Værksted til eftersyn af Lenco l78?

Analog når det bedst

Re: Værksted til eftersyn af Lenco l78?

Indlægaf Fredmarantz » ons 11. jan 2012 12:51

jahhh - selv tak. :)

Man er vant til her på Vintagehifi, som mit tidligere indlæg indikerer, at klare ærterne selv langt hen ad vejen, men der findes faktisk også voldsomt kompetente folk her, som virkelig er i stand til at sætte udstyr i stand, så man tror, at det er løgn.

Men held og lykke med din Lenco - håber det kommer til at flaske sig godt med den. Du kan, hvis de andre forsøg med værksted slår fejl, jo altid returnere hertil og søge hjælp - det er man faktisk flinke til. Der findes også personer, som ville kunne gøre det for dig. :cool1:

Venligst
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7453
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Værksted til eftersyn af Lenco l78?

Indlægaf P. M. Hedegaard » ons 11. jan 2012 17:04

Fredmarantz skrev:Grunden til, at man måske kunne føle, at det var blevet en lidt spøjs tråd, kunne vel være, at dette forum vel nærmest er oversvømmet af "gør-det-selv" -folk, som oven i købet har låst "det varmesøgende missil" ind på, at intet må koste noget. Så bliver/er det jo en samling krejlere og klunsere med tillagte diy-tendenser. Kunne jo være, at forummet i store træk består af en omgang fattigrøve, som omsider, ved hjælp af tidernes manglende interesse for vintagegrej i den brede befolkning, samt en smule DIY-tæft og gå-på-mod endelig kan få lov til at leve en drengedrøm ud....
(en lidt kæk bemærkning, men håber, at den læses med konstruktive briller, da den jo mildest talt er fornærmende - ikke mindst over for mig selv)

Man KUNNE jo også anlægge den vinkel, at man, som lcd12, blot var en person, som forståeligt var glad for sin Lenco og gerne ville have den serviceret på et værksted uden at have andet bøvl med det end at betale regningen -koste hvad det vil. Det skal man altså have respekt for - og det var jo også sådan, man gjorde i de gode gamle Vintagedage.

Vh
Freddy


Jamen jeg føler mig da også truffet. Samtidig går jeg heller ikke ud fra at dit indlæg skulle være fornærmende, men som du selv skriver, konstruktiv.

Meningen med et forum er jo at hjælpe hinanden. Når man poster efter hjælp bør både trådstarter og "hjælpere" derfor læse de forskellige indlæg. Som trådstarter handler det om at svare på spørgsmålene, der bliver stillet, for at kunne få den "rigtige" hjælp.
P. M. Hedegaard
 

Re: Værksted til eftersyn af Lenco l78?

Indlægaf r-l-b » ons 11. jan 2012 17:32

vi kan alle tage det roligt og smile - alt er godt og den l78 skal nok blive serviceret
jeg ikke anbefale highendmusikservice i vanløse til noget vintage - og slet ikke noget mekanisk vintage - som service på en Lenco er - der er næsten ingen elektronik i den

Jeg ville nok i stedet spørge her inden om der ikke er en der vil påtage sig at servicere den som anbefalet på lencoheaven for noget god vin eller anden form for hyggelig naturalie betaling - eller en bytter med noget grej
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster