Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Analog når det bedst

Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Louis » søn 2. maj 2010 16:37

... Ja det gjorde jeg nemlig, billedet viser jo meget godt hvad det drejer sig om, de fleste kender den jo nok ;)

Billede

Desværre har den jo fået et par ridser i lakken, så den har jo nok haft et hårdt liv, sikkert på loftet, eller i en kælder, med dyngevis af untepotter og diverse stående ovenpå. Den kom i hvert fald herhjem for en, synes jeg, yderst rimelig pris.

Billede

Men må jo så erfare at der mangler alu toppladen (avs, den er dyr) Og den såkaldte "Clutch" der samarbejde med alu toppladen. Nå, sk*d hul i det, en Td-124 er det i hvert fald, og mon ikke den kan spille uden den topplade. Og hvem ved om man falder over en, en dag?

Billede

I hvert fald er de blevet renset og poleret, og så må de ridser i lakken jo være der. En udmærkede sætning FredMarantz yder at sige "Så langt er den nået" - Og så tager vi den derfra ;)

Nye Mushrooms og gummi morter ophæng, er nok påkrævet.

Og hvi nogen skulle have sådan en alutallerken liggende så sig lige til :)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf mcs_5 » søn 2. maj 2010 17:42

Tillykke med det fine fund!

Der skal vel en arm på på et tidspunkt? :)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Louis » søn 2. maj 2010 17:47

mcs_5 skrev:Tillykke med det fine fund!

Der skal vel en arm på på et tidspunkt? :)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


Hehe, det skal den i hvert fald :-)

Formodenligt en ortofon as-212 - Men nu må vi se om det kan lade sig gøre, ellers bliver det nok "bare" en SME.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf MDA » søn 2. maj 2010 20:30

tilykke med den, sådan en kunne jeg også godt tænke mig.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf r-l-b » søn 2. maj 2010 20:42

Den lyder langt bedre uden kogepladeskjuleren så du skal ikke være ked af den mangler Louis - tillykke med den :-)
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Louis » søn 2. maj 2010 20:53

r-l-b skrev:Den lyder langt bedre uden kogepladeskjuleren så du skal ikke være ked af den mangler Louis - tillykke med den :-)


Jamen det er jo godt nok så, Er det så en god ide, at fjerne gummi dupperne?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf pqrannes » søn 2. maj 2010 22:00

Til lykke, Louis, det glæder mig at se, at en i vintage-familien gør sådan et fint fund.

Den skal nok få et kærligt hjem hos dig.

PQR

PS: men husk også "at en drøm opfyldt, er en stjerne slukket!"
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf r-l-b » søn 2. maj 2010 22:02

pqrannes skrev:
PQR

PS: men husk også "at en drøm opfyldt, er en stjerne slukket!"


top nedern lyseslukkerbemærkning ;)
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf pqrannes » søn 2. maj 2010 22:28

r-l-b skrev:
pqrannes skrev:
PQR

PS: men husk også "at en drøm opfyldt, er en stjerne slukket!"


top nedern lyseslukkerbemærkning ;)


Nogen skal jo være den snusfornuftige gamle tante, og det blev så lige mig.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf r-l-b » søn 2. maj 2010 23:20

:D ok tante hald
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Louis » man 3. maj 2010 07:30

Sørens! Ortofon armen på Ebay løb væk fra mit budget. Så må man kigge til anden side.

Hvordan spiller den såkaldte Lustre Arm, med DL-103'er? - Mit board er nemlig skåret til denne. SÅ det kunne måske være en god midlertidig løsning?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf bjerager » man 3. maj 2010 22:32

Om en Lustre er tung nok - jeg kender dem ikke, men de ser umiddelbart ret tunge ud. Jeg ville godt eje en GST 801, men den er vist heller ikke helt billig...

Hmm, måske skulle du satse lidt anderledes - eks. på en SME 3009 eller en anden 70'er arm, en grace eller lign, og så en shure pickup. Eller måske en grace plus en vintage supex pickup. Grace/supex var vist også ret udbredt i 70'erne. Ellers er der jo fidelity research, hvis det skal være en tung arm - men det bliver det vist ikke billigere af - bare se her f.eks.: http://cgi.ebay.com/Fidelity-Research-F ... 51926dfa47
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Louis » tirs 4. maj 2010 07:43

bjerager skrev:Om en Lustre er tung nok - jeg kender dem ikke, men de ser umiddelbart ret tunge ud. Jeg ville godt eje en GST 801, men den er vist heller ikke helt billig...

Hmm, måske skulle du satse lidt anderledes - eks. på en SME 3009 eller en anden 70'er arm, en grace eller lign, og så en shure pickup. Eller måske en grace plus en vintage supex pickup. Grace/supex var vist også ret udbredt i 70'erne. Ellers er der jo fidelity research, hvis det skal være en tung arm - men det bliver det vist ikke billigere af - bare se her f.eks.: http://cgi.ebay.com/Fidelity-Research-F ... 51926dfa47


Det er også planen, at få fat i en SME, eller Ortofon, for at yde fuldt respekt. Men det bliver ikke lige i denne månede. Så det med Lustre armen, ville blive en midlertidig løsning :)

Jeg savler hver gang jeg ser en fidelity Research arm... Some day...
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf r-l-b » tirs 4. maj 2010 08:15

lustre gst 1 kan sagtens tumle en denon 103er - den kan med ekstra lod sågar spille fint med en SPU
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Og så fik man en gammel drøm opfyld...

Indlægaf Gottschalck » tors 6. maj 2010 21:57

Tillykke med den. Den jeg fandt bliver afgjort min sidste grammo. Den er bare så gennemført lavet. Dit værk ser ud til at være i ganske god stand. Til min købte jeg lidt forskelligt hos Frede i Struer og det hjalp gevaldigt på gengivelsen - desværre er det ikke gratis.
Kan du ikke prøve din formula 4 arm indtil du får skrabet kroner sammen til en hæderlig arm?
Ellers må en 3009 arm da kunne gøre det eller den du fik til vintagetræffet.(projektarmen)
Nemesis er den der stræber - Hald mangler en 124'er og vi må kunne finde en til ham i fællesskab. Jeg fornemmer at de 'hvide Volvo'er' fræser gennem Jylland og indsamler alle 124'erne for næsen af det stakkels menneske.
Venligst den nybagte Bofaejer.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Næste

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster