Parastat rensesæt

Analog når det bedst

Parastat rensesæt

Indlægaf Hackenberg » tirs 9. mar 2021 11:16

DSC_0000270.jpg

Er der nogen der har info eller erfaringer med ovenstående? Virker det? Hvad er det for væsker men skal bruge?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2114
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Parastat rensesæt

Indlægaf his067 » tirs 9. mar 2021 15:07

jo, da. det virker.
Den midterste flaske skal vædes med destilleret vand. Pas på at den ikke er våd, den skal bare være fugtig. Efter et par uger lugter den lidt surt, men det er der så vidt jeg husker ikke meget at gøre ved.

Jeg synes at huske at der skulle være en "Parostatic Preener" i sættet også. Det er sådan en rund velour tingest som man også fugtede med dimsen i den midterste flaske. Det virkede godt nok, men blev senere udkonkurreret af diverse kulfiber-børster.

Du kan læse mere om the Parostatik Preener her:
https://www.reddit.com/r/vinyl/comments/37mdhp/watts_parostatik_disc_preener/

PS: Jeg har også hele mit liv set den som "parastatik" (og dit sæt hedder ganske rigtigt "Parastat"). Men nu ser jeg at det er altså parostatik (med "o", ikke "a") når det er "Preeneren". Mystisk.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3830
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Parastat rensesæt

Indlægaf Hackenberg » ons 10. mar 2021 16:12

Du kan få mit sæt hvis du vil. Jeg tror jeg holder mig til børste og antistat-pistol.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2114
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Parastat rensesæt

Indlægaf his067 » ons 10. mar 2021 19:51

Gamle Hr Watts' ting er altid velkomne her på matriklen, så jeg siger mange tak.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3830
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster