Hjælp til Rega planar 3

Analog når det bedst

Hjælp til Rega planar 3

Indlægaf bqvick » tirs 15. mar 2011 22:20

Hej !
Jeg har en rega planar 3 fra midtfirserne med en Rega / acos pd 200 arm ,men har lige fundet ud af at antiskating ikke fungerer . Jeg har afmonteret armen ,blot for at konstantere at justeringsremmen er smuldret og ligger i småstumper ,, er der nogen der ved om sådan en rem / bælte kan skaffes ,,eller evt. ligger inde med en reserve og har erfaringer med at montere den på ???..eller er den så " ringe" at jeg burde anskaffe mig en anden evt.brugt arm ??
Mvh.bqvick !
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Hjælp til Rega planar 3

Indlægaf Tonni » tirs 15. mar 2011 23:44

Hej!
Kan du læse Engelsk? Hvis ja, ved jeg der er en tråd om netop den arm på www.vinylengine.com - Inde under deres forum.
Der er blandt andet adgang til denne tråd:
http://www.vinylengine.com/phpBB2/viewt ... ight=rb200

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4806
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hjælp til Rega planar 3

Indlægaf bqvick » ons 16. mar 2011 11:53

Hej Tonni !
Tak for dit hint ...Umiddelbart virker det jo ikke så let at anskaffe en ny rem !??
Jeg har byttet mig til p3 og har kun justeret anti-skating på pd 200 en gang i forbindelse med et nåleskift , allerede dengang var den formodentlig defekt , den køre og lyder fantastisk godt med en XSV/4000 pick-up , så jeg vil lige overveje om jeg skal forfølge " projektet ". eller bare køre videre som den er !!??
Med venlig hilsen
Benny !
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Hjælp til Rega planar 3

Indlægaf Edge » ons 16. mar 2011 15:10

Elektronik Lavpris har tandremme, ved dog ike om det er den rigtige størrelse: http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=6238_6242
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hjælp til Rega planar 3

Indlægaf Louis » ons 16. mar 2011 16:31

Jeg har selv haft den arm engang. Her var remmen ligeledes smuldret væk. Jeg prøvede at lave det på forskellige måder, men det lykkedes ikke rigtigt. Så det er desværre ikke meget at gøre. Men man kan jo også køre uden anti-skating. Eller lave en anden løsning selv, noget lenco lignende måske?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hjælp til Rega planar 3

Indlægaf Tonni » ons 16. mar 2011 18:20

Ja det må kunne være muligt at lave en galge-/lod-løsning i bedste sme stil...

Billede

med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4806
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hjælp til Rega planar 3

Indlægaf bqvick » ons 16. mar 2011 18:58

Edge skrev:Elektronik Lavpris har tandremme, ved dog ike om det er den rigtige størrelse: http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=6238_6242

Fin og billig løsning på en tandrem hvis det er noget der passer eller kan tilpasses Tonni ,, :cool1: , jeg har lige forsøgt igen at skille den ad for 3 gang så jeg kan se størrelsen på remmen ,men den er meget svær at skille ad uden at beskadige den , rega har ikke konstrueret pd 200 og gjort det let at udskifte , og har heller aldrig haft orginale reservedele tilgængelig ! :roll:underligt !!??
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster