Ny pickup til beocenter 7007?

Analog når det bedst

Ny pickup til beocenter 7007?

Indlægaf Elm » lør 6. dec 2014 20:40

Jeg har brug for et godt råd! Min datter har længe ønsket sig en pladespiller og kom glad slæbene med et beocenter7007 fra en genbrugsbutik i dag. 300kr - det lignede et fund, men selvom der stod "virker" på skiltet var pu'en selvf. Defekt. Jeg og overvejer nu om jeg skal gå ned og brokke mig på mandag (og måske få de 300kr tilbage, eller om jeg skal købe en ny pu til hende i julegave (hvor jeg oprindelig havde tænkt mig at købe en pladespiller). Har læst mig frem til at det skal være en mmc1, 2, 3, 4 eller 5, hvor laveste nr. Er højeste kvalitet. Mon det ville være helt tosset at købe denne: http://m.dba.dk/pickup-bang-olufsen-mmc/id-1012107884/
Pigen er 14, og måske er det bare en fiks idé, så jeg vil helst ikke give en mindre formue...
Tak :-)
Elm
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 06 dec 2014
Lokalitet: Aarhus

Re: Ny pickup til beocenter 7007?

Indlægaf Almarx » lør 6. dec 2014 23:27

Du skal da finde en pickup til hende og hjælpe med at få det hele til at virke. Jeg ved ikke, hvad en pickup skal koste, men måske kommer der nogle B&O kendere på banen her, der ved hvad, der skal til. Man kan jo dårligt starte billigere. - Held og lykke til jer begge!
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Ny pickup til beocenter 7007?

Indlægaf exlærer » søn 7. dec 2014 01:42

Hej
Tillykke med centeret. Det var billigt for centreret. Har lige solgt et ældre 5000 beocenter med højttalere for 1200kr. Men der virkede alt. Den havde så mmc 20e.Nu har jeg selv en del B&O pickuper. Så mange at jeg sælger af dem. MMC 1-5 solgte jeg meget hurtigt da alle de nyere pladespillere kom med dem. De er så også de mest eftertragtede og dyreste. 1 er bedst og så går det ned mens tallene går opad. Pris for en mmc5 er ca 500kr og de dyre mmc1 -3 ligger omkring 1700-1900 hvis de er som nye i kasse særligt da de ikke laves mere. Der skulle være et sted i Tyskland hvor man kan få ny diamant splint på dem. Jeg har ikke flere mmc 1-5 og heller ikke af forgængeren der ikke passer til jeres system. Håber det hjalp I jeres beslutning. Hvis I beslutter jer for at aflevere den igen, kan jeg måske hjælpe jer med at finde noget andet.
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: Ny pickup til beocenter 7007?

Indlægaf Elm » ons 10. dec 2014 20:15

Hej igen,
Jeg endte med at købe en MMC4 på dba og det spiller bare! Til datteren har jeg sagt, at jeg har returneret beocenteret i genbrugsbutikken, så det bliver en overraskelse juleaften!
Tak for gode råd :-)
Elm
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 06 dec 2014
Lokalitet: Aarhus

Re: Ny pickup til beocenter 7007?

Indlægaf Almarx » ons 10. dec 2014 23:36

Det er jo en rigtig julehistorie.
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 182 gæster