Brugt PU?

Analog når det bedst

Re: Brugt PU?

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 9. dec 2010 21:50

Nu kunne jeg ikke klare abstinenserne mere. Over på Vinyl Engine og læse mere om FF 15 XE MkII'eren. 2 gr nåletryk, ok, det klarer vi kun ved at skrue kontravægten helt ind, justere nålevinkel osv. På med en plade og... hey, det var bedre. Lytte til lidt småting og det er faktisk ret hæderligt. Og så har jeg tre af Mikkels rør riaa'er til låns. En af dem med ret "blød lyd" og en masse dip switches til justering af belastning. Og så er den der lige pludselig, i hvert fald så længe materialet ikke bliver alt for komplekst. Grateful Deads Reckoning, man kan næsten gå rundt i orkestret, Jeg er reddet :Thumpsup:

Billede

Det er Mikkels riaa og strømforsyning under pladespilleren til højre. Nu er det så spørgsmålet om jeg kan undvære Mikkels riaa igen :lol: Det er godt nok ikke rigtig "gammel" vintage, men alligevel vil jeg lige bruge chancen til nok en gang at anbefale hans ting, de er rigtigt gode!

Så jeg klarer den faktisk indtil videre, tusind tak til alle!

Fandt iøvrigt ud af at jeg selv har en Shure M75 MB'er uden nål liggende...
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Brugt PU?

Indlægaf pqrannes » tors 9. dec 2010 22:04

Mikkels (rør-?)riaa og "the Dead"? Så kan man næsten klare sig uden pickup. Næsten!

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Brugt PU?

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 9. dec 2010 22:16

pqrannes skrev:Mikkels (rør-?)riaa og "the Dead"? Så kan man næsten klare sig uden pickup. Næsten!

PQR

Ja og så har jeg lånt tre forskellige med forskellige koblinger og rørtyper, det er sk*de skægt at lege med. Han er dygtig Mikkel!
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Brugt PU?

Indlægaf mcs_5 » søn 26. dec 2010 01:47

Tak for roserne. Du spiller på den med den (endnu) grimme(re) front ser det ud til? Hvilken en af dem er det? Jeg kan ikke rigtigt huske det mere ;)

Jeg er også ved at kigge på noget til MC'ere, men der skal vi jo lige have bygget en pladespiller først :Skor:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Brugt PU?

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 26. dec 2010 17:50

E180F + 5965 med dip nr. 2 eller 3 fra højre vippet. Har ikke prøvet den med kaskodekobling på den her pu. Ser iøvrigt ud til at være de samme rør der går til kaskode-riaa diy pre'en som jeg sidder og sveder over lige nu? Ka' ikke finde ud af psu'en :Bande: :(
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Brugt PU?

Indlægaf Lahnet » fre 14. jan 2011 13:29

Nu kom jeg sørme til at købe en AT 95 E. :)
Lahnet
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 12 jun 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Klegod 6950

Re: Brugt PU?

Indlægaf bjerager » lør 29. jan 2011 15:29

Uh, den brugte at-oc30 jeg købte for nyligt har sgu udkonkurreret min rohmann - meget organisk, sammenhængende, behagelig og varm lyd. Klinger dejligt. Ikke antydningen af fnidder i toppen og god, solid bund. Bunden er bedre på rohmann'en og den er også mere detaljeret, men alt i alt lyder at'eren bare bedst.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 36 gæster