Input omkring Luxman pd 131

Analog når det bedst

Re: Input omkring Luxman pd 131

Indlægaf kbekke » tors 6. maj 2021 22:39

Hvad blev mon enden på denne historie?
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Input omkring Luxman pd 131

Indlægaf fisk » fre 7. maj 2021 22:02

Så kom jeg hele vejen fra Aalborg og tilbage og med diverse skilt og pakket ind. Ude hos Renvinyl i Bagsværd og få sat min om2 Bronze på og arm mv justeret....og så var det hjem og sætte til. Dog havde jeg lige på målstregen nogen udfordring med at få sat kabel til under pladespilleren - det må originalt have været med vinklet kabel eller også var den tykke del i kabel-enderne bare kortere dengang for det var tæt på umuligt og endte med at jeg måtte finde et gammelt plastic-slavekabel fra gemmerne der passede.

Men altså....da den første blev sat til! Det var alt det jeg havde håbet på og meget meget mere. Hvor jeg før synes lyden (fra samme pick up) var meget lys var den pludseligt helt anderledes varm og blød, lige som jeg kan li det. Der var markant mere fylde, rum og deltajer. Og mest af alt ....bare en anden ro. Pludselig var det som om, at hele anlægget spillede lige som jeg gerne vil have det. Det er som jeg husker lydmæssigt en af de opgraderinger jeg har lavet der har givet den største wow! Og jeg kan ikke huske, hvornår jeg før har haft så stor lytteglæde. Ofte har jeg ved opgraderinger - hvis jeg skal være ærlig - det sådan lidt, hvor jeg ikke er helt sikker på om jeg bilder mig selv ind, at noget lyder lidt bedre. Her var det bare YES! Så det var jo den største happy end for mig og stort tak for input og hjælp her i tråden.. Jeg er stadig vildt overrasket over, at en pladespiller og arm (for pick up og øvrigt anlæg er det samme)) kan gøre så kæmpe forskel for lyden. Lige nu har jeg - måske for første gang i flere årtier - ikke den her permanente opgraderings-bug og føler mig bare tilfreds - og ved ikke hvad jeg skulle opgradere. Meeeen mon ikke det kommer igen på et tidspunkt :-)
fisk
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16 feb 2021
Lokalitet: Herlev

Re: Input omkring Luxman pd 131

Indlægaf kbekke » fre 7. maj 2021 22:56

Dejligt at det hele spiller og tak for at give os afslutningen med :cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Input omkring Luxman pd 131

Indlægaf Tonni » fre 7. maj 2021 23:01

Hvor dejligt at høre det hele endte med synergi! Stort tillykke med musikken... :)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 172 gæster