 2019 12:26

Nu har jeg fået min Dynavector DV17D2 retur fra https://techne-audio.de/home.html. Jeg har betalt med en af hans egne DL 103'er uden diamant. Lige over.
DV'en har fået et lille metalrør, med en ny diamant, udenpå resten af safir-nålearmen. Problemet er at jeg ikke har fået nogen info om materiale eller nåleslibning. Jeg rykker ham i dag.
Pu'en spiller fremragende. Som ny men anderledes. Lidt mere som den større model XX-1 som jeg også har.
Jeg tror ikke det er hans speciale at retippe andet end Denon pickupper og måske andre pu'er med alu-rør, men arbejdet er rigtig pænt.
Brugeravatar
Hackenberg

Indlægaf Hackenberg » fre 14. jun 2019 18:40

Ny mail fra Klaus-Peter Grasser, Techneaudio:
"Hello, Claus, of course.
For cartridges which do not have an aluminium needle carrier and for example needle carriers made of boron, carbon, sapphire, diamond, ruby, etc., re-tipping is only possible with a bridge piece as a connection. I use a berillium tube which I shorten to the required length and then have a mesh / adapter from the new needle carrier to the broken off needle carrier...a bandage which I then glue together. I have developed this technique and practised it very often. With e.g. Benz systems there is no other solution...as for example with the AC3 from audio-technica. Here I sent the customer a drawing beforehand. The result was top.
With your Dynavector the needle carrier is extremely short by default and I could still shorten and merge the new needle carrier from Boron with the MR microridge diamond accordingly.
As attachment I send you the sketch of me to the AC3.
I hope you have a lot of fun with the reworked system."

DSCN9919.jpg

DSCN0006.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Hackenberg

Foregående

Tilbage til Grammofoner