Er der nogen der kender BSR McDonald

Analog når det bedst

Er der nogen der kender BSR McDonald

Indlægaf exlærer » tors 13. mar 2014 23:09

Hej Vintager
Min afdøde fars pladespiller er en BSR Mc Donald fuldautomatisk med 33, 45, 78 hastigheder. Han sagde at det var en meget eftertragtet pladespiller.. Men har ikke kunnet finde ud af noget mere om mærket. Er der der nogen der ved noget mere om mærket. Mener det er et engelsk mærke og pladespilleren har været en del af familien siden begyndelsen af 1970´erne hvor min far havde købt den ved en auktion i stærk konkurrence med en del andre. Så er der en klog mand m/k derude ville det være rart at blive klogere
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: Er der nogen der kender BSR McDonald

Indlægaf Klausen » tors 13. mar 2014 23:30

http://www.vinylengine.com/ se her under BSR og din model er der.
Brugeravatar
Klausen
 
Indlæg: 922
Tilmeldt: 14 nov 2012
Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Re: Er der nogen der kender BSR McDonald

Indlægaf exlærer » fre 14. mar 2014 00:12

Tak Klausen for linket. Det vil jeg se på. Har selv i mellem tiden fundet frem til at B stod for Birmingham S for sound R reproducer
så nu mangler der kun Mc Donald.. Måske blev de solgt der :Skor: De var en af verdens største leverandøre af automatiske pladespillere under forskellige navne og folk kan ikke lide dem p.g.a. rumlen og støj.. hvilket ikke er et problem på min fars delvist med lidt ekstra hjælp.
Vil se nærmere på det nu
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: Er der nogen der kender BSR McDonald

Indlægaf mcs_5 » fre 14. mar 2014 00:24

Så vidt jeg kan se, var "McDonald" flere forskellige modeller - der står vel også et typenummer et sted?

Jeg kender kun BSR for spolebåndoptagerværker (Eltra og B&O bl.a.).

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Er der nogen der kender BSR McDonald

Indlægaf exlærer » fre 14. mar 2014 10:56

Hej Mikkel
Tak for det -der blev jeg klogere.. jeg vidste ikke, at de lavede dele til båndoptagere. Selve modelen hedder BSR McDonald MP60 -og er lettere modificeret.
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: Er der nogen der kender BSR McDonald

Indlægaf nilsvalla » lør 15. mar 2014 16:31

hej exlærer.
jeg havde i 1974-75 en mcdonald, fuldautomatisk. det var noget nær det billigste på markedet på daværende tidspunkt, og har utænkeligt den store værdi.
mvh nils
nilsvalla
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 15 apr 2013
Geografisk sted: Kalundborg
Lokalitet: 4400

Re: Er der nogen der kender BSR McDonald

Indlægaf exlærer » lør 15. mar 2014 17:10

Hej Nils.
Tak for dit svar. Det er sjovt hvilken forskel der er på hvad min afdøde far sagde og hvad jeg selv har fået at vide/fundet ud af.Men han kan jo have været ekstra heldig med denne model :-) For den har kun haft én justering, én udskiftning af gummiet på pladetallerkenen og så har jeg har opdateret den med Ortofon pick-up system, nye signalkabler med jordforbindelse samt tilføjet ekstra vægt i plinten. Den har pt. overlevet en singsialslarmspladespiller fra Pioneer, en ½ automatisk Sansui(møg elendig) og delvist en Technincs. Nu var det heldigvis heller ikke meningen at den skal sælges.
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: Er der nogen der kender BSR McDonald

Indlægaf nilsvalla » lør 15. mar 2014 18:55

hej exlærer.
det er absolut også muligt at modificere sig til noget brugbart med nogle af de billige spillere.
mvh nils.
nilsvalla
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 15 apr 2013
Geografisk sted: Kalundborg
Lokalitet: 4400

Re: Er der nogen der kender BSR McDonald

Indlægaf exlærer » lør 15. mar 2014 21:36

Ja du har så evigt ret Nils.
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 109 gæster