Repost: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus/omegn

Analog når det bedst

Repost: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus/omegn

Indlægaf Tobias5 » lør 20. apr 2019 09:54

Hej

Lavede et tidligere opslag hvor jeg efterspurgte steder der kan få min Phillips lp afspiller til at virke igen, men der kom ikke rigtig nogen forslag :). Er ikke den store ekspert, så vil ikke kunne lave noget selv. Så mangler et sted jeg bare kan aflevere den og få den efterset.

Der kommer slet ikke gang i den når jeg sætter den i strømstikket, så det skal fikses før jeg ved om der er andet galt.

Så kan nogen anbefale et godt sted i eller omkring Århus der kan hjælpe med at få den til at virke igen?

Mvh. Tobias
Tobias5
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 01 apr 2019
Lokalitet: Aarhus C

Re: Repost: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus/ome

Indlægaf janfroerup » lør 20. apr 2019 10:05

Tobias5 skrev:Så kan nogen anbefale et godt sted i eller omkring Århus der kan hjælpe med at få den til at virke igen?


https://www.google.com/search?q=%C3%A5r ... e&ie=UTF-8
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Repost: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus/ome

Indlægaf Tonni » lør 20. apr 2019 10:32

Jeg ved ikke om der er radioværksteder i eller omkring Århus mere. Men har du ,od på Randers er der både "A. Bach Hansen" og "Lyd og Kabel" der tager reparationer. "A. Bach hansen" er en tredie generations radioforretning, hvor tiden har stået stille siden halvfjerserne, bortset fra fladskærmene osv selvf... "Lyd og Kabel" er en decideret HiFi (uden tv) forretning, der gør i lækkert grej, i den højere mellemprisklasse, og LP'ere. - Nye som brugte...
I Viborg har du "Sound 2 Vision" hvor Lars, her inde fra, gør i alt hvad hjertet begærer. Og så brænder han for vintage hifi...

Andre bud anyone?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Repost: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus/ome

Indlægaf haflermicro » lør 20. apr 2019 20:31

Hej Tobias!

Bare lige for at stille det dumme, men MÅSKE relevante spørgsmål....er remmen ikke bare sprunget?
Selvom der fint står "Direct Control" på chassis'ets front, så er den ikke direkte drevet, men kører med rem.
Du kan jo løfte tallerkenen af og checke om motoren sætter i gang når du løfter armen ind...det er ikke let at høre om motoren er i drift, så det kan sagtens være den aktiverer, men uden rem drives tallerkenen ikke.
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Hafler DH500 Power amp 1986
Micro Seiki DQX500 1982 m. Rega RB300
Ortofon MC20 Super MKII + Ortofon T20MKII Step-trafo
Musical Point - Point One Reference
Earthquake SleekWave CP8 subwoofer
Brugeravatar
haflermicro
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: 24 dec 2011
Lokalitet: 5210 Odense NV

Re: Repost: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus/ome

Indlægaf tctla » søn 21. apr 2019 09:32

Tobias5 skrev:Der kommer slet ikke gang i den når jeg sætter den i strømstikket, så det skal fikses før jeg ved om der er andet galt.


Der er nok ikke mange reparatører, der vil stille sig i kø for, at få lov til, at kigge på pladespilleren.
Philips' motto var: KAN det bukkes i plastik, så SKAL det bukkes i plastik.
Nu er der efterhånden gået så mange år, at omtalte plastik er blevet noget skør og går nemt i stykker.
Det er selvfølgelig umuligt, at få nye reservedele og dem, som kommer fra donor-apparater, er jo lige så gamle som original-delene.
I denne pladespiller, er motoren speciel, da den har en indbygget generator til brug for det elektroniske kredsløb, der stabiliserer motorens omdrejningshastighed. Motoren kan derfor ikke nemt erstattes, hvis den er defekt.
Strømforsynings-transformatoren har en indbygget thermo-sikring, der nemt springer ved en smule overspænding på lysnettet. Sikringen KAN pilles ud af trafoen og erstattes med en ny, men hvor finder man lige sådan en fyr i dag? Naturligvis kan den kortsluttes og pladespilleren virker igen, men det er ulovligt for en professionel reparatør, at gøre det. (Hvad folk selv fusker med på køkkenbordet, er der ikke så skrap lovgivning om :QQS: )

Med ovenstående forsøger jeg at fortælle dig, at apparatet nok ikke skal serviceres af en professionel til normale værkstedspriser. Det er alt for omkostningstungt ift. apparatets værdi, og den forholdsvis ringe chance for success.
Der er jo selvfølgelig den mulighed, at det er din bedstemors favorit-pladespiller, som du har arvet. Med alle de ubetalelige minder, der knytter sig til spillen, kan du jo være motiveret til, at kaste uanede summer ind i projektet, og her skal jeg da være den sidste til, at desillutionere den glade ejer.

Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Repost: Rep. af Phillips AF-677 lp afspiller i Århus/ome

Indlægaf Tobias5 » søn 21. apr 2019 21:39

Tusind tak for alle de informative svar! Jeg må lige overveje min situation.

Mvh. Tobias
Tobias5
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 01 apr 2019
Lokalitet: Aarhus C


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster