Rem Beogram 1000

Analog når det bedst

Rem Beogram 1000

Indlægaf Klarskov » tors 30. maj 2019 21:24

Jeg læste en af trådene om Beogram 1000 i dette herlige forum, hvor en (fredmarantz?) sagde, at han have fundet ud af, hvordan man sætter remmen på. Vedkommende nævnte at man skulle bruge 3 hænder - hvodden hulen gør man (især hvis man kun kan mønstre 2 hænder på en god dag)?
Vh
Hans Jørgen
Senest rettet af Klarskov fre 31. maj 2019 00:47, rettet i alt 1 gang.
Klarskov
 
Indlæg: 160
Tilmeldt: 12 mar 2011
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Tikøb

Re: Rem Beogram 1000

Indlægaf Fredmarantz » tors 30. maj 2019 23:56

Hej Hans Jørgen!

Ja- det var vist mig med den Beogram 1000, som jeg skulle renovere motor på. ( i samarbejde med en god kammerat og D.Duck her på forum).

Jeg husker det ikke nøjagtigt og nogle gange kan disse manøvrer med hænder og mekanik være svære at forklare i ord.

Jeg havde maskinen ude af kabinettet og vendt om så der var fin adgang til indmad underneden.
motoren halvt adskilt (remhjulet skal der være åben adgang til) pladetallerkenen var stadig fastgjort på topplade - og altså ikke taget af.
Derefter skal man forsøge at fiske (evt. ved hjælp af en hæklenål el. lign) remmen, som man har sikret sig sidder rundt om pladetallerkenens rille til dette - og liste remmen over på remhjulet, som man herefter lukker med den dér "lås" - som skrues fast over remhjulet..

Altså det er godtnok svært at skrive - men jeg sad længe og kiggede på det før jeg gik i gang og stille og roligt opstod så ideerne til, hvordan man nu kunne gøre det. Da jeg først havde "knækket nødden" - syntes det egentlig at være lettere end jeg troede i første omgang. Jeg husker, at det var mere end almindelig bøvlet for mig kun at have to hænder......

Måske andre har bedre og mere brugbare tips til at få remmen sat korrekt på. sådan noget kræver næsten et videoklip....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Rem Beogram 1000

Indlægaf Klarskov » fre 31. maj 2019 12:06

Tak for svaret! Jeg har i hvert fald fået en ny ide, så jeg eksperimenterer videre.
Vh
Hans Jørgen
Klarskov
 
Indlæg: 160
Tilmeldt: 12 mar 2011
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Tikøb


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster