Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Analog når det bedst

Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Indlægaf jcr1972 » man 2. jun 2014 20:31

Hej alle!

Ved godt denne p.u. ikke er vintage. Aner heller ikke om det er korrekte rubrik, men det håber jeg.
Jeg har brug for en vurdering her. Jeg har netop købt en AT-OC9/III LTD (ny!), men ved nærmere inspektion synes jeg den ser noget fordækt ud. Nu har jeg ikke tidligere haft Audio Technica p.u.'er, så jeg ved ikke om de generelt er ret sløsede med fremstillingen. Jeg har taget en række billeder i lidt forskellig belysning (vedhæftet herunder) og de er taget vinkelret ned på pick-up'en. Nålefanen peger lidt ud til den ene side, og den magnet som går ned omkring nålefanen sidder også lidt længere til den ene side. Efter min mening skulle alt dette se PERFEKT ud, og ikke som her. Det fremgår tydeligt på billederne hvad jeg mener. Overvejer at sende den retur, men vil godt lige høre andres mening omkring dette først.

Billede
Billede
Billede
Billede

Mvh.

Jan
jcr1972
 

Re: Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Indlægaf MDA » man 2. jun 2014 20:40

jcr1972 skrev:men det er jeg ligeglad med.
Jan


Super holdning :thumbsup:

Har en Ortofon MC20 hvor nålefanen også sidder lidt skævt, og i mine øre lyder den som den skal.
Nu er min MC20 en ældre sag, men hvis jeg modtog en spritny pickup som var skæv, ville jeg godt nok blive skuffet, jeg ville straks kontakte forhandleren, for du står lidt skidt hvis du engang vil sælge den.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Indlægaf vinyl » man 2. jun 2014 20:45

Hvordan ser det ud når nålen er i rillen??
vinyl
Fritids Branchemedlem
 
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08 mar 2011
Geografisk sted: Sydøstjylland
Lokalitet: Egtved

Re: Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Indlægaf No1 » man 2. jun 2014 21:58

Det der er helt klart en bytter. Som jeg ser det er det nålefanens ophæng der er skævt
og det kan kun skyldes en fabrikationsfejl når der er tale om en ny PU.
Audio Technica - Skæv 01.jpg

Den lyder måske OK, men en PU til 5000,- + (?) skal bare være i orden, og som MDA er inde på
er salgsprisen stærkt reduceret - jeg ville aldrig selv købe en PU med så skæv nålefane.
Lad være med at montere den, send billederne til leverandøren og bed om de nærmere
omstændigheder vedr. returnering / ombytning. Held & lykke ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Indlægaf jcr1972 » tirs 3. jun 2014 05:14

Tak for fyldestgørende kommentarer :thumbsup: :thumbsup:
Det bekræfter sådan set min egen vinkel på sagen. Jeg har ikke monteret den endnu, og ville netop vente med at gøre yderligere inden jeg havde hørt lidt flere meninger. Så vidt jeg kan se, ser det netop ud som om både nåleophæng og magnet (?) er skævt monteret, og jeg synes heller ikke det kan passe for en enhed i den prisklasse. I det hele taget skal der ikke være noget som er skævt monteret uanset prisklasse... Heller ikke selv om det skulle vise sig at den lyder godt nok på trods af sjuskeriet.
Jeg vil som foreslået sende billeder til forhandleren, og sende den retur.

Tak for hurtige svar!!!

Mvh.

Jan
jcr1972
 

Re: Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Indlægaf his067 » tirs 3. jun 2014 09:04

Da EU-regelr skulle være de samme i hel EU er det måske værd at vide at du har ubetinget ret til at returnere en vare indenfor 7 dage hvis du har købt den via net eller post-ordre (mao. uden ansigt til ansigt kontakt). EUs køberegler siger også at en vare skal være af ordentlig kvalitet og at loven forventer at fabrikationsfejl som er konstaterede indenfor 6 måneder automatisk er fabrikantens fejl. en sådan vare skal enten ombyttes eller refunderes (sælger bestemmer hvilken af de to muligheder der bruges)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Indlægaf henhlars » tirs 3. jun 2014 13:14

Der er elles nye toner i forbrugerbeskyttelsen her i EU.
Det er ikke blevet lettere og enklere, se herunder:
http://www.forbrug.dk/Nyheder/2014/Nye- ... 161DD75AF9
Henrik
Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
Brugeravatar
henhlars
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 09 apr 2012
Lokalitet: 2990 Nivå

Re: Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Indlægaf Nilau » søn 18. jan 2015 22:54

jcr1972 skrev:Tak for fyldestgørende kommentarer :thumbsup: :thumbsup:
Det bekræfter sådan set min egen vinkel på sagen. Jeg har ikke monteret den endnu, og ville netop vente med at gøre yderligere inden jeg havde hørt lidt flere meninger. Så vidt jeg kan se, ser det netop ud som om både nåleophæng og magnet (?) er skævt monteret, og jeg synes heller ikke det kan passe for en enhed i den prisklasse. I det hele taget skal der ikke være noget som er skævt monteret uanset prisklasse... Heller ikke selv om det skulle vise sig at den lyder godt nok på trods af sjuskeriet.
Jeg vil som foreslået sende billeder til forhandleren, og sende den retur.

Tak for hurtige svar!!!

Mvh.

Jan


HALLØJ..!

Hvordan gik det så med den Audio Technica-pickup???



Mvh.
Niels L.
Nilau
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: 27 aug 2010
Lokalitet: København Ø.

Re: Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Indlægaf MDA » man 19. jan 2015 00:32

Har lige rettet lidt i dit emne da den virker lidt provokerende.

Men ja, hvordan gik det?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Indlægaf PerHej » man 19. jan 2015 08:53

Hejsa

Jeg mener der er kommet et svar - mon ikke det gik tabt i det store nedbrud :(


Hilsen Per H
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Audio Technica p.u. fabrikationsfejl???

Indlægaf ferr31 » man 19. jan 2015 10:09

Jeg tror jcr1972 har meldt sig ud :-(
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 152 gæster