Luxman PD 310 med vacuum!?

Analog når det bedst

Luxman PD 310 med vacuum!?

Indlægaf Runkeldunk » ons 16. jun 2010 18:34

!S

er stødt på sådan en fætter. Det virker som en seriøs spiller, men er den det også? den er iorden og komplet med sme34 arm og pumpe. Han skal have 8900 for den er det noget...
Brugeravatar
Runkeldunk
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 14 maj 2010
Geografisk sted: Eksilfynbo bosiddende i Grenaa

Re: Luxman PD 310 med vacuum!?

Indlægaf bjerager » tors 17. jun 2010 00:09

Tjae, det lyder lidt dyrt, synes jeg, men den er da ret lækker. jeg har bare hørt en del negativt om vakuumsuget -det skulle klæbe støv til pladerne. Men den kan sagtens spille uden suget - og sikkert fremragende.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Luxman PD 310 med vacuum!?

Indlægaf Kim Christensen » fre 18. jun 2010 19:06

Jeg kunne engang have købt sådan en (uden arm) for 2500,- men var så dum at jeg ikke bed på...

Det skulle være at foretrække at droppe suget og bruge en god plademåtte og evt. pladestrammer. Jeg blev dengang anbefalet en Record Interface Mat (fås ikke mere) og en SME clamp.

Der findes nok bedre alternativer end SME Series III (3) armen hvis det er den du mener. Men med SME armboardet er der jo rig mulighed for at "ploppe" en bedre SME arm i.

Selv om det er en god pladespiller virker prisen du nævner lidt højt sat (i disse krisetider...).

Jeg kan se at "Highmass" er bruger på dette forum. Han er ekspert på Luxman pladespillere (det var ham jeg burde ha' købt af). Måske kan han komme med noget brugbart input.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med "SME 34". Snakker vi derimod om en Oracle/SME 345 er det en anden snak...

Mvh.
Kim Christensen
 
Indlæg: 163
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: København

Re: Luxman PD 310 med vacuum!?

Indlægaf r-l-b » fre 18. jun 2010 20:36

mon ikke det er en SME III s - billig versionen af SME III - en på mange måde træls arm med mndre man har silikonedæmpekar og en ultra blød mm pickup
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Luxman PD 310 med vacuum!?

Indlægaf Runkeldunk » søn 20. jun 2010 00:36

Hej tak for svarerne der skulle stå sme 3 det andet var bare mine pølsefingre. synes også selv at det lød dyrt, men kan da huske at jeg så en tilsvarende til salg i dba for 15k for et halvt års tid siden...
Brugeravatar
Runkeldunk
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 14 maj 2010
Geografisk sted: Eksilfynbo bosiddende i Grenaa

Re: Luxman PD 310 med vacuum!?

Indlægaf Highmass » søn 20. jun 2010 21:25

Hej.
Om mit input er brugbarved jeg ikke men:
1: Det er korrekt at suget har en kedelig tendens til at beskadige pladerne.
2: Hvad der dog efter min mening er værre er, at den lyder virkeligt ringe med sug. Bund og dynamik er efter min mening totalt fraværende. Selv bruger jeg Record Interface Mat på mine Luxman pladespillere (PD 441, PD300 og PD350), og det gjorde jeg også da jeg havde PD310. Jeg mener at den giver den mest korrekte lyd, HVIS den kombineres med en god pladestrammer. Selv foretrækker jeg som Kim skriver SME. Gummimåtter giver alt for meget bulder (Platter Mat er virkeligt fæl på en Luxman).
3: Kan en PD310 noget spørges der?. Ja, jeg mener bestemt at en PD310 med en ordentlig arm er en seriøs spille, når blot den som nævnt får en ordenlig måtte/strammer. Efter min mening er det den fjerdebedste Luxman (Har dog desværre ingen erfaring med PD555 som muligvis er bedre), kun overgået af de tre modeller jeg har nu. Det skal dog siges at den kun er marginalt ringere end PD300, som så tilmed er betydeligt mindre pæn efter min mening. Så hvis design er en prioritet, så mener jeg bestemt at PD310 bør overvejes. I det rigtige setup, er det efter min mening en fremragende pladespiller.
4: Pris. Det er en joke ikke?. En PD310 i fremragende stand er på dagens marked omkring 5000 værd efter min mening uden arm. At den så er noget undervurderet er en anden sag, men de fleste vil af for mig uforståelige årsager hellere have Micro Seiki (Og betaler kassen for dem). SME armen er som RLB også skriver ikke specielt fremragende. Jeg har selv en SME IIIs i seneste udgave med sort armrør og med Audio Note/Kondo kabel i udgangen moteret på min PD300, idet den normale arm er adskilt for tiden. Selv med en Denon DL-S1 som burde fungere rigtig godt i denne arm lyder det rædsomt. Rent faktisk lyder Denon´en klart bedre i en Lustre Koshin GST801 (Som er rasende tung og derfor totalt uegnet til denne pu), så konklusionen må være at SME armen måske nok er en udemærket begynderarm, men heller ikke mere.
Så altså, 8900 for et værk som er 5000 værd (Hvis det vel at mærke er i flot stand) + en skodarm som på en god dag er 1500 værd. Det lyder ikke tiltrækken efter min mening. Du skal også være opmærksom på at det ikke er let at finde armboards til disse værker, så i realiteten vil du være bundet til SME arme, hvis du ikke vil bruge et hjemmelavet armboard. Efter min mening er den billigste SME arm som er anvendelig model 309. Det vil med andre ord blive en temmelig dyr pladespiller inden den er klar til seriøs lytning.
Hvis jeg var interesseret i denne kombination af værk og arm, ville jeg maksimalt give 6500 for det, og det kun hvis både værk og arm er i rigtig god stand.
Mvh. Lars.
Highmass
 

Re: Luxman PD 310 med vacuum!?

Indlægaf Tonni » søn 20. jun 2010 22:22

Blev for ca 6 år siden tilbudt en tilsvarende konstellation for 3500 så ja den lyder lidt dyr! - Men når det er sagt en dejlig sag, som jeg fortryder jeg ikke fik kloen i!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster