Brugt PU?

Analog når det bedst

Brugt PU?

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 7. dec 2010 15:45

Til min enorme ærgrelse har jeg kvast min grado gold nål, den var næsten ny og fungerede helt vidunderligt i den småtunge s-arm på min Pioneer. Det er jeg så småt ved at være over, er kun en anelse sur.

På den flotte Hitachi ps48 som jeg fik gennem PQR, der fungerede den ikke helt optimalt. Hitachi'ens arm er noget lettere end den på Pioneer'en, har dog ikke fundet data nogen steder der understøtter dette. Det kunne være sjovt at prøve noget andet der passer til Hitachi'en, nu hvor Grado'en alligevel er død.

Men da det blot er den daglige slider, så skal det være en value for the money MM pickup, der godt kan spille akustiske orkestre, stemmer og horn. Er der ikke nogen der har et godt forslag? Måske noget brugt til at få lidt erfaring med?
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Brugt PU?

Indlægaf Edge » tirs 7. dec 2010 21:28

AT 95 E? Endda på tilbud hos: http://www.williamthakker.eu/Audio-Technica-AT-95-E-AT95E-Tonabnehmer_c32-384-388_p7361_x2.htm

Ellers har jeg:
Rega Bias2
Ortofon VMS 20E MKII med uorginal forpart
Shure M75D

og en OM krop uden nål du må få ganske gratis
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Brugt PU?

Indlægaf pqrannes » tirs 7. dec 2010 22:24

Jeg har også Shure M75ere i alle afskygninger, så der skulle være nok til alle hvis det skulle være. Det hedder sig at man skal sætte en Jico eller/og en SAS nål på sådan en fætter.

Selv har jeg taget en Shure M95ED, som vist fulgte med et (faktisk, flere) Thorens arm-rør, i brug. Den kan skisme også godt spille, skulle jeg hilse og sige.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Brugt PU?

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 7. dec 2010 22:28

Det er skaldede 155 kr wow, sådan en har man da råd til at have bare for at have noget til fest osv... Duer sådan én mon til noget rigtig musik? Kender faktisk en anden mand der har smadret sin PU, lånte ham en om 10 med uorginal nål. Måske det var noget for ham. Mon den går i en gennemsnits s-arm med 15mm/µN?

Der er faktisk nogle gode tilbud, hvad med den Shure m97, er den ikke rimelig god til prisen? Solvin har da ført en meget begejstret -og lang tråd på "den anden side". Den tror jeg måske jeg vil overveje, syntes at jeg kan huske fra den tråd, at den faktisk også fungerer i Rega RB 300/200 armen, og så er der mulighed for at lege med Jicoforpart når der kommer gang i Lenco'en.

Tak for tippet Edge, jeg snuser lidt mere rundt ovre ved WT :cool1:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Brugt PU?

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 7. dec 2010 22:30

Hovsa, hej PQR

Har du en "god brugt" du vil sælge? Sådan én vil jeg da gerne prøve.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Brugt PU?

Indlægaf pqrannes » tirs 7. dec 2010 22:56

Boptilyoudrop skrev:Hovsa, hej PQR

Har du en "god brugt" du vil sælge? Sådan én vil jeg da gerne prøve.


Hej Leif,

Jeg har alle mulige variationer af M75:

M75MG
M75MG type 2
M75ED type 2 (x 2)
M75MB type 2 (x 3)
M75EM
M75E

En af dubletterne kan du nemt låne/få, men jeg kan desværre ikke gennemskue i hvilket omfang jeg har de tilhørende nåle. Måske er det også bedste at starte med en frisk nåleforsats?

Husk så at de nåleforsatser, som som fås til Shure f.eks. på ebay og andre billige steder ikke dur; det er vist billige kopier, som ikke meget værd.

Det er måske her at det hedder Jico/SAS.

I øvrigt var det Me75ED (encore) jeg roste ovenfor, ikke en M97ED, som jeg nok har, men ikke har prøvet endnu.

Er der for resten nogen der kender til en hjemmeside som har en oversigt over de forskellige Shure pickupper? - jeg har ikke kunne finde en. Edit - jeg fandet alligevel lige denne pdf-fil fra Shure selv: http://www.google.dk/url?sa=t&source=we ... Bw&cad=rja

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Brugt PU?

Indlægaf Tonni » tirs 7. dec 2010 23:11

pqrannes skrev:Er der for resten nogen der kender til en hjemmeside som har en oversigt over de forskellige Shure pickupper? - jeg har ikke kunne finde en. Edit - jeg fandet alligevel lige denne pdf-fil fra Shure selv: http://www.google.dk/url?sa=t&source=we ... Bw&cad=rja

PQR


Det eneste jeg kender til (ud over hifiårbogen) er Vinylengine.
Men der er også et par stykker...

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4800
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Brugt PU?

Indlægaf pqrannes » ons 8. dec 2010 00:09

Tonni skrev: ... Det eneste jeg kender til (ud over hifiårbogen) er Vinylengine.
Men der er også et par stykker...


Tak.

Den kom jeg også i tanke om lige efter min efterlysning.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Brugt PU?

Indlægaf Edge » ons 8. dec 2010 17:11

Leif, her er en tråd om AT 95E på Vinylengine. Masser af ros til den: http://www.vinylengine.com/phpBB2/viewtopic.php?t=24367&highlight=
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Brugt PU?

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 8. dec 2010 20:46

Turntable Forum skrev:It also seems incredibly robust and able to withstand small accidents and rough treatment that would normally kill the more exotic and delicate cartridges.


Lige noget for en klummerrøv som mig :lol:
Tænk sig at smadre for 800 spir på den måde :Bande:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Brugt PU?

Indlægaf Tonni » ons 8. dec 2010 21:20

Boptilyoudrop skrev:
Turntable Forum skrev:It also seems incredibly robust and able to withstand small accidents and rough treatment that would normally kill the more exotic and delicate cartridges.


Lige noget for en klummerrøv som mig :lol:
Tænk sig at smadre for 800 spir på den måde :Bande:


Kender følelsen!!! - Har selv aflivet en ortofon MC20 Mk.II ved at fjumre...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4800
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Brugt PU?

Indlægaf r-l-b » ons 8. dec 2010 22:08

Hvis det har interesse så har jeg en Ortofon VMS 20 E MK II NOS boxed - papæsken er knap så flot længere men pickuppen ud til aldrig at have været taget ud af plastæsken - det er en af mine venners som han har spurgt om jeg vil sælge for 250 kr. - aner ikke om det er en fornuftig pris

Bjørn - som desværre ikke er blandt os levende vintagetosser mere - købte på et tidspunkt en meget dyr Benz pickup - han havde desværre en bygningsfejl så første dag i den var i brug nakkede han den med en nålerense børste - Nu ville han så gerne have den pickup så han købte en ny - den nåede han at lytte til en uge - så nakkede has søde hustru den med en støv klud - hun var vant til at der var en nålebeskytter på has gamle pickup -- ak - hvad gør man så - well når man har lagt godt 18000 på to pickupper og aldrig fået hørt dem så køber man en til - den blev dog aldrig rigtig taget i brug fordi man var lidt bange for at ødelægge den - men der var ingen der skulle komme og sige man ikke havde en Benz ....

Hifi er hårdt

Leif der dukker jævnlig "kun lidt brugte" denon dl 103'ere op til omkring 700 kr. i KSB på det gamle site - det er jo en pickup folk enten hader eller elsker så dem der hader vil hurtigt af med dem tilgengæld kan man som regel sælge den til samme 700 kr igen hvis ikke den falde i ens smag

har du ikke step up trafo så prøv at finde en denon dl 110 high out put sag - den koster 800 ny så den må du kunne finde billigere brugt - tag en skalpel og skære plasthuset af og spil med den nøgen - pickup'pen altså - hvordan du ... nej nu stopper det ... anyway den bliver markant bedre af at blive skildt fra det røde plasthus

Nåja er der nogen der mangler en fed højtaler er der et par Tannoy Royal Westminister til 12000 euro i KSB
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=174279

Sælger har været så fornuftig at sætte begge telefonnumre i annonce og skrive han ikke kan d. 24 12 da han er ude af huset for at spise and - så er der en chance for dem med en kasse vogn og ikke noget at lave juleaften :lol:
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Brugt PU?

Indlægaf Gottschalck » ons 8. dec 2010 23:00

Hej Leif
Jeg har lidt liggende hvis der er noget du vil prøve?

Billede
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Brugt PU?

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 8. dec 2010 23:22

Det er ved at blive en rigtig tudetråd det her, men altså, to Bentz PU'er - rystende læsning! En anden PU der døde: Da jeg i sin tid fik Regaen, nakkede katten PU'en næsten med det samme. Jeg havde lagt mærke til at pelsdyret bare sad der på hylden, katten var helt væk i den der dims der bevægede sig en lille bitte smule og sagde lyde. Lige pludselig wack! Så fik den sådan én på hatten at den fløjtede hen af skiven og det lød naturligvis som hele møget eksploderede. Heldigvis var den ikke så dyr - møgdyr!

Ortofon VMS 20 E MK II, den kan vel snildt være 25 år gammel? Der fulgte faktisk en FF 15 XE MkII med Hitahci'en, en PU der kosmetisk ser ud som ny. Der er næsten ikke tegn på støv i nålefanerillen eller andet snavs der kunne indikere at den er brugt noget videre. Desværre lyder den ikke helt vidunderligt, jeg tror simpelthen at den er blevet småstiv i ophænget, den kan dog spille. Men mon ikke VMS 20'eren har en fair chance for at være blevet lidt stiv i det også? Tror ikke jeg tør binde an med det, men rigtig meget tak for tilbuddet.

Derimod har jeg haft stor fornøjelse af at genlæse Solvin og de andres tråd om Shure M97 og Jico-nåle. Og så var det jeg prøvede at kikke efter Jico til M75'eren, så kunne jeg måske købe et hus af dig? Men jeg syntes ikke lige jeg kan finde en Jico til den model, er det bare mig?

Hvordan har du dog iøvrigt fået fat i så mange af dem? Passer sådan én overhovedet i en s-arm der er sådan lidt lettere i det? Grado'en der sang så sødt i Pioneer'en skrattede og knaldede nemlig træls, blot der var det mindste snavs når den sad på Hitachi'en...

Håber mit ordfræs giver lidt mening :roll:


Edit: Hej Gottschalck. Hvad kan du anbefale? Jeg har faktisk været ret glad for en Pickering en gang :cool1:
Double edit: Skal sådan én ikke have kulfiberkost på? Det havde min da...
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Brugt PU?

Indlægaf Gottschalck » ons 8. dec 2010 23:39

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg kan anbefale. Det er meget længe siden jeg har spillet med dem. SJ 21 er iøvrigt meget glad for den Pickering 3000 på sin Lustre arm og den spiller ganske respektabelt vil jeg sige.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Næste

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster