Reparation af Ortofon SPU - hvor?

Analog når det bedst

Reparation af Ortofon SPU - hvor?

Indlægaf hess » tors 8. apr 2021 19:31

Hvor får man repareret en vintage Ortofon SPU G/T, når Ortofon ikke selv kan/vil? Har været i kontakt med dem og de tilbyder desværre ikke (længere) reparation af vintage pickupper :-X
hess
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 13 feb 2012
Lokalitet: Hvidovre

Re: Reparation af Ortofon SPU - hvor?

Indlægaf mantelteo » tors 8. apr 2021 20:42

https://www.tonabnehmerservice.de/

Der beste in ganz Deutschland
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Reparation af Ortofon SPU - hvor?

Indlægaf mantelteo » tors 8. apr 2021 20:47

https://www.tedeska.com/

Har kun læst godt om ham her - men tænker at Franz-Josef er mere lige til
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Reparation af Ortofon SPU - hvor?

Indlægaf hess » fre 9. apr 2021 17:06

Fedt! Tak for henvisningen. Priserne overrasker mig. Jeg troede det ville være dyrere.

Har du selv erfaringer med Franz-Josef eller blot læst om andres?
hess
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 13 feb 2012
Lokalitet: Hvidovre

Re: Reparation af Ortofon SPU - hvor?

Indlægaf mantelteo » lør 10. apr 2021 07:35

hess skrev:Fedt! Tak for henvisningen. Priserne overrasker mig. Jeg troede det ville være dyrere.

Har du selv erfaringer med Franz-Josef eller blot læst om andres?


Jeg har ikke brugt ham indtil videre. Jeg falder bare over ham igen og igen på nettet.
Jeg fik desuden retippet en Dynavector i Polen, men har ikke prøvet den endnu. Og så har jeg en ven som kan fikse SPU’s - dog ikke retip.

Priserne er lave i Tyskland generelt set ift DK, arbejdskraft og priserne på dagligvarer er meget lavere.
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Reparation af Ortofon SPU - hvor?

Indlægaf ralphandersen » lør 10. apr 2021 10:57

mantelteo skrev:https://www.tonabnehmerservice.de/

Der beste in ganz Deutschland


Jeg har fået retippet en Nakamichi mc1000 hos ham med godt resultat. Han kunne til gengæld ikke reparere en SPU til 78'ere fordi han manglede nogle "special features". Skriv til ham og spørg inden du sender din pickup afsted. Han er venlig og serviceminded.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 503
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Reparation af Ortofon SPU - hvor?

Indlægaf hess » lør 10. apr 2021 13:23

Ok. Tak. Det lyder jo meget godt. Må prøve at skrive til ham og se om han kan fikse SPU.
hess
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 13 feb 2012
Lokalitet: Hvidovre


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 180 gæster