Beogram 1000 ingen start

Analog når det bedst

Beogram 1000 ingen start

Indlægaf Krydder » fre 16. sep 2022 15:37

Hejsa har arvet et B&O anlæg fra mine afdøde forældre.Der er ingen reaktion når jeg prøver at starte grammofonen

Mvh
Bruno
Krydder
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16 sep 2022
Lokalitet: København Ø

Re: Beogram 1000 ingen start

Indlægaf cdp » fre 16. sep 2022 17:18

Hej Bruno - hvis du lige diagnosticerer det mekaniske, vil du sikkert erfare at rem eller ml. hjul fejler. Står motor derimod stille, kan den være groet fast, brændt af mv. Hvis der findes sikringer el. løse forbindelse virker den jo heller ikke. ( især armkontakt )
Ellers brug søgefeltet - der ligger mange tråde om emnet. - og velkommen til..
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Beogram 1000 ingen start

Indlægaf Fredmarantz » fre 16. sep 2022 17:26

Velkommen til, Bruno!

Tillykke med arven.

Lad os komme lige til problemet med grammofonen. Der kan være flere ting galt, men jeg kan næesten sige med statssikkerhed, at grunden til, at grammofonen ikke kører, er fordi motoren er "groet fast" i lejet. dertil kræves det at man adskiller motoren og renser/bager lejet og gen-opsmører det. så kører den igen. Der er ingen vej uden om. gode B&O folk ved oftest, hvordan dette gøres.

Jeg kan se, at du bor i København, så jeg vil da anbefale at du tager fat i en B&O-kyndig repper derovre. Det kunne fx være "martin "Dillen" i Bagsværd. Han skulle være eksperten himself - han kan kontaktes bl.a. her:

https://www.beoparts-shop.com/contact/

Ellers kan du prøve at kontakte "tophøj" her på forum - han er ret dygtig. Han holder til i Græsted. Hvis der er flere, som vil være med, så må I selv lige melde ind :-)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Beogram 1000 ingen start

Indlægaf Krydder » fre 16. sep 2022 17:29

Hej Freddy mange tak vil jeg prøve , troede der måske var en sikring der kunne være brændt af ?


VH
Bruno Jensen
Krydder
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16 sep 2022
Lokalitet: København Ø

Re: Beogram 1000 ingen start

Indlægaf Fredmarantz » fre 16. sep 2022 17:36

Krydder skrev:Hej Freddy mange tak vil jeg prøve , troede der måske var en sikring der kunne være brændt af ?


VH
Bruno Jensen


Det kan man vel heller ikke afvise, men jeg hælder klart til mit eget forslag , endda uden at have kigget efter.

cdp siger det bedre end jeg.....det skal selvfølgelig undersøges, hvad der er galt.

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Beogram 1000 ingen start

Indlægaf Krydder » fre 16. sep 2022 17:38

Må prøve at finde ud af hvor den sidder .

VH

Bruno
Krydder
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16 sep 2022
Lokalitet: København Ø

Re: Beogram 1000 ingen start

Indlægaf cdp » lør 17. sep 2022 13:32

Krydder skrev:Må prøve at finde ud af hvor den sidder .

VH

Bruno

Freddy guider super godt - mht. til adskillelse mv. - søg lige emnet på youtube, det giver hurtigt et overblik og forståelse herom. Det mere tekniske ( ex. udbagning af bronzelejer mv. ) ved de erfarne alt om herinde..
Ps. tag evt. billeder før rep. - vigtigt at bøs/bevægelige dele, får den rette plads igen.
Go" vind med projektet. :thumbsup:
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Beogram 1000 ingen start

Indlægaf Poul » lør 17. sep 2022 21:31

Det er ikke så længe siden, at jeg renoverede en BG1000, som var groet fast i lejerne.
Kig evt. på min tråd, så finder du nok ud af det.
Mvh.
Poul
Poul
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 09 jan 2016
Lokalitet: Strandby


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 175 gæster