Beogram 1100

Analog når det bedst

Beogram 1100

Indlægaf MaxFuglsang » fre 5. dec 2014 15:28

Med chance for at gøre noget forkert, tillader jeg mig at slå en forespørgsel op. Har forsøgt at orientere mig i forumet for at undersøge, om andre har spurgt tidligere, men ikke fundet noget.

Vi har arvet en B&O Beogram 1100 grammofon og fundet ud af, at den desværre har en defekt. Uanset hvad jeg forsøger, kommer motoren ikke i gang. Som det sikkert allerede fremgår, så er jeg fuldstændig våd bag ørene i dette forum og i ældre teknologi i øvrigt. Vi synes såmænd bare, at pladespilleren er for flot til at lade livet.

Hvem kontakter man for uforpligtende tilbud på reparation? Har fundet en gut på Frederiksberg ved navn Jørn Petersen, har folk nogle erfaringer om service, kvalitet og pris?
MaxFuglsang
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 01 dec 2014
Lokalitet: Hedehusene, Danmark

Re: Beogram 1100

Indlægaf haflermicro » fre 5. dec 2014 23:17

Som en start..og hvis du har mod på det...kan du jo prøve at løfte tallerkenen af og checke om det bare er drivremmen som er mørnet....den kan skaffes på nettet.
Snak evt. osse med det firma her...i Odense...http://radioogtveksperten.dk/ ...kender dem dog ikke fra andet end at jeg ved de er meget aktive på brugt B&O.

Inden der ofres alt for mange penge...Vær lige opmærksom på at pickup MMC3000 til disse ældre modeller ikke er helt lette at opdrive...et enkelt firma http://www.sound-smith.com/cartridges/bindex.html sælger dem dog til ret heftige priser.
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Hafler DH500 Power amp 1986
Micro Seiki DQX500 1982 m. Rega RB300
Ortofon MC20 Super MKII + Ortofon T20MKII Step-trafo
Musical Point - Point One Reference
Earthquake SleekWave CP8 subwoofer
Brugeravatar
haflermicro
 
Indlæg: 285
Tilmeldt: 24 dec 2011
Lokalitet: 5210 Odense NV

Re: Beogram 1100

Indlægaf Captain Phoenix » fre 5. dec 2014 23:35

MaxFuglsang skrev:Vi har arvet en B&O Beogram 1100 grammofon og fundet ud af, at den desværre har en defekt. Uanset hvad jeg forsøger, kommer motoren ikke i gang. Som det sikkert allerede fremgår, så er jeg fuldstændig våd bag ørene i dette forum og i ældre teknologi i øvrigt. Vi synes såmænd bare, at pladespilleren er for flot til at lade livet.

Hvem kontakter man for uforpligtende tilbud på reparation? Har fundet en gut på Frederiksberg ved navn Jørn Petersen, har folk nogle erfaringer om service, kvalitet og pris?


Velkommen her på vintagehifi.dk - og som ejer af et fint gammelt stykke (dansk) musikanlæg.

Som allerede foreslået: Af med pladetallerkenen (løftes op-ad) og se om den sorte gummirem er der og sidder på både motor-akslen og under-pladetallerkenen.

    Hvis den ikke gør, så sæt den på og prøv igen.

    Hvis den er blevet for slap til at kunne holde sig på, så læg den i en skål og hæld kogende vand over (den krymper). Tør og sæt på - og prøv igen.

    Hvis den (remmen) er væk/gået itu men motoren kører OK (kig efter en messing-farvet metal-aksen bagerst til venstre under alu-overpladen), så kan der findes en ny rem på nettet.

    Hvis motoren ikke kører får du nok brug for hjælp - der er så tale om en defekt motor eller om en mekanisk eller elektrisk fejl i motorstyringen. Få en pris fra reparatør/værksted inden de går i gang - men måske kan én herinde hjælpe dig derfra - der er gode og flinke brugere herinde. (Kender ikke Jørgen Petersen)
Keep us informed :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 169 gæster