Retipping mm. af mc pickupper

Analog når det bedst

Re: Retipping mm. af mc pickupper

Indlægaf ASML » tors 19. sep 2019 14:05

Aha..Det var jeg ikke klar over...

Men godt at du var opmærksom på det his067..

Tak for rettelsen.

Mvh

ASML
ASML
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 18 dec 2011
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Retipping mm. af mc pickupper

Indlægaf mikrojumbo » lør 21. dec 2019 19:31

Nu har jeg lige læst tråden hurtigt igennem, men jeg er ikke helt klar over hvad der er smart at vælge for at komme på mindst samme niveau som før. Hvad skal jeg vælge til en Benz Glider SH?
buddene er følgende hos tonabnehmerservice.de:
If your cartridge is recoverable.

I can you offer the restoration with allu cantilever and ellipticel diamant needle for € 105,04 net or € 125 gross.

Or with shibata diamond needle and alu cantilever for € 218,48 net or € 260 gross.

Or with nude elliptical diamond needle and alu cantilever for € 193,27 net or € 230 gross.

Or with nude shibata diamond needle and Boron Cantilever for € 420,16 net or € 500 gross.

Restoration of the rubber damping for 251,26 € net or 299 € gross.
mikrojumbo
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20 jan 2013
Lokalitet: Slagelse

Re: Retipping mm. af mc pickupper

Indlægaf Tonni » lør 21. dec 2019 19:52

Or with nude shibata diamond needle and Boron Cantilever for € 420,16 net or € 500 gross.

Men ville høre hvad Benz vil gøre det for...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Retipping mm. af mc pickupper

Indlægaf otto » ons 25. dec 2019 14:56

Har fået lavet en ortofon mc2000 mc 20 Supreme og dynavector af en i USA.
https://vinylacoustics.com/
Pænt arbejde.
Vi må se om det holder om nogle år
otto
 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 12 jan 2015
Lokalitet: viborg

Re: Retipping mm. af mc pickupper

Indlægaf mantelteo » søn 5. apr 2020 08:43

Er der en af jer der har prøvet https://techne-audio.de/home.html før?
Kan se den anbefales på Hifi4all
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Retipping mm. af mc pickupper

Indlægaf HangaardDK » søn 5. apr 2020 12:43

Hvad hvis nålerøret er knækket ? har både en Audio Technical AT-OC9 samt en Ortorfon Rohmann hvor hele nålen er knækket kan det betale sig at reparer på ?
Brugeravatar
HangaardDK
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 15 mar 2020
Lokalitet: Kibæk

Re: Retipping mm. af mc pickupper

Indlægaf his067 » søn 5. apr 2020 13:59

JA, kort og godt.

vdHul er rimelig i pris og en god håndværker. han har repareret adskillige MC 200, og en MC3000 mk 2 for mig. Len Gregfory (The Cartridge Man er også kompetent, men har en tendens til at tale sine produkter op. Jeg købte en gang en MC3000 Mk 2 fra ham som næstemn med det samme brød sammen (tie-wiren knækkede: han reparerede det selvfølgelig, men alligevel). I blandt de andre kender jeg kun Sound-smith. Peter Lederman er rigtigt god til B&O pickupper (han har repareret to for mig, en MMC2 og en MMC1), men jeg var mindre glad for has rep (og pris) på min Ortofon Jubilee.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Retipping mm. af mc pickupper

Indlægaf Fredmarantz » søn 5. apr 2020 18:06

og jeg har en Denon DL-103S - som har en knækket nålefane - ( den er faktisk helt væk) Den kunne jeg godt tænke mig at få Retippet eller hedder det også dét, når hele fanen skal erstattes incl diamant?

der er vel nogle forskellige ting, som disse pick-up'er kan lide af?

Slidt diamant
Knækket/ødelagt/bortkommet diamant
Bøjet - deformeret nålefane
Nålefane forsvundet og den har taget diamanten med. ;)

Er "Retipping" det fælles ord for at få reetableret pickuppen - eller er der forskellige ord - alt efter hvad man skal have foretaget?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Retipping mm. af mc pickupper

Indlægaf bjerager » søn 5. apr 2020 19:05

Fredmarantz skrev:og jeg har en Denon DL-103S - som har en knækket nålefane - ( den er faktisk helt væk) Den kunne jeg godt tænke mig at få Retippet eller hedder det også dét, når hele fanen skal erstattes incl diamant?

der er vel nogle forskellige ting, som disse pick-up'er kan lide af?

Slidt diamant
Knækket/ødelagt/bortkommet diamant
Bøjet - deformeret nålefane
Nålefane forsvundet og den har taget diamanten med. ;)

Er "Retipping" det fælles ord for at få reetableret pickuppen - eller er der forskellige ord - alt efter hvad man skal have foretaget?

Vh
Freddy


Og at ophænget er ødelagt. Det sker langt hyppigere end at nålen bliver slidt imho. Jeg har lige købgt noget rubber comditioner, og jeg har et par stykker, som skal behandles.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Retipping mm. af mc pickupper

Indlægaf bjerager » søn 5. apr 2020 21:59

bjerager skrev:
Fredmarantz skrev:og jeg har en Denon DL-103S - som har en knækket nålefane - ( den er faktisk helt væk) Den kunne jeg godt tænke mig at få Retippet eller hedder det også dét, når hele fanen skal erstattes incl diamant?

der er vel nogle forskellige ting, som disse pick-up'er kan lide af?

Slidt diamant
Knækket/ødelagt/bortkommet diamant
Bøjet - deformeret nålefane
Nålefane forsvundet og den har taget diamanten med. ;)

Er "Retipping" det fælles ord for at få reetableret pickuppen - eller er der forskellige ord - alt efter hvad man skal have foretaget?

Vh
Freddy


Og at ophænget er ødelagt. Det sker langt hyppigere end at nålen bliver slidt imho. Jeg har lige købt noget rubber conditioner, og jeg har et par stykker, som skal behandles.


Shit hvad skete der lige for mit tastatur....
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: 86441961 og 34 gæster