Ariston RD11

Analog når det bedst

Ariston RD11

Indlægaf 2-mas » tors 2. apr 2015 18:40

Hejsa

Er der nogen der har positivt/negativt at berette om sådan en ældre spiller ? Den er monteret med sme-3009 arm. Kan den måle sig med "dagens standard" ?
https://linnsondek.wordpress.com/
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: Ariston RD11

Indlægaf Wilhelm » tors 2. apr 2015 19:53

Jeg har haft en RD 11s igennem mange år. Hvis den bliver sat ordentligt op, og man dæmper kabinet og toppladen,(med bitumen plader), så spiller den rigtig godt, helt på niveau med en Linn Sondek. Jeg skiftede på et tidspunkt armen til en modificeret rega 250, hvilket også hævede niveauet i forhold til SME- armen. Jeg har dog idag skiftet til mellemhjuls pladespillere ;)
Hilsen Karsten
Wilhelm
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16 jun 2011
Geografisk sted: Roskilde
Lokalitet: Roskilde

Re: Ariston RD11

Indlægaf Peter A. » tors 2. apr 2015 21:05

Hej

Jeg er meget interesseret i at høre mere om den korrekte opsætning af en RD11. Jeg har nemlig også en, i perfekt stand, med en SME3009 arm - og en elendig pickup.

Jeg vil MEGET gerne høre mere da jeg aldrig har kunne få den til at fungerer godt nok syntes jeg. Jeg er ikke erfaring i justering og indstilling af sådan en - hverken RD11 eller SME3009.

Peter
Peter A.
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 02 apr 2015
Lokalitet: Stenløse

Re: Ariston RD11

Indlægaf 2-mas » fre 3. apr 2015 08:44

Karsten tak for tippene omkring arm og bitumen. RD11 (uden "s") skulle jo være nærmest identisk med Linn LP12, så lydmæssigt burde de jo også ligge meget ens.
Peter A her var da et par muligheder til opgradering.
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster