Dual 1219 giver kun lyd i højre kanal.

Analog når det bedst

Dual 1219 giver kun lyd i højre kanal.

Indlægaf Nic-1993 » tirs 23. maj 2017 14:49

Nogen der har en ide om hvorfor det sker? jeg aner ikke hvad fejlen er, alle ledninger er lodet sammen så det ikke kan knekkes, og har gjort at de der metal pinde røre hved metal forbinderen, nogen der har en ide? er helt blank her, og nåle hovedt jeg har var købt siste år helt ny.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230

Re: Dual 1219 giver kun lyd i højre kanal.

Indlægaf cdp » tirs 23. maj 2017 20:44

Hej
Du skal nok forklare lidt mere præcist - har du loddet stikforbindelsen til pu. eller rca/din-stik...?
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Dual 1219 giver kun lyd i højre kanal.

Indlægaf Nic-1993 » ons 24. maj 2017 16:38

Hmm, det hele køre på ren din stik, og jeg tjekker altid med en stereo balance plade om alting er i orden, jeg tjekket den på bag siden en enkelt gang og du kender vist sikkert godt hvordan de normalt forbinder på en ikke rørt dual, den bruger de der store metal pinde holdere som der klipper på.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230

Re: Dual 1219 giver kun lyd i højre kanal.

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 24. maj 2017 17:57

Låner lige et billede fra vinylengine.com:

Billede

Ved at skubbe fingerbøjlen bagud løsner man pickuphuset fra armen, er garantert enige så langt? ;) De fire metalbøjler øverst er kontakter. De rammer fire kontaktpunkter inde i den del af huset der stadig sidder på arm røret. De skal have 100% ren kontakt. Der er næsten altid bøvl med de snavs i de forbindelser.

De fire ledninger (rød,grøn og hvid,blå) med de små kabelsko der går på pickuppens kontaktben, skal monteres korrekt. Så bør der være stereo signal.

Og så er der den anden ende, forbindelsen til forstærkeren ...
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Dual 1219 giver kun lyd i højre kanal.

Indlægaf Nic-1993 » ons 24. maj 2017 20:42

hehe, jeg skulle havet tænkt over det før, jeg havet bare ikke sat nåle huset ordenligt på, det da underligt man kan miste stereo sådan så husk lige at tjække jer's nåle hovedt hvis i kun får mono når alle ledninger sider i.
kan aldrig få nok at samle på ældre hi-fi udstyr.
Nic-1993
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29 apr 2013
Geografisk sted: Rødekro
Lokalitet: 6230


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster