Plinth til Thorens TD124

Analog når det bedst

Plinth til Thorens TD124

Indlægaf his067 » tors 10. apr 2014 20:52

Er der nogen af jer der har set konstruktionstegninger/CNC-filer på nettet til at lave en skifer-plinth til Thorens TD124. Jeg kunne godt tænke mig at få lavet lave en i retning af Oswald Mills plinte:
http://oswaldsmillaudio.com/thorens

Jeg formoder at en standardtykkelse på skifer herovre vil være 1" eller 1,5" eller 2", så der skal bruges to eller tre lag til sådan en.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Plinth til Thorens TD124

Indlægaf pqrannes » tors 10. apr 2014 21:08

his067 skrev:Er der nogen af jer der har set konstruktionstegninger/CNC-filer på nettet til at lave en skifer-plinth til Thorens TD124. Jeg kunne godt tænke mig at få lavet lave en i retning af Oswald Mills plinte:
http://oswaldsmillaudio.com/thorens ...


Åh, Oswald Mills Audio, i mit næste liv vil jeg være OMA!

Ellers kan jeg desværre ikke hjælpe, selvom jeg har et TD-124 værk stående og ingen konkrete planer desangående.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Plinth til Thorens TD124

Indlægaf Helikon » fre 11. apr 2014 10:09

Godt nok ingen tegninger eller filer, men du kan handle materialerne lokalt hvis nogle af brudene stadig er aktive, men det ved du formentlig. Hvis farven har betydning kan sort fås fra Tyskland bla.
http://britishslateforum.wordpress.com/ ... h-slate-2/

Vh Niels
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Plinth til Thorens TD124

Indlægaf his067 » fre 11. apr 2014 11:18

Helikon skrev:Godt nok ingen tegninger eller filer, men du kan handle materialerne lokalt hvis nogle af brudene stadig er aktive, men det ved du formentlig. Hvis farven har betydning kan sort fås fra Tyskland bla.
http://britishslateforum.wordpress.com/ ... h-slate-2/

Vh Niels

Hej Niels,

Joh, jeg har allerede fat i et stenbrud/marmorfabrikant i Oldmeldrum (hvor det lokale whiskybrænderi ligger). De har masser af forskellige slags skifer (og mere vigtigt: 'Waterjet' skæreapperater, så de kan skære alle mulige vinkler og buer....).

jeg kan jo selvfølgelig bare bruge den originale skabelon, men den ekstra masse vill måske være en fordel.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Plinth til Thorens TD124

Indlægaf bukkehave » fre 11. apr 2014 14:44

Hov, det lyder spændende! Hvis du får en skåret med fyld svarende til ortofonplinthen, så vil jeg gerne være med!
Brugeravatar
bukkehave
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 12 apr 2011
Lokalitet: Århus C

Re: Plinth til Thorens TD124

Indlægaf his067 » fre 11. apr 2014 19:29

bukkehave skrev:Hov, det lyder spændende! Hvis du får en skåret med fyld svarende til ortofonplinthen, så vil jeg gerne være med!


Jeg har en Ortofon Plinth her i huset, så hvis jeg kan finde nogle tegninger er det jo en mulighed. Men jeg har selv brug for en plinth til en 12" arm.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 170 gæster