Lyd, men ikke hifi

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Tube mania » søn 8. okt 2017 11:00

Sådan en kan jeg let og hurtig flikke sammen. Som jeg skrev kan jeg sagtens få radioen til at spille det jeg gerne vil høre. Det med DAB adapteren havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg kan jo lave 2 sendere og lade en adapter bruge en frekvens og en musik afspilledims en anden. Så virker radioen som den altid har gjort. Det må jeg lige summe lidt over.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf ferr31 » søn 8. okt 2017 12:26

Nu var jeg lige forbi til en lille snak, en kop kaffe og en sandwich samt afhentning af et par ting igår og jeg vil
sige billederne yder ikke på nogen måde bilen retfærdighed, den er virkelig flot, nu var det jo regnvejr
igår så jeg håber på en lille tur en anden dag ;)
Jeg så og hørte jo sevlfølgelig også de "nye" Altec selv om det meste snak gik på Forden, som jo trækker
en del opmærksomhed :p
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Strandvaskeren » søn 8. okt 2017 12:30

Tube mania skrev: Jeg tror ikke jeg vil modernisere den med mp3..eller andet..så den forbliver nok som den er.

Der er nu ikke noget som at cruise med armen i karmen opad strandvejen mens man lytter til kalundborg langbølge.. :lol:

Jeg tillader mig at formode, at bilen aldrig bliver beregnet til sådan noget hverdagstrummerum til og fra arbejde, men er en ren og skær weekendfornøjelse - et par gutter, armen i karmen, vinden i håret (hvad der er tilbage af det), V8 bulder, hvem pokker har brug for en radio i den situation?
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Tube mania » søn 8. okt 2017 13:05

Det har du fuldstændig ret i, men når bilen står stille til et træf og deslige vil jeg gerne kunne spille lidt passende musik..for mig selv og publiken. Og jeg går jo også selv (og andre )ude på værkstedet ved den og reparerer gammel elektronik..så kunne det være lidt sjovt hvis underholdningen kommer fra den gamle bil. Det skaber en dejlig stemning.

Ja Niels...den er svær at tage billeder af...måske skulle jeg prøve i dag.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Elektronik » søn 8. okt 2017 15:41

http://www.ebay.com/itm/Fm-To-AM-Conver ... 2347955150
Så mangler man at bygge elektronikken om, så man kan modtage DAB+ signaler også. ;)
Elektronik
 

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf MDA » søn 8. okt 2017 18:11

Ville finde en FM radio, eller med dine evner lave den om til FM, også håbe på at udfasning af FM først er om rigtig mange år.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Tube mania » søn 8. okt 2017 23:29

Ja..det er i tråd med med hvad jeg har tænkt på...at finde en stereo radio der passer til øsen. Lige meget hvad der sker kan jeg jo altid få lyd ud af denne her. Det er vel ikke helligbrøde?

https://www.macsautoparts.com/ford_thun ... 64-66.html
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf spuncut » man 9. okt 2017 00:04

Tube mania skrev:Det har du fuldstændig ret i, men når bilen står stille til et træf og deslige vil jeg gerne kunne spille lidt passende musik..for mig selv og publiken.
...

Hej Kjeld
Det må bestemt være et job for Radio Caroline og det kan jo laves med en Raspberry Pi :ide:
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf B&O Vintage » man 9. okt 2017 14:12

A Beauty
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Tube mania » man 9. okt 2017 18:53

spuncut skrev:
Tube mania skrev:Det har du fuldstændig ret i, men når bilen står stille til et træf og deslige vil jeg gerne kunne spille lidt passende musik..for mig selv og publiken.
...

Hej Kjeld
Det må bestemt være et job for Radio Caroline og det kan jo laves med en Raspberry Pi :ide:
MVH Henning


Streaming..hvorfra..hvordan?

Nå..jeg skal da prøve om jeg kan modtage deres AM sender på 648Khz, men den er vist ikke i luften endnu.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf spuncut » man 9. okt 2017 20:03

Man kunne jo nok finde en gammel Blaupunkt og indbygge sådan en sag:
https://www.youtube.com/watch?v=FvfkIHshhcE
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf lagavulin » tirs 10. okt 2017 05:55

Tror ikke jeg ville pille ved det oggenale....(vi er heldigvis forskellige, men ...helligbrøde imho)
eller ...
ville nok placere en moderne ting et diskret sted...fx under sædet, og bruge oggenal ht, hvis ikke der kunne findes plads til ht'er under dashet, så kan det let bringes tilbage til originalt ..........vil dog erkende det kommer lidt an på hvor meget der er ombygget i forvejen
DIY 6J5GT/W300B, Thorens TD165, SA, Avance, Pioneer PL12D, Luxman M/C300, Cambridge CD6, Rega planet 2000, Nakamichi RX 202/303, Thorens, Shure, Ortofon + det løse
lagavulin
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10 jul 2013
Lokalitet: jelling

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Tube mania » tirs 10. okt 2017 12:22

Jamen..der er ikke ombygget noget. Jeg tænker dog på at jeg uden at ombygge noget kunne sætte en ny radio i som er lavet og passer til den bil. Så kan den gamle stå på hylden foran bilen og hygge sig. På den måde kan den jo på en halv time sættes tilbage. Jeg tror sg lidt på den løsning efterhånden, men intet er besluttet.

Spuncut...hvis jeg sætter en gammel Blaupunkt i bilen vil jeg blive chikaneret med spørgsmål om hvad laver den der. Så det går nok ikke...jeg har allerede lært lektien. Jeg tror det går med den radio som passer til bilen :)
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Elektronik » tirs 10. okt 2017 13:09

Tror du vil blive tilgivet, når du indsætter denne bil radio. ;) L::L
https://uncrate.com/article/panasonic-c ... ar-stereo/

En til salg NU!! :cool1:
http://www.ebay.com/itm/Rare-PANASONIC- ... Sw9YNZqVRy
Elektronik
 

Re: Lyd, men ikke hifi

Indlægaf Tube mania » fre 13. okt 2017 08:40

Flot, men den kan vist ikke være der.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster