Sjov oplevelse - og dog...

Analog når det bedst

Sjov oplevelse - og dog...

Indlægaf bjerager » man 3. maj 2010 23:07

Forleden fortalte en kollega mig om hans pladespiller, som han ikke rigtigt kunne får til at virke. Han mente, at nålen måtte være faldet af hans pickup, den lød i hvert fald mærkeligt, nu hvor han sluttede den til sin nye forstærker. Derfor var han smuttet ned i Hifiklubben for at få en erstatning for hans gamle pickup. Dernede fik han at vide, at hans gamle var gået ud af produktion for længst, og at det nærmeste han kunne komme nok var en Denon Dl-160. Jeg spurgte ham hvad hans gamle pickup hed, hvilket han ikke kunne huske - det var vist en denon, og den hed noget med "D" til sidst.

Jeg spurgte ham også om hvordan han tilsluttede pladespilleren til forstærkeren, og han forklarede sig. Han havde brugt en ekstern riaa til sin gamle forstærker, og det blev han ved med at gøre efter at han havde fået en ny. Det viste sig så efter lidt forklaring frem og tilbage, at hans nye forstærker faktisk havde en indbygget riaa - han havde så tilsluttet den eksterne riaa til phono-indgangen på forstærkeren og havde så sluttet pladespilleren til den eksterne riaa - ikke sært at det lød underligt.

Nå, men jeg fik forklaret ham hvordan tingene skulle forbindes, og voila, nu virkede det perfekt. Jeg lokkede ham så til at tage sin gamle pickup med på arbejde, og vi smed den under en stereolup. Hans gamle pickup viste sig at være en Denon DL-103D i perfekt stand i original emballage med masser af timer i sig. Jeg modstod fristelsen til at narre den fra ham, og han blev da glad for at høre, at han var i besiddelse af en sådan kult-pickup. Pisse misundelig var jeg, og misundelsen blev ikke mindre, da det viste sig, at han havde en Denon DP-59L i nær mint kondition til at montere den på.

Nå, vi snakkede videre, og det viste sig, at han tidligere havde brugt alt for mange penge på hifi-grej, uden rigtig at sætte sig ind i hvad han havde. Han havde f.eks. engang skilt sig af med en Braun-grammofon som storskrald - den hed vist et eller andet med 1000 - en stor firkantet klods. Da jeg hørte det var jeg lige ved at tude....
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Sjov oplevelse - og dog...

Indlægaf MDA » tirs 4. maj 2010 07:23

hehe, det jo sådan nogle som ham vi andre kan have glæde af på lossepladsen og ved storskrald :lol:

Men fine sager han har.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Sjov oplevelse - og dog...

Indlægaf Louis » tirs 4. maj 2010 07:46

Uhh, Har han ikke mere på loftet og i kælderen...?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 37 gæster