Delphon GS

Analog når det bedst

Delphon GS

Indlægaf j_mil » tors 14. mar 2024 08:58

Er der nogen der ved hvor man kan finde et andet mellemhjul alternativt få det gamle renoveret? Der mangler nogle dele i mekanikken der holder mellemhjulet, er der noget der har et billede af sådan en Delphon der viser hvordan det skal se ud?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
j_mil
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20 jul 2022
Lokalitet: Støvring

Re: Delphon GS

Indlægaf MAJ » tors 14. mar 2024 10:22

Svalander i Sverige laver det ikke mere, men tilbyder kontakt til den tidligere medarbejder, der stod for det.
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing

Re: Delphon GS

Indlægaf ASML » ons 20. mar 2024 17:18

Terry's Rubber Roller & Wheels er også en mulighed.

https://www.terrysrubberrollers.com/

Forudsat du er indstillet på at bruge lidt tid på at udfylde toldpapir til fragtfirmaet, som overfor Told, kan dokumentere at forsendelsen indeholder et produkt, der skal "forædles" i U.S.A.

I modsætning til løsningen fra Svalander, fjerner Terry ALT gammelt gummi. inden han påfører nyt. Jeg har set et mellemhjul til en Mørch GS6A pladespiller renoveret igennem Svalander, hvor kun det yderste af gummiet på mellemhjulet var fjernet, hvorefter der var støbt nyt udenpå. I min optik ikke den bedste løsning.

Bedste hilsner Kjeld aka ASML
ASML
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 18 dec 2011
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Delphon GS

Indlægaf j_mil » ons 20. mar 2024 19:23

Tak for svarende. Lige nu er den løsning jeg satser på er at dreje en aluskive med spor til en flad O ring og isat et bronze leje. Terry lyder også som en løsning men måske også lyder lidt dyr.
j_mil
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20 jul 2022
Lokalitet: Støvring

Re: Delphon GS

Indlægaf ASML » lør 23. mar 2024 18:13

Velbekomme.
Prisen for at få renoveret et mellemhjul ved Terry Witt, er ikke så afskrækkende.
Sidste gang jeg skrev til ham for at spørge til en pris, ville han have 50 Dollars for renovering af et mellemhjul.
Jeg ved han siden da, har været nødt til at ændre prisen en anelse, grundet prisstigning på gummi.
Når du får den slags lavet udenfor et EU land, er der selvfølgeligt lige det med Told og moms.
Når du skal have ting renoveret udenfor et EU land, kan du slippe for Told og moms og eventuelle gebyrer, når du forinden forsendelse, har udfyldt en særlig blanket fra Told&Skat vedrørende "passiv forædling" som du vedlægger pakken til det fragtfirma, der skal stå for forsendelsen.

Bedste hilsner Kjeld aka ASML
ASML
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 18 dec 2011
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Delphon GS

Indlægaf The Canadian » søn 24. mar 2024 14:34

ASML skrev:Velbekomme.
Prisen for at få renoveret et mellemhjul ved Terry Witt, er ikke så afskrækkende.
Sidste gang jeg skrev til ham for at spørge til en pris, ville han have 50 Dollars for renovering af et mellemhjul.
Jeg ved han siden da, har været nødt til at ændre prisen en anelse, grundet prisstigning på gummi.
Når du får den slags lavet udenfor et EU land, er der selvfølgeligt lige det med Told og moms.
Når du skal have ting renoveret udenfor et EU land, kan du slippe for Told og moms og eventuelle gebyrer, når du forinden forsendelse, har udfyldt en særlig blanket fra Told&Skat vedrørende "passiv forædling" som du vedlægger pakken til det fragtfirma, der skal stå for forsendelsen.

Bedste hilsner Kjeld aka ASML


Som udgangspunkt er det Kjeld skriver rigtigt mht til ikke EU lande - US, UK & Japan ... Jeg har flere gange sendt ting til rep., hvis du på forhånd aftaler med modtager at det er Reparation eller Ombyt og så på føre det din ''fragtsedel'' så går det som smurt ... Har nu efter over 10 forsendelser til de 3 nævnte land ikke blivet opkrævet hverken told eller andet gebyr ... Jeg har for ting over 10kg brugt TNT og under Postnord ...

Verlkommen til og pøj pøj med projektet

Over & Out, Jake
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 500
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 165 gæster