Rep af pladespiller

Analog når det bedst

Rep af pladespiller

Indlægaf CBJ777 » søn 31. okt 2010 17:07

Hej Alle

Lørdag var jeg ude at køben en pladesamling. :Thumpsup:
Ca. 150 Lp'er. Meget 70'er musik og en smule 80'er.

Inden jeg fik handlet færdigt, fik jeg en pladespiller med. DENON DP-57L.

Jeg gav 500,- Kr. for det hele, så en særdeles god handel.

Pladespilleren er dog en smule defekt. Autostop når pladen er færdig virker ikke, og selve stop-knappen virker heller ikke. Det vil jeg jo gerne have repereret. Ellers spiller den rigtigt godt.
HIFI-klubben tager 500,- kr. for at give et tilbud på reperation (fratrækkes dog hvis reperationen gennemføres).
Nogen der kendet et godt sted for pladespillere, der vil give uforpligtende tilbud ?

God søndag (Det er det lige nu)

clausW.jpg


clausW1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
CBJ777
 

Re: Rep af pladespiller

Indlægaf Gottschalck » søn 31. okt 2010 17:14

Det ser da ud, som om at du har gjort en fed handel. Tillykke med herlighederne. Det med værkstedet har jeg ingen ide om, men kan den iøvrigt spille skiverne som den skal?
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Rep af pladespiller

Indlægaf bjerager » søn 31. okt 2010 17:21

uh, jeg har sådan en, og der er en masse styrelektronik, som ikke sådan er at gennemskue, hvordan virker. Hvis den i øvrigt kan spille, så tror jeg ikke, at jeg ville bekoste en reperation på den.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Rep af pladespiller

Indlægaf CBJ777 » søn 31. okt 2010 17:33

Hej igen

Den virker ellers fint. Pickup er OK (er den originale) men nok lidt slidt.
Når pladen er spillet færdig skal der trykkes på "LIFTER up/down", og jeg skal manuelt føre armen tilbage. Da stopknappen ikke virker skal jeg afbryde på "POWER ON/OFF" hvorefter tallerkenen stopper .. efter ca. 60 sekunder.
CBJ777
 

Re: Rep af pladespiller

Indlægaf bjerager » søn 31. okt 2010 17:51

Original pickup siger du - hvilken?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Rep af pladespiller

Indlægaf Edge » søn 31. okt 2010 17:57

Der er en kopi af servicemanual her: http://www.vinylengine.com/library/denon/dp-57l.shtml hvor der står noget om justering af autoarmlift og den slags.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Rep af pladespiller

Indlægaf CBJ777 » søn 31. okt 2010 19:17

Hej igen

Jeg har kigget i service-manualen, men jeg tror ikke det er et justerings-spørgsmål. Der må være gået et eller andet stykke elektronik, da det både er autostop, når pladen er slut, samt når der under afspildning trykkes stop, der ikke fungerer.

Når jeg skriver "Originale pickup", mener jeg den pickup pladespilleren er født med (DENON). Der står ikke nogen model eller nummer (huset er rødt).
CBJ777
 

Re: Rep af pladespiller

Indlægaf mcs_5 » søn 31. okt 2010 19:31

DL-110?

Billede

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Rep af pladespiller

Indlægaf CBJ777 » søn 31. okt 2010 19:47

Ja, lige nøjagtig DL-110.

Jeg har ca. NADA forstand på elektronik, men det har nu aldrig forhindret mig i at splitte tingene ad. Det gør jeg så nok også her.

Tak for kommentarerne
CBJ777
 


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster