“Pick-up Service” - erfaringer?

Analog når det bedst

“Pick-up Service” - erfaringer?

Indlægaf Captain Phoenix » søn 12. maj 2019 12:33

Jeg faldt på en plademesse idag (d. 12/5, Nørrebrohallen) i snak med en gut om service af pick-up’er.
Vil høre om der er nogen, der har erfaring med ham/firmaet (se visitkort nedenfor).

Af snakken fandt jeg ud af, at selve arbejdet laves i udlandet - vist nok Tyskland, ihvertfald indenfor EU - af en mand, der helst vil benytte mellemhandlere (ville åbenbart helst ikke bruge tid på direkte kundevejledning/betjening).

Den (ca. 60-70 årige) herre jeg talte med, vidste klart hvad han havde med at gøre både om pick-up-slibninger (foretrak vist Shibata), indfatninger, nålearms-materialer mm.
Han havde iøvrigt medbragt et mikroskop, så man kunne se hvilke af de medbragte pick-up’er, der havde nålen monteret “på” hhv. “igennem” nålearms-røret. Nice.

Vi havde en fin snak :p

92331B71-77A8-4573-BB28-1298907C42CC.jpeg

A8CDF550-AF0B-4413-9F08-4CF7C9031F6C.jpeg


Bonus-/OT-spørgsmål:
Herren sagde, at B&O havde fastholdt 15 gr aftastnings-vinkel selv om standarden fra midt-halvfjerdserne gik fra 15 til 20 grader. Ved nogen noget om dette?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: “Pick-up Service” - erfaringer?

Indlægaf bjerager » søn 12. maj 2019 13:03

Captain Phoenix skrev:
Bonus-/OT-spørgsmål:
Herren sagde, at B&O havde fastholdt 15 gr aftastnings-vinkel selv om standarden fra midt-halvfjerdserne gik fra 15 til 20 grader. Ved nogen noget om dette?


Vist kun på deres SP enheder - prøv at kig i en af de ældre udgaver af Hifiårbogen: http://www.worldofhifi.dk/?page=galleries&album=266-289_pick-ups_(hi-fi_aarbogen-75)&img=5866

I øvrgt kan man se, at der også blandt andre producenter er varierende vinkler - mellem 15 og 22 grader.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1869
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: “Pick-up Service” - erfaringer?

Indlægaf square4 » søn 12. maj 2019 18:00

Jeg har 2 renoverede b&o mmc1 pick-upper som er købt hos pickupservice.dk og pris og kvalitet er bare i orden. Og da jeg ikke bor så langt fra Hans-Henrik hentede jeg selv pick-upperne hjemme hos ham. Og det blev en rigtig god snak om pick-upper vi fik.
Jeg kan kun anbefale ham.
Henrik.
square4
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20 feb 2013
Lokalitet: fredensborg

Re: “Pick-up Service” - erfaringer?

Indlægaf Billehifi » ons 29. maj 2019 12:22

Jeg kender ham, idet jeg er i familie med ham - et stykke ude. Han ved helt klart hvad han snakker om (Vi snakker længe i telefon, når han ringer haha), men han gør et super arbejde. Jeg skal inden så længe have renoveret min Ortonfon MC pickup hos ham.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: “Pick-up Service” - erfaringer?

Indlægaf Billehifi » ons 29. maj 2019 15:06

Captain Phoenix skrev:Jeg faldt på en plademesse idag (d. 12/5, Nørrebrohallen) i snak med en gut om service af pick-up’er.
Vil høre om der er nogen, der har erfaring med ham/firmaet (se visitkort nedenfor).

Af snakken fandt jeg ud af, at selve arbejdet laves i udlandet - vist nok Tyskland, ihvertfald indenfor EU - af en mand, der helst vil benytte mellemhandlere (ville åbenbart helst ikke bruge tid på direkte kundevejledning/betjening).

Den (ca. 60-70 årige) herre jeg talte med, vidste klart hvad han havde med at gøre både om pick-up-slibninger (foretrak vist Shibata), indfatninger, nålearms-materialer mm.
Han havde iøvrigt medbragt et mikroskop, så man kunne se hvilke af de medbragte pick-up’er, der havde nålen monteret “på” hhv. “igennem” nålearms-røret. Nice.

Vi havde en fin snak :p

92331B71-77A8-4573-BB28-1298907C42CC.jpeg

A8CDF550-AF0B-4413-9F08-4CF7C9031F6C.jpeg


Bonus-/OT-spørgsmål:
Herren sagde, at B&O havde fastholdt 15 gr aftastnings-vinkel selv om standarden fra midt-halvfjerdserne gik fra 15 til 20 grader. Ved nogen noget om dette?




Han er faktisk også her på sitet og går under brugernavnet techhn, men det er mere en privatprofil og altså ikke noget med firmaet at gøre. :) Han er vist ikke så aktiv herinde.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster