Garrard SP25 MK1

Analog når det bedst

Garrard SP25 MK1

Indlægaf KenRas » tirs 5. apr 2022 19:40

Jeg har idag fået sådan en fætter indendørs. Hentet hos en bekendt der skulle rydde op.

Jeg kan google mig til at de må være MK1 udgaven. Den er monteret i en Arena plint der har indbygget forstærker, så der bare skal sluttes højttalere til.

Jeg kan se priserne på nettet ikke er noget særligt, men hvad kan forummet fortælle om den?

Den er godt sidetung i den side pladespilleren sidder i, så der er gods i den. Kunne den være værd at montere i en anden plint, evt med en anden arm? Flere steder kan man læse at værket er ret undervurderet…

Jeg har ikke åbnet den endnu, men har lige haft strøm på den kortvarigt. Den rør lidt på sig, men kører ikke rundt.
Pickuppen er en Pickering V-15/AC-1 og ser OK ud.

Kommentarer og gode råd er velkomne :thumbsup:

1BE65549-46AF-45DC-9C12-3F54FC116843.jpeg


F8718681-0608-47DB-B136-E0BED3CAF292.jpeg


2E4619E0-2697-4328-B02F-318610339882.jpeg


DB961B83-721B-4E1F-AA09-82F53D31AF8E.jpeg


Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Garrard SP25 MK1

Indlægaf cdp » tirs 5. apr 2022 21:21

Flere steder kan man læse at værket er ret undervurderet…

Hej Kenneth - hvis du ønsker den til samlingen, er den jo fin, men i Hifi-sammenhæng turde jeg ikke ofte en masse tid/penge i håbet om bringe den til "the next level" Alene måden arm og lift fungerer ( godt mok på den høje hastighed ) indgyder ikke til at spille sine elskede værker på - modifiret eller ej. Ellers ser den såmænd robust nok ud, hvis du kigger på youtube.
Dette jo blot min mening. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Garrard SP25 MK1

Indlægaf Helikon » tirs 5. apr 2022 21:30

Palisander fineret kasse, den kan blive flot!
Værk og arm kender jeg ikke.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Garrard SP25 MK1

Indlægaf KenRas » tirs 5. apr 2022 22:53

Man bliver jo lidt nysgerrig når nu der står Garrard på drevet. Ja jo, det er jo hverken en 401 eller en 301, men den absolut velspillende på den lille indbyggede 2 x 5 Watt forstærker. Germanium baseret :p

Lidt rens af kontakter til headshell, lidt turbine olie de rigtige steder, så kørte den igen. Den kører klippestabilt, mellemhjul ser fint ud og armens automatik virker som den skal. Pladetallerken kørte næsten 90 sekunder efter strømmen blev taget ved pladens afslutning. Ikke så ringe endda :thumbsup:

Man fristes til at lave et par phono stik bagpå så den kan sluttes til et rigtigt anlæg. Vi får se…

3822AFB4-8C74-4CEE-9C03-68AF7D48F99E.jpeg


50418A5F-BCB5-470B-B12E-9281DDD61B7E.jpeg


Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Garrard SP25 MK1

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 5. apr 2022 23:09

Flot den er kommet op at køre, Kenneth.
Kan se pointen med at holde den org. - og at den er lidt speciel pga den indbyggede forstærker.
Men at sætte RCA-stik på… hmmm… Jeg havde mk. 3-versionen og syntes den var frygtelig. Navnlig den meget korte tonearm var noget skidt ift. at opnå forvrængnings-fri gengivelse.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Garrard SP25 MK1

Indlægaf kbekke » tirs 5. apr 2022 23:28

Syd Barrett’s turntable! :cool1:

F445D7D3-D991-404F-BB72-0E11308BDF94.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Garrard SP25 MK1

Indlægaf Fredmarantz » tors 7. apr 2022 15:18

Hej Kenras!

Hvis du skulle få den lyst at have lidt reservedele til din nyfundne Garrard-pladespiller, så har jeg i mine gemmer en ekstra pickup af den samme type og et originalt headshell. Jeg får aldrig brug for det, så det er dit, hvis det kan gøre gavn andetsteds - fx hos dig..
se billede.

obs: delene synes at være intakte og komplette..

Vh
Freddy
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Garrard SP25 MK1

Indlægaf KenRas » tors 7. apr 2022 16:06

Fredmarantz skrev:Hej Kenras!

Hvis du skulle få den lyst at have lidt reservedele til din nyfundne Garrard-pladespiller, så har jeg i mine gemmer en ekstra pickup af den samme type og et originalt headshell. Jeg får aldrig brug for det, så det er dit, hvis det kan gøre gavn andetsteds - fx hos dig..
se billede.

obs: delene synes at være intakte og komplette..

Vh
Freddy

Hej Freddy,

Det bliver et “ja tak” herfra :Thumpsup:
Jeg ved jo godt at pladespilleren ikke er noget særligt, men på et eller andet tidspunkt skal den have en chance i en anden plint. Selv om armen er kort og kaptajnen og cdp ikke synes den er noget, så spiller den faktisk ret godt.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Garrard SP25 MK1

Indlægaf cdp » tors 7. apr 2022 19:07

Selv om armen er kort og kaptajnen og cdp ikke synes den er noget, så spiller den faktisk ret godt.

Hejsa - jeg har selv haft lignende modeller, fordi de oser af historie og alderen taget i betragtning, var det en fin garant for pladelytning. I princippet er det jo en pendant til Beogram 1500, der dog nok vil ligger en klasse over. ( I hvert fald prismæssigt ).
https://radioogtveksperten.dk/musikanla ... r-957.html
Når det sagt, jamen så er det jo altid dejligt at læse om dine fund og især hvordan de bringes tilbage i super stand.
Så... keep moving herfra.. :thumbsup:
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Garrard SP25 MK1

Indlægaf Fredmarantz » tors 7. apr 2022 22:33

KenRas skrev:
Fredmarantz skrev:Hej Kenras!

Hvis du skulle få den lyst at have lidt reservedele til din nyfundne Garrard-pladespiller, så har jeg i mine gemmer en ekstra pickup af den samme type og et originalt headshell. Jeg får aldrig brug for det, så det er dit, hvis det kan gøre gavn andetsteds - fx hos dig..
se billede.

obs: delene synes at være intakte og komplette..

Vh
Freddy

Hej Freddy,

Det bliver et “ja tak” herfra :Thumpsup:
Jeg ved jo godt at pladespilleren ikke er noget særligt, men på et eller andet tidspunkt skal den have en chance i en anden plint. Selv om armen er kort og kaptajnen og cdp ikke synes den er noget, så spiller den faktisk ret godt.

Mvh Kenneth


Det er hermed lagt til side sammen med nogle få Quadrofoni-testsingleplader som tidl. aftalt. :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 159 gæster