DUAL cs 500 kontravægt ?

Analog når det bedst

DUAL cs 500 kontravægt ?

Indlægaf DJmon » man 27. sep 2010 19:46

Hej jeg er kommet til den konklution at det er hovedvægten på armen der ikke er balanceret ud på min cs. derfor de underlige tal på finjustering.
jeg må med skam meddele at jeg simpelthen ikke fatter vægtens princip :roll:

Jo tættere på armens balance punkt burde give større nåletryk ? længe fra burde give mindre. jeg synes bare vægten slet ikke flytter sig uanset hvor meget jeg skruer med uret . manual siger faktisk ikke meget mere en man skal skrue for at justere :?
Mit problem er at at nåletrykket er alt for lavt og jeg skulle jo helst have armen til at svæve inden jeg bruger fin justeringen.

jeg har afmontere tallerknen for at snyde automatikken den vil ellers ikke sænke uden at motoren kører og uden guard til pu er det lidt for spændene.

Jo det burde ellers være en enkel sag og jeg har gjort det en masse gange på andre.

jeg håber der er nogle der kender armen for når men kigger på den er det ikke helt logisk.

Billede
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: DUAL cs 500 kontravægt ?

Indlægaf Edge » man 27. sep 2010 20:45

Har du ikke en PU vægt? for så ville jeg omgå hvad der siges i manualen, og sætte vægten efter PU vægten. Så er der ingen tvivl om den står rigtigt.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: DUAL cs 500 kontravægt ?

Indlægaf DJmon » man 27. sep 2010 21:18

hej jo det har jeg og den viser kun 0,3 ved 2 på finindstillingen så jeg kan faktisk ikke opnå korrekt nåletryk uden helium balloner i vægten ;-)
det viser sig at jeg intet har gjort forkert vægten kan ikke blive lavere vægten er i bund. det jeg gør nu er at tilføje vægt på hovedet der ikke meget andet jeg kan gøre lidt modellervoks kan nok gøre underværker . underligt hovede er for let til den pu den er solgt med :roll:

tak for indspark :-)
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: DUAL cs 500 kontravægt ?

Indlægaf Boptilyoudrop » man 27. sep 2010 21:27

Der sidder vel ikke et ekstra lod skruet i akslen til kontravægten. Det bruger man jo nogen gange, så armen kan kører med pickupper af vidt forskellige vægtklasser?

Den er ellers flot!
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: DUAL cs 500 kontravægt ?

Indlægaf DJmon » man 27. sep 2010 21:56

hej desværre er det den sorte jeg har og ikke den på billedet jeg har . men det er dog stadig en smuk og harmonisk afspille som det er svært ikke at holde af.min er tilgengæld mere stilren.
Motoren er latterlig lille utroligt at den kan føles så kraftig men den er også åben så det kan snyde.
min's sme hoved har heller ikke den viste vta justering . måske var det der det gik galt på fabrikken ? nej den har bare et stort lod og en gevind del til at flytte på det. intet andet men det andet virker også
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: DUAL cs 500 kontravægt ?

Indlægaf DJmon » man 27. sep 2010 22:27

I får lige lidt billeder enhver kan jo påstå at den er pæn uden billeder. Læg så mærke til hvor lille motoren er men den slæber som et æsel. beklager kvaliteten dagslys havde været meget bedre.
Live står sølv knapperne og det grønne lys utroligt godt mod det matsorte.

Jeg vil beskrive den som cool og stilren . men blitzlys gavner ingen for standen er fantastisk
Men nu kører den fint og mit lille mod har virket man skal bare sætte vægten 0,2g højere.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: DUAL cs 500 kontravægt ?

Indlægaf KlausM » tirs 28. sep 2010 06:15

DJmon skrev:I får lige lidt billeder enhver kan jo påstå at den er pæn uden billeder. Læg så mærke til hvor lille motoren er men den slæber som et æsel. beklager kvaliteten dagslys havde været meget bedre.
Live står sølv knapperne og det grønne lys utroligt godt mod det matsorte.

Jeg vil beskrive den som cool og stilren . men blitzlys gavner ingen for standen er fantastisk
Men nu kører den fint og mit lille mod har virket man skal bare sætte vægten 0,2g højere.


Det er meget mærkeligt, synes jeg, at du ikke kan stille kontravægten. OM pick-up'er har en lille messing vægt på et par gram, der kan ses hvis man skruer pick-up'en af armen. Hvis den mangler, kan det være forklaringen. Du kan se den her i anlægsfladen til PU huset, ved siden af pick-up huset med vinkeljustering:

Billede Billede

Du har ellers det gode (faste) hoved på din arm, det er ellers ikke så nemt at finde; CS 5000 kommer normalt med et hoved, hvor pick-upen kan vinkles ift vandret plan, som kompensation for at armen mangler VTA indstilling. Som jeg husker det er OM pickupperne lidt for høje til at armen kan aftaste vandret? Jeg bruger en Audio Technica pick-up på min, den passer i højden.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: DUAL cs 500 kontravægt ?

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 28. sep 2010 09:26

Hvis messingvægten mangler, så er det da lige der man fylder modelervoks i :D

Den ser enormt velbygget ud!
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: DUAL cs 500 kontravægt ?

Indlægaf DJmon » tirs 28. sep 2010 16:15

KlausM skrev:
DJmon skrev:I får lige lidt billeder enhver kan jo påstå at den er pæn uden billeder. Læg så mærke til hvor lille motoren er men den slæber som et æsel. beklager kvaliteten dagslys havde været meget bedre.
Live står sølv knapperne og det grønne lys utroligt godt mod det matsorte.

Jeg vil beskrive den som cool og stilren . men blitzlys gavner ingen for standen er fantastisk
Men nu kører den fint og mit lille mod har virket man skal bare sætte vægten 0,2g højere.


Det er meget mærkeligt, synes jeg, at du ikke kan stille kontravægten. OM pick-up'er har en lille messing vægt på et par gram, der kan ses hvis man skruer pick-up'en af armen. Hvis den mangler, kan det være forklaringen. Du kan se den her i anlægsfladen til PU huset, ved siden af pick-up huset med vinkeljustering:

Billede Billede

Du har ellers det gode (faste) hoved på din arm, det er ellers ikke så nemt at finde; CS 5000 kommer normalt med et hoved, hvor pick-upen kan vinkles ift vandret plan, som kompensation for at armen mangler VTA indstilling. Som jeg husker det er OM pickupperne lidt for høje til at armen kan aftaste vandret? Jeg bruger en Audio Technica pick-up på min, den passer i højden.

Mvh Klaus


Hej grunden til jeg ikke kunne få det til at virke var at vægten allerede var skuet så meget ind det kunne lade sig gøre, jeg kan sagtens skrue den længer væk nu. men så bliver problemet værre. jeg synes ikke der er spor efter der mangler noget

Men det med vægten i PU hus var genialt :Thumpsup: Det kunne sagtens ske at den manglede og det var forklaringen, jeg har et andet OM PU hus fra min hedengangne lenco og kan godt se den. det havde nok været lettere at skifte til den :lol:
Ros for kreativ tænkning :)

Højden ser fin ud synes de er meget nemt at se med OM puer
måske er mit hovede bygget lidt højere. trodede faktisk at det justerbare var bedre men ok flere dele og mere der kan gå galt.
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: DUAL cs 500 kontravægt ?

Indlægaf DJmon » tirs 28. sep 2010 16:23

Boptilyoudrop skrev:Hvis messingvægten mangler, så er det da lige der man fylder modelervoks i :D

Den ser enormt velbygget ud!


manglede lidt modellervoks så også stykke tykt sort læder som jo burde vær ret lyd dødt og var meget dikret. man ser slet ikke moddet og det kan fjernes igen.

Tja en så let arm kommer aldrig til at føles rigtig lækker der ville sme slå den med flere længder. men godt lyder og yder den :-)
Men ja den er meget Servicevenlig man kan jo let komme til alt. det er lige ved at en loddeklovn som mig turde :)


Tror faktisk maskinen knapt har kørt før jeg fik den.
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster