Gode råd til pladespiller for 78 plader.

Analog når det bedst

Gode råd til pladespiller for 78 plader.

Indlægaf lehnemann » fre 5. dec 2014 01:34

Jeg er helt ny i dette forum.

Jeg har en del 78 plader liggende.

Jeg er med på, at det kræver en særligt pickup og nål.
Jeg har selv haft en grammofon engang, som havde en vendbar pickup. Nu har jeg en pladespiller, som desværre kun er til 45/33. Jeg vil gerne kunne høre mine gamle 78-plader i en god kvalitet.

At grammofonen er brugt genererer mig ikke. Men at skulle justere og pille ved en grammofons indre dele har jeg ikke tilstrækkelig mod og indsigt til at kunne gøre.
Derfor skal løsningen for mig være en brugt grammofon, som uden videre kan køre og afspille på et jævnt niveau, altså uden helt ekstreme krav.
Løsningen kunne for så vidt også være en ny grammofon, hvis de findes.

Og det sidste er prisniveauet. Jeg er parat til at betale op til 2000,- kr. Det er måske ikke særlig meget. Men jeg har også andre hobbyer, som jeg gerne vil kunne bruge penge på.

Min forstærker er en Philips FR975. Jeg købte vist for omkring 8 - 10 år siden. Den skulle vel have den fornødne indgang (for MM-spole)?

Håber på råd og vejledning. På forhånd tak.

Hilsen
Jørgen L.
Senest rettet af lehnemann fre 5. dec 2014 18:01, rettet i alt 2 gange.
lehnemann
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05 dec 2014
Lokalitet: Esbjerg Kommune

Re: Gode råd til pladespiller for 78 plader.

Indlægaf B&O Vintage » fre 5. dec 2014 09:49

Velkommen til! Jeg har to pladespillere med vendbar pick up nål. En MONARCH " Stereo " til 300.- som virker fint. Og en klassisk og smuk palisander GARRARD SP25 som også er fint kørende og med pick up til 78`er til 450.- . Begge kan pakkes ind og shippes.
Se billeder.
monarch (2) (Large).JPG
monarch (3) (Large).JPG
sp25 (1).JPG
sp25 (2).JPG
sp 25 3.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 169 gæster