Thorens 125

Analog når det bedst

Re: Thorens 125

Indlægaf pqrannes » tors 17. mar 2011 10:49

Her er et forsøg på en 1:1 SME 3009 series II improved i pdf-format:

http://www.rannes.dk/pqr/vintagehifi/3009-II-imp-temp.pdf

Den skal lukkes op via browseren og/eller gemmes som pdf og derefter lukkes op med en pdf-reader, som ikke er indlejret i en browser (f.eks. Acrobat Reader) og derfra printes i A4 i 100%.

Er der ikke nogen SME-fans, der kan prøve den af?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Thorens 125

Indlægaf pqrannes » tors 17. mar 2011 11:51

Faktisk havde jeg lige held med at printe den 1:1 via browseren (Firefox). Husk da bare at sætte udskrivningsstørrelsen til 100%.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Thorens 125

Indlægaf sommer » tors 17. mar 2011 13:30

Sådan! Lige i øjet :cool1: Jeg gjorde præcis som du beskrev, og den kom ud i den helt rigtige størrelse i første forsøg. Igen; 1000 tak for hjælpen. Såvidt jeg kan se, så passer denne 3009 template også med den Series 3 template, jeg fandt igår. De er åbenbart identiske. Så skal der bare laves et nyt armbord - jeg tænker MDF? Er det ikke ok, eller skal det være hårdere træ...?
Mvh
Søren
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Thorens 125

Indlægaf sommer » lør 19. mar 2011 12:19

Lige et sløret billede af de første eksperimenter med ny arm (Sme series 3) og 125eren. Det er første gang jeg har lavet et armbord og selv justeret alt op - en STOR tilfredstillelse fyldt med megen STOLTHED :D Det er ikke den letteste arm at indstille, men mig og en kammerat endte dog med et nåletryk på 1,6 g. på DL160eren og en antiskate indstilling, der ikke rykkede sig ud af flækken på en "ren" utrykt single. Det lyder godt, men jeg skal bestemt have en ny pick-up. Jeg starter dog nok "bare" med at flytte min OM30er over fra Denon'en i baggrunden - den lyder altså bedre synes jeg. Første lytteindtryk tyder på større ro, sortere baggrund og flere detaljer i toppen men også mindre bund.

Billede

Bedre billeder følger, men vi drak lidt øl, og billederne passer godt med stemningen :cool1:

Plan:
Bedre arm - højst sandsynligt en 3009 series 2
Hylde på væggen til vidunderet
Spilleren skal shines op rent kosmetisk
Bedre pick-up - forslag ønskes.....

MVH
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Thorens 125

Indlægaf MDA » lør 19. mar 2011 14:33

Tillykke med din Thorens :)

Det er fedt at få sådan nogle succes oplevelser :Thumpsup:

Har lige et spørgsmål, hvorfor er 3009 series 2 en bedre arm end den du har?

Mvh
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Thorens 125

Indlægaf sommer » lør 19. mar 2011 19:17

Jeg ved heller ikke om 3009eren er bedre (det er der dog mange der siger den er) men jeg synes den er kønnere, og så er det en klassiker, jeg bare MÅ eje.

Her er lidt billeder af dagens arbejde - igen jeg er MEGET tilfreds :) he he - utroligt som vellykket handywork kan være svært tilfredstillende.
Jeg måtte rykke tvet lidt op for at få plads til den "svævende" pladespiller, men så kom det også i vater - noget det aldrig har været før. En torn i øjet er forsvundet....

Billede

Billede

Billede

Billede

Nu skal der bare slappes af til musik og synet skal nydes...

Mvh
Søren
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Thorens 125

Indlægaf MDA » lør 19. mar 2011 20:05

Det ser skisme godt ud :Thumpsup:

Synes da du burde smide nogle flere billeder af hele dit setup Her

Hvis din Serie 3 er med den "gyldne" armrør som det ser ud til det er, så tror jeg mange synes den er dårlig fordi den ikke er justeret optimalt.

Hvis det er af kosmetisk årsager, så det en anden sag :lol:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Thorens 125

Indlægaf sommer » man 21. mar 2011 13:22

Ja, jeg må få lagt mit setup op på siden ved lejlighed. :cool1:

Lige en update på projektet:
Jeg har fået min OM30er på istedet for dl160eren - klart mere bund igen! Godt at den vendte tilbage....MEN...jeg dummede mig undervejs. Godt træt i pæren og sent på aftenen igår besluttede jeg mig for lige at indstille pick-up'en ordentligt. Undervejs brændte hjernen åbenbart helt sammen, og jeg fik instillet nåletrykket 1 g. højere end max (2,5 g istedet for 1,5 g.). Nålefanen gik i bund, og huset skrabede imod LP'en. Den kørte lidt, inden jeg opdagede miseren. Yderligere fik pickup'en også ved et uheld en tur på TD125erens krasse gummimåtte - og det under omdrejninger - så den levede et hårdt liv igår. Nåh, den spiller stadigt og diamanten sidder hvor den skal. Jeg ville vel også kunne høre, hvis den var gået i udu under mine øvelser...
Morale: Rod ALDRIG med pickup'er (eller finmekanik) når du er træt og/eller fuld...... :oops:

Jeg regner med, at jeg får fat i en SME series 2 arm snart, og er interesseret i anbefalinger til MM PU'er, der fungerer godt med denne...? Anyone? Kender i evt. denne PU fra den anden side http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=183233?

Mvh
Søren
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Thorens 125

Indlægaf sommer » man 21. mar 2011 14:51

Hmm..glem linket til den anden side - PU'en forsvandt lige efter jeg linkede til den....wierd!!
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Thorens 125

Indlægaf MDA » man 21. mar 2011 14:59

Den er måske allerede solgt :)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Thorens 125

Indlægaf sommer » man 21. mar 2011 17:17

Ja, måske - den havde bare været til salg længe. Nåh, det kan være jeg fik gjort lidt (for meget) reklame :)
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Thorens 125

Indlægaf sommer » man 21. mar 2011 19:19

Lige endnu et spørgsmål:
Mit dæmpekar til Series 3 armen er tørt - har I et godt fif til at fylde det igen? Helst med noget andet end Sme's eget hundedyre produkt (varenr. sme fd5909) til 80 dollars http://store.acousticsounds.com/d/31800/SME-Syringe_of_FDIV_Damping_Fluid-Any ....
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Thorens 125

Indlægaf sommer » man 21. mar 2011 20:23

Problem løst (til andres fornøjelse/information/hjælp måske)
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40760
og
http://www.rccentret.dk/shop/silicone-dif-olie-28789p.html

En lidt bedre pris :cool1:

Mvh
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Thorens 125

Indlægaf Gottschalck » tirs 22. mar 2011 16:41

Hej Sommer.
Det ser rigtigt fint ud med den nye "svævende plint" og det nye armboard. 125'eren fortjener næsten bare en lidt ældre arm, men mon ikke snart det kommer?
Jeg havde også en serie 3 arm på et tidspunkt og jeg fik aldrig rigtig opfattelsen at at jeg havde justeret den rigtigt. Det var nærmest ligegyldigt, hvordan den var justeret hos mig for det lød på samme måde. OM 30 fungerede dog også godt hos mig.
Hvordan er den så i forhold til denon pladespilleren. kører det bedre, er den mere musikalsk eller hur?
Hvis du lyster kan du forøvrigt låne en ekstra OM 30 af mig og sammenligne, hvis der skal laves en fight mellem det europæiske kontra det japanske. en pudsig ting med din Denon pladespiller. Værket virker rigtigt lækkert, men armen giver ikke samme fornemmelse for kvalitet. Er det mig eller?
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Thorens 125

Indlægaf sommer » tirs 22. mar 2011 19:59

Gottschalck skrev:Hej Sommer.
Det ser rigtigt fint ud med den nye "svævende plint" og det nye armboard. 125'eren fortjener næsten bare en lidt ældre arm, men mon ikke snart det kommer?
Jeg havde også en serie 3 arm på et tidspunkt og jeg fik aldrig rigtig opfattelsen at at jeg havde justeret den rigtigt. Det var nærmest ligegyldigt, hvordan den var justeret hos mig for det lød på samme måde. OM 30 fungerede dog også godt hos mig.
Hvordan er den så i forhold til denon pladespilleren. kører det bedre, er den mere musikalsk eller hur?
Hvis du lyster kan du forøvrigt låne en ekstra OM 30 af mig og sammenligne, hvis der skal laves en fight mellem det europæiske kontra det japanske. en pudsig ting med din Denon pladespiller. Værket virker rigtigt lækkert, men armen giver ikke samme fornemmelse for kvalitet. Er det mig eller?


Tak :cool1: Jeg er også meget tilfreds med set-up'et. Nu går jeg bare og venter på at mine Snell K enheder kommer hjem fra en tur til Posselt i Jylland - så er den ved at være der!

Mht. til TD125eren kontra Denon'en, så er det bestemt et mere homogent og luftigt lydbillede som TD125eren leverer. Der er også mere ro over musikken, og jeg synes egentligt series 3 armen gør det rigtigt godt. Men jo, der ventes at ankomme en SME series 2 på et tidspunkt i den nære fremtid. Pt. er der dog dømt vellyd - også med mine loppemarkeds Sanyo....de er faktisk ganske glimrende. God og blød lyd som jeg kan lide det, men dog med et ret så dårligt perspektiv - men det skal Snell'erne nok rode bod på. Denon'en er jo en klippestabil arbejdshest, der aldrig skal justeres, men den kunne bestemt trænge til en bedre arm, og TD125eren er klart bedre (uden dog at
ydmyge Denon'en helt - den er med et godt stykke af vejen). Den skal nu spille i stuen, og jeg skal lige have trimmet "dyret" derinde med DL160'eren - Denon og Denon må da kunne spiller sammen!? Ellers er det godt at vide, at du har en om30er i "reserve" hvis det skulle være... :cool1:
Har du egentligt hørt andre gode MM'ere (udover 30eren)?

Mvh
Søren
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 30 gæster