Dynavector

Analog når det bedst

Dynavector

Indlægaf Hackenberg » fre 17. feb 2017 14:40

Har lige købt to fine pick-upper af Jan Nielsen fra http://www.pladespilleren.dk. Med fuld returret.

Dynavector DV 17D2 og DV XX-1 high-output. Den sidste er vel, strengt taget, ikke vintage.

Om begge kan man sige; dynamik. Jeg synes det er et vigtigt aspekt i musikreproduktion. Uden bliver tingene livløse og kedelige.
DV 17 er blandt de 3 mest dynamiske pick-upper jeg har hørt, sammen med Decca London og Stax CP-Y.
DV XX-1 er den mest vellydende high-output mc jeg har hørt. Mere lineær end DV 17 men knap så dynamisk. Mere neutral generelt og en klasse over. Kan anbefales! Både Jan og pick-upperne.

Har senest spillet på MC 20 mk2 (strippet), 20 super og MC 30 super.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2111
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Dynavector

Indlægaf sorenb » fre 17. feb 2017 18:18

hvilken RIAA benytter du med Dyna'erne?
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Dynavector

Indlægaf bjerager » lør 18. feb 2017 10:22

Jeg har også før købt en pickup af ham med stor fornøjelse, men jeg synes ikke han altid svarer. Jeg har henvendt mig et par gange med ønske om at købe noget af ham uden at han har svaret
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Dynavector

Indlægaf Hackenberg » lør 18. feb 2017 19:37

Hvis man vil handle med Jan er det nemmest at aftale en dag at besøge ham.
Jeg bruger i øjeblikket noget Non-vintage som riaa og mc-del.
Senest rettet af Hackenberg lør 18. feb 2017 21:16, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2111
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Dynavector

Indlægaf sorenb » lør 18. feb 2017 20:49

Hackenberg skrev:Jeg bruger i øjeblikket noget Non-vintage som riia og mc-del.
er det farligt at skrive hvilke?
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Dynavector

Indlægaf his067 » lør 18. feb 2017 20:58

Ja da, vi der lever på det farlige overdrev (1985-2000) får ofte på pukken for at nævne fandens navn (KEF LS50, f.eks.)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3825
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Dynavector

Indlægaf sorenb » lør 18. feb 2017 21:02

his067 skrev:Ja da, vi der lever på det farlige overdrev (1985-2000) får ofte på pukken for at nævne fandens navn (KEF LS50, f.eks.)

ved ikke lige hvorfor, men den form for eventyr minder om Shubidua's drømme narkoman, der i sine drømme stjæler kager, kører 160 og går til dans hos Elsa Gress ... :lol:
...men du forsømmer jo ikke en lejlighed til at nævne dine KEF'er, og er her jo endnu, så mon ikke det går an at Hackenberg løfter sløret for sin RIAA/MC ... har selv en Dyna, derfor interessen.
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Dynavector

Indlægaf Hackenberg » lør 18. feb 2017 21:15

sorenb skrev:
Hackenberg skrev:Jeg bruger i øjeblikket noget Non-vintage som riia og mc-del.
er det farligt at skrive hvilke?


Nej,da. det er en Holfi Vitalus. Min Luxman C02 er på værksted.
Den er virkelig god og kan justeres til det meste.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2111
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Dynavector

Indlægaf Hackenberg » man 12. jun 2017 20:07

Så har jeg fået spillet lidt på de to Dyna'er.
DV17'eren er, som jeg huskede den, super dynamisk med en lidt lys klangbalance og masser af detaljer. Igennem hele frekvensområdet en behagelig gengiver som ikke provokerer med andet end dynamikken. Og det skal den jo.
XX-1'eren viste sig at være en low-outputversion. Lidt mystificeret satte jeg den på og spillede...... Dejligt!
Så dynamisk som DV17 men med en mere neutral klangbalance og et, generelt, højere kvalitetsniveau. Den bedste PU jeg har ejet. Pr investeret krone absolut mest forbedring af lyden fra anlæget.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2111
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Fredmarantz, PeterPlys og 18 gæster