Beogram 1100 - forforstærker?

Analog når det bedst

Beogram 1100 - forforstærker?

Indlægaf mariepost » lør 14. maj 2016 17:38

Jeg har købt en Beogram 1100 for tæt på ingen penge, pickuppen ser fin ud og den ser ud til at køre fint rundt når den bliver sat til strøm- Derudover er der bare et DIN kabel - behøver jeg en forforstærker for at få den til at fungere? Jeg har forsøgt at koble den til min forstærker men uden nogen effekt.

Marie
mariepost
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14 maj 2016
Lokalitet: Viborg

Re: Beogram 1100 - forforstærker?

Indlægaf Almarx » lør 14. maj 2016 17:53

Hvilken forstærker drejer det sig om?
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Beogram 1100 - forforstærker?

Indlægaf mariepost » lør 14. maj 2016 17:55

Almarx: Jeg har både en Panasonic National RE-7860LBS og en Technics SA-400K hvis du siger dig noget?
mariepost
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14 maj 2016
Lokalitet: Viborg

Re: Beogram 1100 - forforstærker?

Indlægaf Almarx » lør 14. maj 2016 18:06

Du burde kunne tilslutte en pladespiller til begge. På Panasonic kan du bruge både Din stik og phono(rca)stik, når du bruger phonostik skal der bruges ground(jordforbindelse), det er angivet på forstærkeren, hvis der er en jordledning fra pladespilleren. På Technics er der vist kun phonobøsninger. Der kan være tale om en dårlig forbindelse, der skratter, du behøver ikke ekstra forforstærker.Hvis du går helt død i det, kan du slæbe det ud til Lars i Sound2Vision, han kan. Umiddelbart ville jeg satse på din Technics. ;)
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Beogram 1100 - forforstærker?

Indlægaf Helikon » søn 15. maj 2016 23:55

Hej Marie og velkommen til et hyggeligt og hjælpsomt forum hvor vi også af og til mødes i virkeligheden.
Sound2Vision Gl. Skivevej 30 i Viborg, det er inde i byen hvis det er.

Men aller først prøv at bruge Panasonic'en da der er DIN stik i den, så kan du finde ud af om den virker eller ej og du skal ikke ud og have fat i et omsætterkabel for at finde ud af det. Hvis DIN kablet er i phono in bag på og indgangsvælgeren (selector) på phono så skulle der være signal igennem, hvis ikke så prøv at motionere indgangsvælgeren ved at dreje den frem og tilbage 15-20-30 gange for at få et evt. oxidlag slidt igennem så der kan komme forbindelse. Gør det samme med stikket bag på, stik i-stik ud 15-20 gange.
Skru ned for lyden så stregen på volume knappen ca. er ud for 2. prik når du motionerer selector og stik, da det kan skratte fælt i højttalerene når der begynder at komme hul igennem.

Lad os høre hvordan det skrider frem, det er altid spændende at vide om tipsene virker.

mvh Niels
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Beogram 1100 - forforstærker?

Indlægaf mariepost » man 16. maj 2016 19:11

Tusind tak for svar :) Og ja, meget hjælpsomt forum, som du nævner Niels!
Pladespilleren er sat til og spiller fint på Panasonic'en trods af der dog er knas på linien (det samme gælder for radio), især når jeg skruer på volume knappen. Men om det skyldes højtalerne eller forstærkerne har jeg ingen anelse om :) (Begge dele er købt brugt meget for nyligt.) Har dog ikke haft mulighed for at få den sat til Technics'en endnu.
mariepost
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14 maj 2016
Lokalitet: Viborg

Re: Beogram 1100 - forforstærker?

Indlægaf Louis » man 16. maj 2016 19:16

Det er nok støv i volumen, prøv at motioner den godt (slukket) evt med et sprøjt kontaktrens eller wd-40, Hvis du er lidt modig;-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 191 gæster