B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf William_Uhre » fre 28. sep 2018 16:53

Hej, jeg har en købt en b&o bm3 og den her kom med i pakken. Jeg har virkelig ingen idé om hvad det er. Der står "L&H" på den ene side og "Patent 507440" på den anden side. Nogen der ved hvad det kunne være og evt hvad den bruges til?
Vh William
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
William_Uhre
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18 okt 2017
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf Fredmarantz » fre 28. sep 2018 21:17

Hej William!

Kan du evt. tage et billede af den anden side af den flade dims, der står B&O på?

for mig at se, ligner det en slags holder til mikrofonen (leather strap) - altså et mikrofonkabel med indbygget læder eller gummiholder til mikrofonen. Hvorfor der så skal være et minijack i den anden ende, kan jeg ikke lige knække. Måske nogle af B&O-drengene kan noget der?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf William_Uhre » fre 28. sep 2018 21:57

Hej Freddy
Jeg tænkte også først på den som en mikrofonholder. Men jeg tænkte bare, det var sært, der så var minijack i den. Du får lige billedet over sms ;)
Vh William
William_Uhre
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18 okt 2017
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf Fredmarantz » fre 28. sep 2018 22:00

Send billederne her - så alle kan være med - der sidder jo en hær af B&O-folk i forummet :-)

Jeg tænker, at titlen på tråden skal være noget andet - må jeg rette?

hjælp til billed-upload:

http://www.vintagehifi.dk/forum/viewtop ... 569&t=3160

især indlægget lør 22. mar 2014 15:06 (MDA) er brugbart.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf William_Uhre » fre 28. sep 2018 22:17

Du er velkommen til at rette. Fandt først lige ud af nu, hvordan man sender billeder i kommentaren på mobilen;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
William_Uhre
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18 okt 2017
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf Fredmarantz » fre 28. sep 2018 22:24

Jeg kan ikke knække den gåde. Det, at der står L&H på den forvirrer mig. B&O har da aldrig holdt sig tilbage med at skrive deres eget navn på tingene. - er det mon bare et tilfældigt tilbehør, du har fået med den mikrofon. Det ligner nærmest noget "lytte-noget" - a la et Stetoskop (som det jo tydeligvis ikke er, men alligevel) Aflytning? - måske til telefonaflytning? - så mikrofonen/transduceren (den flade sorte dims) - kunne spændes fast på røret til telefonen? - bare et gæt.

tilføjelse: Jeg tror, at det er en ekstra mikrofon, som du fik med den BM3. Den sorte ligner en mikrofon/transducer, som kunne holdes mod noget og man kunne høre/optage det hørte/opfangede. Måske kunne sådan noget bruges i gamle dage til at optage, når en person talte i telefon og man gerne ville optage/transmittere det modtagne - evt. t. radiofoni? eller "spionage" :-)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf William_Uhre » fre 28. sep 2018 22:34

Jeg kan heller ikke lige finde noget på det der L&H. Men det kunne godt være noget ala det du sagde. Det er bare svært at finde noget når der ikke er mere at gå efter. Selve tingen og ledningen ser ud til at være gammel. Men jeg tænker ikke minijackstik er så gamle igen. Gummiringen ser ud til at være så man kan montere den på noget. Mon ikke en eller anden herinde ved hvad den skal bruges til.

Vh William
William_Uhre
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18 okt 2017
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf Fredmarantz » fre 28. sep 2018 22:38

Fulgte der ikke en fortælling - en forklaring med, du du anskaffede disse ting?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf Sorenki » fre 28. sep 2018 22:39

Jeg ville ikke lade minijack-stikket forvirre, dels fordi det kan være eftermonteret, men også fordi vi måske er væk fra hifi og studie/lydbrug her.
Fra wikipedia om Jack-stikket “The 3.5 mm or miniature size was originally designed in the 1950s as two-conductor connectors for earpieces on transistor radios, and remains a standard still used today.”
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf William_Uhre » fre 28. sep 2018 22:51

Jeg tjekkede bare lige dba, ligesom en af de 15 andre gange om dagen man normalt gør det ;) Så poppede den bare lige op på forsiden. Så jeg tjekkede og så så jeg med det samme det var en B&O BM3. Jeg kunne se der var nogle andre ting i kassen med til den, men tænkte ikke så meget over det fordi den stod til 400kr!! Jeg skyndte mig bare at ringe, for den havde kun været på dba i 10 min. Da jeg så ringede virkede hun så meget overraskede eftersom den kun havde været på i 10 min. Men jeg overtalte hende så til at sende den, det endte med jeg kom af med nogle og 400kr sendt til Herning. Jeg fik den testede idag og den virker! Dog ikke så meget output.... men der var en forlængerledning til mikrofonen, USA stik, en slags mikrofon holder også den her B&O ting.

Vh William
William_Uhre
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18 okt 2017
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf William_Uhre » fre 28. sep 2018 22:54

Sorenki skrev:Jeg ville ikke lade minijack-stikket forvirre, dels fordi det kan være eftermonteret, men også fordi vi måske er væk fra hifi og studie/lydbrug her.
Fra wikipedia om Jack-stikket “The 3.5 mm or miniature size was originally designed in the 1950s as two-conductor connectors for earpieces on transistor radios, and remains a standard still used today.”

Jeg vidste faktisk ikke at minijackstikket var så gammelt. Jeg tænkte det bedste bud på at finde ud af hvad det er for en var at skrive herinde og tænkte, der var en god chance for det var noget tilbehør til hifi.

Vh William
William_Uhre
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18 okt 2017
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf Fredmarantz » fre 28. sep 2018 23:04

næppe hifi - men holder stadig på, at det er en såkaldt transducer til aflytning - evt. af telefon. Minijack er gammelt nok til vintage - ja, men næppe brugt til HiFi - men vent nu og se, om andre ikke kan oplyse lidt.....Jeg tvivler på, at den har noget direkte at gøre med BM3

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf William_Uhre » fre 28. sep 2018 23:13

Det virker meget logisk. Men vi må vente og se, der er nok nogen, der ved noget om den. Gummiringen er også for stor til at kunne sidde rundt om BM3'ern.

Vh William
William_Uhre
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18 okt 2017
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Herning

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf D.Duck » lør 29. sep 2018 00:51

915FB63B-7A50-4A71-B951-13AAF187AB05.png


Her med det rigtige stik til de gamle Beocords fra 50`erne

Mvh Per H
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Revox D36, G36, B77, Sony EL7, TC-229 , TC-K770ES , TC-755 , TC-645 ,Philips Pro 12
Luxmann 55a, Sony TA-5650 V-fet, St-3950,
Hjemmebygget rør- forstærker, Beolab 5000, B&o Hi-Fi 608,
Brugeravatar
D.Duck
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 18 maj 2010
Lokalitet: Vestjylland

Re: B&O Beomic BM3 - tilbehør? - evt. Hvilket?

Indlægaf Fredmarantz » lør 29. sep 2018 00:57

Så fik vi en kender på banen. :cool1:

Mysteriet synes løst.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Næste

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster