Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Analog når det bedst

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Tonni » tors 20. maj 2010 21:54

Louis skrev:Jeg har altid haft svært ved at beskrive lyd - blød - varm - perspektiv?

Den lyder godt, som jeg kan lide det. Der mangler ikke noget, det lyder ikke skingert - så det er vist meget godt :thumbsup:

Men ja den passer lidt bedre til værket, ud over basen er lidt stor.


Det med basen tror jeg ikke du skal være ked af! den er ca. samme størelse som min 3009 Mk.II men ser ud til at være bedre lavet mekanisk! - Og det burde betyde noget for den samlede ydelse!

Endnu en gang et stort tillykke!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 20. maj 2010 22:30

Hej Louis

Rigtig fin spillemaskine du har fået samlet dig.

Jeg kan godt lide din kommentar til lyden.... 8) Har det på samme måde. Min hjerne kan ikke rigtig jonglere med alle de rigtige og fornemme udtryk. Desuden stammer jeg fra Nordvestjlland og når jeg siger "fint", til hvordan det spiller, så er det sagt..... :D

Har du ikke også rodet med Lenco? Jeg har lige købt et værk af r-l-b som jeg skal til at arbejde med. I den forbindelse mangler jeg en billig tonearm, der passer i hullet fra den originale. Har du nogle forslag?
P. M. Hedegaard
 

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Edge » fre 21. maj 2010 00:36

Jeg er heller ikke god til det med at beskrive lyd, Men når man har lagt en plade eller en cd på og man ikke kan koncentrere sig om at læse en bog imens, så kan det vist ikke være helt galt ;)
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Louis » fre 21. maj 2010 07:54

P. M. Hedegaard skrev:Hej Louis

Rigtig fin spillemaskine du har fået samlet dig.

Jeg kan godt lide din kommentar til lyden.... 8) Har det på samme måde. Min hjerne kan ikke rigtig jonglere med alle de rigtige og fornemme udtryk. Desuden stammer jeg fra Nordvestjlland og når jeg siger "fint", til hvordan det spiller, så er det sagt..... :D

Har du ikke også rodet med Lenco? Jeg har lige købt et værk af r-l-b som jeg skal til at arbejde med. I den forbindelse mangler jeg en billig tonearm, der passer i hullet fra den originale. Har du nogle forslag?


Hej P.M.

Taker skal du have.

Nej alle de der udtryk giver ikke så meget mening for mig. Men som Edge skriver, når man ikke kan koncentrerer sig om andet, er det vel ikke helt ad helvede til ;) Men det er rigtigt jeg også har roddet en del med Lenco'er, dette er mit seneste "trofæ"

Billede

Jeg tror Rega passer i de originale huller eller måske også denne Mayware, jeg selv bruger? Lenco's armbase er re tyk, men mon ikke der findes nogle der er lige så tykke :thumbsup:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf thov » fre 21. maj 2010 13:31

Nydeligt par, de to (TD-124 og Lustre) :cool1:
I mellemtiden er en papskabelon til placering og justering af armbase/overhæng, samt en udførlig 'brugsforvirring' dukket op.

Her og nu har du ikke brug for skabelonen, men folk får ind imellem de særeste ideer, så skal armen over på et andet værk, kan pappet være til nytte.

Falder jeg over en ekstra stor kuvert, poster jeg dem - Jeg har gemt adressen :)
thov
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16 maj 2010
Geografisk sted: 2830 Virum
Lokalitet: Virum

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Tonni » lør 29. maj 2010 21:02

Hej Louis!

Nu er der gået nogen tid med 124 og Lustre. Er du stadig godt tilfreds? Eller er du tilbage og spille Lenco?
Fortæl fortæl! - Forresten Kenneth har stadig det sæt V60'ere stående! - Og han spurgte om du havde fået løst dit problem...

Med venlig hilsen
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Louis » man 31. maj 2010 10:02

Tonni skrev:Hej Louis!

Nu er der gået nogen tid med 124 og Lustre. Er du stadig godt tilfreds? Eller er du tilbage og spille Lenco?
Fortæl fortæl! - Forresten Kenneth har stadig det sæt V60'ere stående! - Og han spurgte om du havde fået løst dit problem...

Med venlig hilsen


Hej Tonni

Jeg jeg er stadig godt tilfreds. Desværre er de Lustre armen ret høje, og VTA'en kan ikke komme helt ned, så jeg bruger to plademåtter (også fordi jeg ikke bruger "kogepladen"), Men det er nok udmærket nu da der er lidt trækkraft i sådan en DL-103

Men det spiller skønt, virkelig godt. Idag jeg skal jeg lige teste mine anden hjemmelavede arm :thumbsup:

Jeg har ikke løst mit Bofa v60 problem endnu. udgangstrafo'en røg jo i den ene, men jeg har dog fået fat i en ny original. Men ikke fået det lavet. Og jeg tror heller ikke jeg gider, jeg kommer ikke til at bruge dem igen. Så de burde egentlig nok sælges...
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf mcs_5 » man 31. maj 2010 13:38

Louis skrev:Desværre er de Lustre armen ret høje, og VTA'en kan ikke komme helt ned, så jeg bruger to plademåtter

Det problem har jeg også opdaget. Jeg troede bare det var min pladetallerken der var for langt nede...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Tonni » man 31. maj 2010 13:50

Ja det er ulempen ved de 124'ere... :)

Men så kan man jo evt. overveje undersænkede armboards, lige som på discolegenden 1210?
Har lige været oppe i den lokale bygger efter noget finsk...
Jo har været på job men blev kaldt hjem til et sygt barn. - Og det skulle udnyttes!!!

Med venlig hilsen
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: basbas2010 og 27 gæster