Produktionen af HiFi ikon genopstår efter 47 års stilstand

Analog når det bedst

Produktionen af HiFi ikon genopstår efter 47 års stilstand

Indlægaf x-tian » man 18. maj 2020 21:03

Og jeg kan nærmest ikke få armene ned :OLO:

https://www.transcriptorsengineering.com/turntables/

Med venlig hilsen

Christian
Brugeravatar
x-tian
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 09 dec 2013
Lokalitet: Rakkeby, Mors

Re: Produktionen af HiFi ikon genopstår efter 47 års stilsta

Indlægaf hificlassic » tors 21. maj 2020 09:09

Kunne de så ikke i det mindste producere/levere den med en ordentlig arm som fx SME 309 eller Rega RB1000
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2893
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Produktionen af HiFi ikon genopstår efter 47 års stilsta

Indlægaf x-tian » tors 21. maj 2020 09:57

hificlassic skrev:Kunne de så ikke i det mindste producere/levere den med en ordentlig arm som fx SME 309 eller Rega RB1000


Nu var det jo faktisk tonearmen der "tvang" Transcriptor til at lave deres 1. værk og jeg er ikke sikker på at den er så forfærdelig igen, jeg har desværre ikke prøvet den da jeg fik fat i min var den monteret med en "fattigmands Mørch" nemlig en Mayware Formula 4, som jeg btw er rigtig godt tilfreds med.

Desuden kunne jeg forestille mig at en Rega arm ville gå imod deres principper da de har jo været lidt i slagsmål med J.A. Michell tidligere (om licens til netop Hydraulic Reference) og så vidt jeg ved leveres bla. Gyrodec med Rega arm og måske kunne en Rega arm associere Transcriptor værket med J.A. Michell's værk

Note: det var jo også David Gammon der satte J.A. Michell igang med pladespillere

Men du kan da garanteret bestille at værk uden arm og så mokke em SMR eller Rega på eller hvad du nu ellers ønsker.

Anyway så kan jeg se at det bliver væsentligt nemmere at få reservedele til mit værk :p
Brugeravatar
x-tian
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 09 dec 2013
Lokalitet: Rakkeby, Mors

Re: Produktionen af HiFi ikon genopstår efter 47 års stilsta

Indlægaf x-tian » fre 26. jun 2020 09:39

Og så stoppede produktionen af Hydraulic Reference åbenbart igen :Tanke:

Men der har også været en del turbulens med hensyn til Transcriptors i tiden løb, mener det er sønnen der har overtaget forretningen efter hans far David Gammon og det har vist ikke været helt problemfrit for junior.
Brugeravatar
x-tian
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 09 dec 2013
Lokalitet: Rakkeby, Mors


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: sigma6 og 25 gæster