Delphon GS. 5 i lettere sørgelig forfatning.

Analog når det bedst

Delphon GS. 5 i lettere sørgelig forfatning.

Indlægaf jcr1972 » søn 6. apr 2014 11:12

Jeg har fået denne Delphon grammofon, en GS. 5, som det fremgår af typeskiltet. Min plan var faktisk at bruge den udelukkende til afspilning af mine lakplader, eftersom det nok er det eneste den vil være praktisk anvendelig til. Desværre har der været vandaler på spil :( Selve bunden mangler, det originale start/stop arrangement er fjernet, og dermed også udkobling af mellemhjulet, og så er der boret hul til en grim netafbryder... Det som er iorden er pladetall./leje, samt motor, arm og mellemhjul.
Jeg synes dog stadig det er en rigtig flot model, og jeg håber på at få den gjort køreklar over tid.
Hvis nogen har de manglende dele liggende, eller blot kender nogen som menes at have stumper/kabinet eller evt. et helt værk uden arm/pladetall./motor, hører jeg meget gerne om det ;)

Billede
Billede

Mvh.

Jan
jcr1972
 

Re: Delphon GS. 5 i lettere sørgelig forfatning.

Indlægaf acj1980 » søn 6. apr 2014 11:52

Jeg kan prøve at spørge min gode ven i Værløse, han er en rigtig grammofon mand, om han skulle have dele til sådan en pladespiller :-)
acj1980
 

Re: Delphon GS. 5 i lettere sørgelig forfatning.

Indlægaf jcr1972 » søn 6. apr 2014 12:38

acj1980 skrev:Jeg kan prøve at spørge min gode ven i Værløse, han er en rigtig grammofon mand, om han skulle have dele til sådan en pladespiller :-)


Det må du meget gerne :thumbsup:
jcr1972
 


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 142 gæster