Technics 1510 Quartz mk2

Analog når det bedst

Technics 1510 Quartz mk2

Indlægaf Ehapa » tors 4. jun 2015 22:31

Har haft utroligt mange pladespillere de sidste 6år...gyser ved tanken om hvad jeg har solgt videre, men helt utroligt har jeg stadig min allerførste som jeg købte af min storebror i 1981, det er helt vildt den stadig bare kører, og hvad den ikke har været igennem, bla. blev den brugt på mit studie til fester, og den forsvandt efter en fest, og da vi skulle rydde lokalerne blev den fundet med nok 20kg bøger oven på sig! efter et år..senere røg den ind på et u isoleret snedker værksted hvor den blev brugt et par gange, og igen blev glemt, der stod den så et et hjørne i 5år og tog mere og mere støv på sig, og i frost om vinteren, da værkstedet kun var opvarmet med brændeovn, da jeg fandt den tænkte jeg ok er det slut nu, men satte strøm på og den kørte som altid..så tog jeg den hjem og fik støvet af...og tænkte.... jeg slutter sku det pladespiller "freak out"med den..armen/ledninger er i udu, og jeg har en lækker ny kulfiber arm jeg vil montere, har fået fat i en adapter fra 1210.

værket er vist det samme som 1210, og det er sku kram...en arbejshest.

Billede
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Technics 1510 Quartz mk2

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 5. jun 2015 10:15

Kald den Bruce! Det er det rene Die Hard, det der :thumbsup:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Technics 1510 Quartz mk2

Indlægaf Almarx » fre 5. jun 2015 16:24

Det vil da være interessant, hvordan det går. Det vil jeg da gerne se resultatet af.
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Technics 1510 Quartz mk2

Indlægaf Nillerviborg » fre 5. jun 2015 20:30

Kætteri. ...!! ( :-) )
- Den originale arm kan i øvrigt stadig fåes, No Problem. Den er jo ikke en "rigtig" arbejdshest længere, med en kulfiber-dims på.

God fornøjelse med projektet, skal nok blive godt.
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Technics 1510 Quartz mk2

Indlægaf PVH » fre 5. jun 2015 21:22

Jeg har også en 1510 men desværre er liften defekt, er der nogen som har en løsning på det problem. ??
MVH. Palle.
PVH
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 03 nov 2011
Lokalitet: Østfyn

Re: Technics 1510 Quartz mk2

Indlægaf Nillerviborg » lør 6. jun 2015 22:11

PVH skrev:Jeg har også en 1510 men desværre er liften defekt, er der nogen som har en løsning på det problem. ??
MVH. Palle.


Det er sådan en plastikdims der sidder inde i armbasen med en messingbøsning i der knækker pga. alder. De kan desværre ikke leveres som reservedel længere, men vi har god erfaring med at skille ad og lime med special-lim og lægge en ring af kulfiber-forstærket special-snøre omkring som en forstærkning. Ulempen ved reperationen er at det kræver total adskillelse af armbasen, og det er lidt tidskrævende. Fordelen herved er jo da, at man så får den renset og smurt igen når den alligevel bliver serviceret, og de er sgujo nok alligevel så gamle at det er tiltrængt. ...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Technics 1510 Quartz mk2

Indlægaf ferr31 » søn 25. aug 2019 17:24

Nillerviborg skrev:
PVH skrev:Jeg har også en 1510 men desværre er liften defekt, er der nogen som har en løsning på det problem. ??
MVH. Palle.


Det er sådan en plastikdims der sidder inde i armbasen med en messingbøsning i der knækker pga. alder. De kan desværre ikke leveres som reservedel længere, men vi har god erfaring med at skille ad og lime med special-lim og lægge en ring af kulfiber-forstærket special-snøre omkring som en forstærkning. Ulempen ved reperationen er at det kræver total adskillelse af armbasen, og det er lidt tidskrævende. Fordelen herved er jo da, at man så får den renset og smurt igen når den alligevel bliver serviceret, og de er sgujo nok alligevel så gamle at det er tiltrængt. ...

/ Lars


Gammel tråd, men jeg har lige skilt sådan en arm ad, for at komme til liften, jeg regner med at få fremstillet
nogle stykker af den plastikdims som knækker, er der nogen der mangler, så er det nu der skal meldes ind :p
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Technics 1510 Quartz mk2

Indlægaf Skorpio » søn 25. aug 2019 18:10

Du kan købe den på nettet, som en printet del....god kvalitet og billig....

https://www.shapeways.com/marketplace?t ... &q=sl-1300
Brugeravatar
Skorpio
 
Indlæg: 195
Tilmeldt: 01 jun 2013
Geografisk sted: Aarhus
Lokalitet: 8000

Re: Technics 1510 Quartz mk2

Indlægaf ferr31 » tirs 3. sep 2019 16:27

For ikke at starte en ny tråd, er der nogen der ved hvilken type olie der skal i armliften for at dæmpe ?
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster