tone arme

Analog når det bedst

tone arme

Indlægaf dissing » tors 30. maj 2019 21:24

Hej.Jeg vil lige høre jeres mening om hvilke af disse tone arme som er bedst.Nu har jeg en sme 3009r som sider på en luxman pd 310 men tenker at prøve en fidelity research fr 64s mvh søren.
dissing
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30 aug 2015
Lokalitet: nykøbing mors

Re: tone arme

Indlægaf Tonni » tors 30. maj 2019 23:19

Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig! Men desværre er det et meget mere kompliceret spørgsmål, end du umiddelbart regner med. Dette ikke mindst fordi du har overset Pick-up'en...
En grammofon er ikke bare en grammofon. Den består af Pick-up, arm, værk og RIAA. og alle skal passe sammen.

Så med andre ord. Hvad vil du opnå? Hvilken musik spiller du? Hvordan er anlægget det skal fungere med? osv...
Hvad har du? Og hvilke forventninger har du?

M.v.h. Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: tone arme

Indlægaf Sorenki » fre 31. maj 2019 00:24

dissing skrev:Hej.Jeg vil lige høre jeres mening om hvilke af disse tone arme som er bedst.Nu har jeg en sme 3009r som sider på en luxman pd 310 men tenker at prøve en fidelity research fr 64s mvh søren.

Fidelity Research tonearmen er noget mere kritisk ift pickuppen. Den var vidst lavet med SPU in mentes
Den har en rigtig høj bevægelig masse, så man skal overveje, som Tonni skriver, hvilken pickup den skal udstyres med.
Sme 3009R er en rigtig, rigtig god Tonearm. Og den er nem at indstille og anvende med mange forskellige pickupper.

Med det sagt skiftede jeg selv fra 3009R til FR-64 på min pd-441, og jeg kigger mig ikke tilbage. :)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: tone arme

Indlægaf Torben » fre 31. maj 2019 02:15

Hold du bare til S.M.E. den er fortsat for mig uovertruffen den gamle 3009
hilsen TorbenN
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: tone arme

Indlægaf ralphandersen » fre 31. maj 2019 08:28

Jeg har en SME 3012 og en FR64. FR64 er nok det lækreste stykke finmekanik, jeg har set på en pladespiller endnu. Den er tung og solid og præcis som et stykke laboratorieudstyr. Hvis man har en pickup der passer til, lyder den også fantastisk (og bedre end 3012'eren).
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: tone arme

Indlægaf dissing » fre 31. maj 2019 14:32

Hej ja jeg ved godt at det er et stort spørgsmål men anlægget det skal spille sammen med er en luxman l550 klasse a højtaler er infinits rs 3b og jeg høre rock og metal picupen jeg har på sme er en otofon qintet bronze det spiller egentlig meget godt hvilken pu kunne vere god til fidelity ja det er da ikke sikkert at der vil mere den store forskel
dissing
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30 aug 2015
Lokalitet: nykøbing mors

Re: tone arme

Indlægaf Hackenberg » fre 31. maj 2019 16:07

Jeg har lige haft en ombygget Denon DL 103 fra Techne-audio https://techne-audio.de/home.html hjemme. Spillede fantastisk og burde klare sug fint i en FR-arm.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: tone arme

Indlægaf ralphandersen » fre 31. maj 2019 20:02

Kan jeg tillade mig diskret at antyde at jeg har en FR14 til salg?
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster