Thorens td124/ B&O 3000

Analog når det bedst

Thorens td124/ B&O 3000

Indlægaf ferr31 » ons 16. mar 2011 19:42

Hej hvad er det der gør denne pladespiller så speciel ?

Mvh.

Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Thorens td124/ B&O 3000

Indlægaf Louis » ons 16. mar 2011 19:47

ferr31 skrev:Hej hvad er det der gør denne pladespiller så speciel ?

Mvh.

Nils


Tjae, det er jo svært at sige, smag er jo forskelligt. Men jeg har den primært fordi, Jeg er vild med mellemhjulspladespillere, og der er den jo en af de tunge drenge, fed lyd! Det er en meget stabil pladespiller, den holder virkelig længe. Rigtig solid. Reservedele er ikke svære at få fat i (Naturligvis fordi den er så eftertragtet/populær).
Og så er den nem at "opgradere" og forbedre. Men kan nemt skifte plint. Man kan let forbedre den med en bedre arm. osv. Den er altså fuld af muligheder.

Og så ser den også godt ud:)

Men primært, så lyder den rigtig godt!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Thorens td124/ B&O 3000

Indlægaf MDA » ons 16. mar 2011 19:50

Ja det er en fin spillemakskine, glæder mig til jeg får min i tip top stand :)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Thorens td124/ B&O 3000

Indlægaf Bent Egholm » ons 16. mar 2011 20:08

Louis har helt ret...det er noget helt specielt ved mellemhjulspladespillere. Det er svært at forklare, måske deres timing og musikalitet. En Thorens TD 124 med en rigtig god arm og PU spiller bare himmelsk.
Og så er den jo sindsyg smuk, efter min mening er det kun Mørch GS6/UP4 der kommer i nærheden af den. Men jeg er nok lidt forudindtaget der. Nyder jo dagligt synet af 2 sådanne ved siden af hinanden....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Thorens td124/ B&O 3000

Indlægaf Louis » ons 16. mar 2011 20:30

Bent Egholm skrev:Louis har helt ret...det er noget helt specielt ved mellemhjulspladespillere. Det er svært at forklare, måske deres timing og musikalitet. En Thorens TD 124 med en rigtig god arm og PU spiller bare himmelsk.
Og så er den jo sindsyg smuk, efter min mening er det kun Mørch GS6/UP4 der kommer i nærheden af den. Men jeg er nok lidt forudindtaget der. Nyder jo dagligt synet af 2 sådanne ved siden af hinanden....


Det handler helt klar om musikalitet. Nogen ting lyder bare godt, uden helt at vide hvorfor..

Mørch GS6, med en UP arm, er også noget helt særligt. Må være noget af et syn du nyder dig. Måske et lille billede. Har desværre aldrig haft glæden af rigtigt at ligge øre til en. Men engang skal det da gøres.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Thorens td124/ B&O 3000

Indlægaf Sorenki » ons 16. mar 2011 23:24

Jeg tror også det gør meget, at den blev et tidsikon!
Den var set af mange som "pladespilleren" i ens setup - og derfor begyndte mange også at sælge den med en SME 3009 arm på - hvilket ikke gjorde den mindre upopulær!
den er jo meget gængs, og den har været meget købt "dengang".
Jeg tror det, at den var så populær - at den lyder så godt og er så godt bygget (som mange andre pladespillere iøvrigt) og det at den "ikke sådan lige" går i stykker, alle sammen er faktorer der gør den umådeligt populær idag!

mvh.
Søren Iversen
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2046
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Thorens td124/ B&O 3000

Indlægaf ferr31 » tors 17. mar 2011 16:28

Hej tak for de mange svar. Grunden til at jeg spurgte var at der er en til salg på QXL men efter lidt overvejelse tror jeg bare at jeg spiller vidre på min Michell Syncro.

Mvh.
Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster