vintage PRO hifi

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf Fredmarantz » tors 21. jul 2011 00:35

Hæhæ - sådan én har aldrig stået i et studiemiljø, men de har været brugt til mindre Café-sanganlæg mv.- rimelig kvalitet, men heller ikke mere - ikke i nærheden af professionel kvalitet..

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf MDA » tirs 2. aug 2011 22:38

De her er vildt fede :Thumpsup:

Billede

Billede
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf Tonni » ons 3. aug 2011 06:03

Øjj!

Hvis de lyder bare halvt så godt som de ser ud (teknisk)!!!
Men der er nok ikke til at komme i nærheden af, med mindre man kender en der har F....n til "oldemor"...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf eggers » ons 3. aug 2011 17:53

Ja ja – ro på. Det er jo bare nogle PA forstærkere. Den slags lyder som regel af l*** – så gør de det? Jeg noterer mig at der ikke er overvældende ladekapacitet…
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Amsterdam
Lokalitet: Amsterdam

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf MDA » ons 3. aug 2011 18:06

Nu er vi jo også lidt over i en PA tråd :)
Noget PA gear lyder rigtig godt, om de dynaudio lyder godt, er jo ikke til at sige.

Men de er stadig fede :Thumpsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf Fredmarantz » tors 4. aug 2011 00:19

eggers skrev:Ja ja – ro på. Det er jo bare nogle PA forstærkere. Den slags lyder som regel af l*** – så gør de det? Jeg noterer mig at der ikke er overvældende ladekapacitet…


Jepepr - det er forstærkere til proff. brug - ej konsumer.

Om de lyder godt er svært at sige, hvis man ikke har haft lejlighed til at høre dem på et anlæg, som man kender og under forhold, hvor det er muligt at få ro og have ørerene slået rigtigt ud. Desuden er der den allestedsnærværende smagsfaktor.

Jeg har haft lejlighed til op til mange gange at lytte til forstærkere, som tit og ofte og nærmest altid bliver brugt inden for den professionelle verden - og kan fremdrage bl.a. Dynacord - Yamaha - Ecler samt JBL/Urei sluttrin - samt ikke mindst LAB og Crown. sidstnævntes "Macro-tech" serie samt flere andre lyder i mine ører rigtig godt og kan efter mon mening godt bruges til kritisk hifi og der er altid effektreserver nok. disse forstærkere er ofte i stand til at arbejde ned i temmelig lave belastninger i timevis og er meget driftsikre. Men der findes mange flere mærker og typer selvfølgelig.
De er ofte meget dyre fra ny, men man kan finde dem til rimelige - særdeles rimelige priser brugt, men så har de ofte også fået nogle bank.
Eneste hage, som man stort set altid må leve med, er blæserstøj i større eller mindre grad.

skal man sige dem noget på af negativ art, er det nok, at de måske KAN have en tendens til at være lidt "kontante", men ikke værre end at jeg godt ville kunne bruge dem til lidt mere kritisk lytning - hvis man bare stillede dem i et andet lokale (blæser)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf cervin » tirs 22. okt 2013 21:54

Hej,
er der nogen experter herinde vedrørende en Studer A80VU Mk1 med muligvis lidt oszilatorproblemer og fejl på vu-meter boks? Maskinen kan ikke optage, men virker ellers på alle andre områder.
Først, hvordan finder jeg ud af om oszilatoren virker, så jeg kan komme videre?
cervin
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22 okt 2013
Lokalitet: svendborg

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf Tube mania » tirs 22. okt 2013 22:20

Oscilloscope
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf Jan » tirs 22. okt 2013 22:44

cervin skrev:Hej,
er der nogen experter herinde vedrørende en Studer A80VU Mk1 med muligvis lidt oszilatorproblemer og fejl på vu-meter boks? Maskinen kan ikke optage, men virker ellers på alle andre områder.
Først, hvordan finder jeg ud af om oszilatoren virker, så jeg kan komme videre?


Hej,

Jeg har haft nogle A80, og har stadig en del print liggende, ind/afspille forstærker, power supply, og muligvis også oscellator.
Kan du poste et billede og evt. Studer part nr. så skal jeg se om jeg har noget.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf cervin » tirs 22. okt 2013 23:01

Hej Jan,og tak for dit svar allerede, det print der skal sidde i min a80Vu skal hedde 1.081.399.
Det jeg har er et 1.081.399-01 og er fra en mk4 og selv på Studers manual kan jeg ikke finde det og det ser noget nyere ud.
cervin
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22 okt 2013
Lokalitet: svendborg

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf Jan » tirs 22. okt 2013 23:11

Ah, ser nu det er en VU, mine var ikke VU...
Sidder printet oppe ved VU-meterne, eller under værket?
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf cervin » ons 23. okt 2013 02:21

Det sidder under værket og er det første kort i rækken og må være ens for alle modeller.
cervin
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22 okt 2013
Lokalitet: svendborg

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf Jan » ons 23. okt 2013 13:11

Jeg har desværre kun ind og afspille forstærkere tilbage :(
Om osc. er ens på alle A80, kan jeg ikke huske, men A80 kunne fås fra et spor mono til 24 spor, jeg tvivler på de havde samme osc...
Hvad fejlen er på din er svært at sige, hvad præcist gør eller ikke gør den?
På alle de A80 (og B62, der bruger samme print) jeg har haft, har jeg aldrig oplevet at osc. var defekt.
Men det er jo 20 år siden, så...

En oplagt fejl kunne være relæet, snavsede kontakter.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf Nillerviborg » ons 23. okt 2013 20:14

- Ja, og som jeg lærte som tvangstanke i min læretid, og til stadighed holder på som en af de vigtigste kæpheste..: Tjek Altid Forsyningen!!!

Jeg husker ikke lige den aktuelle maskine, den skulle vel aldrig være fra en tid hvor Revox var glad for Tantaler ??

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: vintage PRO hifi

Indlægaf hificlassic » ons 4. dec 2013 00:48

http://www.dba.dk/effektforstaerker-and ... 003730120/ den her ser også ud til at være værd at prøve. Men som ofte med PRO grej er det svært at prissætte. Denne er uden tvivl de 4500 værd lydmæssigt, men da der måske kun er lavet enkelte få er den formentlig også ret ukendt og derfor ikke let at komme af med igen.
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster