Hjælp søges til Garrard RC 121/4 H N

Analog når det bedst

Hjælp søges til Garrard RC 121/4 H N

Indlægaf tranborg » fre 11. apr 2014 19:39

Hej.
Jeg har netop fundet denne gamle pladespiller i mine forældres kælder, men som man kan se på billedet mangler der desværre en vigtig del. Jeg kender ikke så meget til pladespillere men er dog kommet frem til at det er pickuppen der mangler. Har søgt på nettet men har endnu ikke fundet et sted hvor jeg kan købe sådan én, så håber der er en herinde der kan hjælpe mig, gerne med en evt hjemmeside som sælger dem, eller med et modelnummer og hvad den specifikt hedder, så jeg måske selv kan opstøve en på f.eks ebay eller andre auktionsider.
Specifikationerne er så vidt jeg har kunnet finde frem til:
Tandberg Radio. Modelnummer: Garrard RC 121/4 H N

Mvh

Gitte
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
tranborg
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 apr 2014
Lokalitet: vejle

Re: Hjælp søges til Garrard RC 121/4 H N

Indlægaf jcr1972 » fre 11. apr 2014 20:33

Det er sådan et her du skal bruge: http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-Garra ... 258c6e7372

Der er flere af dem på ebay, så du kan sagtens skaffe et. Du kommer dog nok til selv at montere en pick-up i huset, men de kan også sagtens findes og det afhænger desuden af, hvad den skal tilsluttes om man vælger krystal pick-up, eller magnetisk pick-up.

Men inden du investerer alt for meget, så find lige ud af først om den kører. Der er en hel del mekanik i de skiftere dér (har selv en tilsvarende), og det skal altså køre godt, ligesom mellemhjulet og motor skal være iorden. Når alt dette er iorden, fungerer disse skiftere ganske glimrende ;)

Mvh.

Jan
jcr1972
 

Re: Hjælp søges til Garrard RC 121/4 H N

Indlægaf B&O Vintage » lør 12. apr 2014 15:54

tranborg skrev:Hej.
Jeg har netop fundet denne gamle pladespiller i mine forældres kælder, men som man kan se på billedet mangler der desværre en vigtig del. Jeg kender ikke så meget til pladespillere men er dog kommet frem til at det er pickuppen der mangler. Har søgt på nettet men har endnu ikke fundet et sted hvor jeg kan købe sådan én, så håber der er en herinde der kan hjælpe mig, gerne med en evt hjemmeside som sælger dem, eller med et modelnummer og hvad den specifikt hedder, så jeg måske selv kan opstøve en på f.eks ebay eller andre auktionsider.
Specifikationerne er så vidt jeg har kunnet finde frem til:
Tandberg Radio. Modelnummer: Garrard RC 121/4 H N

Mvh

Gitte

Behøver ikke søge så langt, jeg har en komplet Garrard lignende den her stående, men er ikke hjemme idag så jeg kan ikke sende billeder til dig. Imorgen eller mandag. :p

JO der viewtopic.php?f=561&t=140&start=375
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hjælp søges til Garrard RC 121/4 H N

Indlægaf tranborg » søn 13. apr 2014 19:28

Mange tak for svar ;)
tranborg
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 apr 2014
Lokalitet: vejle


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 170 gæster